Wpis z mikrobloga

@ajakmyslisz: Po kolei:
- T-90 to inaczej T-72BU, natomiast M-84 jest jugosłowiańską kopią T-72M1 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- M-84 ma mocniejszy silnik (W-46TK o mocy 1000 KM; na M-84AS jest nawet silniejsza jednostka napędowa) od T-90 (W-84MS o mocy 840 KM)
- Pancerz dodatkowy M-84AS to NERA, ale podobnie jak w T-90 można wpakować na niego Kontakta-5 lub Relikta
- M-84 w wersji "zero" jest lżejszy
  • Odpowiedz
@piotr-zbies: Ej, ale dowolny stop Al-Ti jest słabszy od RHA czy HHS, tyle że lżejszy :P.

NERA było już w T-72 B, chociaż prymitywne i służy jako pancerz zasadniczy.

Eeeee, jaki szpej w T-90 pochodzi z T-80?
  • Odpowiedz
@Problem: SKO

A co jest słabsze? Stal przekładana powietrzem, czy stal przekładana tym stopem?
Poza tym nie jest słabszy - stop jest prawie 3 razy lżejszy od stali przy takiej samej odporności
  • Odpowiedz
@piotr-zbies: Powietrze pełni bardzo istotną rolę w pracy pancerza NERA, stal przekładana gumą i (lol, ale tak jest) powietrzem na pewno działa lepiej na strumienie kumulacyjny i długie rdzenie niż sztywny układ bez przerw powietrznych.
  • Odpowiedz
@Problem: Wiem - powoduje naprężenia boczne, ale to nieprawda, że działa lepiej na długie rdzenie, bo hamuje je wtedy tylko siła oporu powietrza, a w przypadku sztywnego układu jest to sam materiał.
  • Odpowiedz
@piotr-zbies: Hamowane są też przez tarcie na ściankach bocznych, a dodatkowo łamane (a przynajmniej gięte), co też powoduje pochłonięcie sporej części energii kinetycznej...
  • Odpowiedz