Wpis z mikrobloga

@artpop: Czyli twierdzisz, że nie jest to zaburzenie psychiczne, ani fizyczne więc jakie astralne niby? Po prostu uczeni nie kategoryzują tego w ten sposób by nie "urazić" osób trans płciowych.

@harpiowata: Takiego typu odchylenie to jest właśnie zaburzenie psychiczne. Tylko nie nazywają tego po imieniu.
@krasecz:

A psychological state is considered a mental disorder only if it causes significant distress or disability. Many transgender people do not experience their gender as distressing or disabling, which implies that identifying as transgender does not constitute a mental disorder. For these individuals, the significant problem is finding affordable resources, such as counseling, hormone therapy, medical procedures and the social support necessary to freely express their gender identity and minimize
@artpop: A jesteś w stanie znaleźć inne źródło poza tym jednym? I nie mówie o WHO bo oni mają inne zdanie.
I jeżeli nie jest to choroba to powiedz mi proszę co to jest ICD i czemu pod tym znajduje sie zaburzeni płci
@artpop: Pierwszy z brzegu artykuł mówi, że WHO nadal kategoryzuje w ICD transseksualizm jako chorobę psychiczną. Artykuł z 26 lipca 2016. Więc chyba nadal aktualne. Więc o co ty się ze mną kłócisz? Jeśli to zmienią to wtedy powiem inaczej.

the WHO’s International Classification of Diseases (ICD), continue to categorize a transgender diagnosis as a diagnosis of mental disorder.

http://time.com/4424589/being-transgender-is-not-a-mental-disorder-study/

Piszą jedynie, że zmiana kategorii pomogła by w niektórych przepisach prawnych
co to jest ICD i czemu pod tym znajduje sie zaburzeni płci

@krasecz:

The International Classification of Diseases (ICD) is the standard diagnostic tool for epidemiology, health management and clinical purposes. This includes the analysis of the general health situation of population groups.

Wiele innych informacji masz w powyższych linkach. Osoby transpłciowe odczuwają to, że są w złym ciele, dlatego korzystają z pomocy psychologów/psychiatrów/neurobiologów. Dlatego transpłciowość jest w ICD.

Transsexualism is
@artpop: general health situation of population groups. Czyli jeżeli się coś tam znajduje jest to zaburzeniem czyli chorobą. Nie ma tam numerka dla prawidłowego żelaza, cukru, czy hormonów tarczycowych tylko dla odchyleń od normy.
Ok więc dobrze nie jest to choroba psychiczna tylko zaburzenie psychiczne.
Mimo to w linku który podałeś jest napisane: Because the definition of "disorder" includes, specifically, a disturbance of the mind (such as a mental disorder) it