Wpis z mikrobloga

Jakie opony polecacie? Gixa kupiłem na takich Metzlerach.
Na początku starczały, teraz zaczyna mi tył uciekać przy mocniejszych złożeniach. Wczoraj nawet na rondzie mi uciekł.
Chciałbym coś bardziej przyczepnego na drogowym asfalcie. W poprzednim moto miałem Michelin Pilot Road 2 ale nie był to typowy sport.
Na czym latacie?
I jeszcze jedno pytanie tym razem z uniwersytetu parkingowego.
Standardowo w gixie jest 180/55/r17. Co mi da jeśli dam wyższą oponę? Np o profilu 60/65?
#motocykle
  • 17
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: Ja się nie znam. Ale wiem, że ten który projektował mój motocykl zjadł zęby w tym temacie i szczerze mu ufam, że zrobił wszystko by zoptymalizować możliwości motocykla.
  • Odpowiedz
Ale wiem, że ten który projektował mój motocykl zjadł zęby w tym temacie i szczerze mu ufam, że zrobił wszystko by zoptymalizować możliwości motocykla.


@Jofiel: Teoretycznie tak, ale w praktyce opona oponie nie równa. I dwie opony różnych producentów w tym samym rozmiarze mogą mieć zupełnie inny kształt.
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: miałem u siebie M3 na przodzie i tyle motocykla. Tył moto uciekał - ale miałem mało bieżnika. Miałem kupić komplet M7RR, ale nieoczekiwane wydatki zmusiły mnie do zmiany planów. Ostatecznie kupiłem Roadtec Z8 na tył - używana, środek lekko wyjeżdżony, boki całe (daleko do zamknięcia ktoś miał) - i teraz jest super.
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: ja mam u siebie w gixie 750 pilot power 3 2ct i jestem naprawde zadowolony, na ulicy szybko sie nagrzewaja i dobrze kleja, na torze tez daja rade
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: Az tak się składasz czy aż tak odwijasz na wyjściu że Ci odjeżdża?
Bo jak mocno jeździsz to roadtecZ6 z tymi dwoma punktami za przyczepność na suchym nie jest dobrą oponą do gixera i wg mnie w ogóle nie jest dobrą oponą na polski asfalt, nie mówiąc już o tym że może być stara albo jej nie dogrzewasz zanim zaczniesz się bawić. M5 to będzie zdecydowanie lepiej a jak naprawdę jesteś heavy user to Racetec.

lekko wyższy profil powoduje łatwiejsze składnie się w zakręt i większy kąt pochylenia


Nawet przy takich samych cyferkach różne modele opon będą miały nieco różny profil. Podniesienie profilu to zły pomysł, bo taka opona ma mniejszą "sztywność" boczną, a tył nie ma aż takiego wpływu na
  • Odpowiedz
@Gixaar: myślę, że dogrzewam, pierwsze km spokojnie + slalom nie od razu się "kładę".
Wczoraj po jeździe 80km (więc raczej temp. nie była problemem) na czystym rondzie przy 40km/h wychylam się w lewo potem w prawo i wtedy cyk uciekł mi tył (niegroźnie ale obniżył mi mocno pewność siebie w zakręcie).
Potem na lekkim prawym zakręcie to samo jakbym po lodzie jechał.
Ogólnie nie mogę jakoś gixem się "złożyć" nisko. Nie wiem czemu. Prowadziłem koledze ostatnio F4 i bez problemu zamknąłem oponę. Muszę więcej ćwiczyć. Może nie mogę się złożyć przez oponę? Chociaż jest nowa (z taką go kupiłem)
Po "słupkach" widzę że moja opona nie za bardzo się nadaje do latania po winklach. Wolałbym coś co na suchym będzie się kleić motzno (nawet licząc mocniejsze zużycia) kosztem przyczepności na mokrym (żaden ze mnie turysta, latam jak jest sucho a jak mnie deszcz zaskoczy to będę jechał wolno).
Myślę, że wybiorę jedną
  • Odpowiedz
Potem na lekkim prawym zakręcie to samo jakbym po lodzie jechał.


@WiewiurPL:

złapałeś jakiegoś syfa typu kropla oleju i został na oponie. Oleju potrzeba naprawdę mało na takie atrakcje jak
  • Odpowiedz
@Gixaar: > złapałeś jakiegoś syfa typu kropla oleju i został na oponie

Dwa razy pod rząd? Może mam pecha.
GIX K2. Musze więcej ćwiczyć, na jakiś tor się wybrać wreszcie. Obejrzeć jeszcze raz filmy szkoleniowe. Myślę, że jest to wina złej pozycji ciała w zakręcie.
A powiedz pójść na całość typu Pierlli Diablo to chyba nie ma sensu na szosę?
Kiedy opona jest stara? Po 3 latach?
  • Odpowiedz
@WiewiurPL:

Dwa razy pod rząd?


Raz złapałeś i wystarczył na dwa razy :-) Ze środka się wytarł z boku został. Zauważ że za każdym razem problem był w prawym zakręcie. To oczywiście tylko moja
  • Odpowiedz
@Gixaar: Pomorze here więc albo Pszczółki albo Koszalin.
Właśnie chciałbym kogoś podpatrzyć ale kogoś kto naprawdę wie co robi żeby nie uczyć się od kogoś kto sam nie umie.
Dzięki za rozjaśnienie sytuacji.
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: polecam szkolenie "na kolanie" i później szybko na tor szlifowac wiedzę zw szkolenia :)

Jeśli chodzi o opony to powinieneś być zadowolony z diablo rosso 3. Mi nic się nie ślizga ani na torze ani na ulicy no i wystarcza na jakieś 6000 może więcej. Profilu nie zmieniaj. Ludzie czasami zmieniają na wyższy ale z myślą o torze i mając już jakieś doświadczenie eksperymentuja z oponami pod siebie.
  • Odpowiedz