Wpis z mikrobloga

#motocykle #motomirki

Koledzy od dwóch kółek.
Zauważyłem w swoim motorze (HD), że ślizga mi się tylne koło przy gwałtowniejszym hamowaniu.
Bieżnik jest OK (min. 3,6 milimetra), rocznik opony 2012.
Ciśnienie wg. instrukcji.
Tak samo na śliskim, mokrym asfalcie jak i na nagrzanym w upale.
Miałem taką sytuację 3 razy: raz gdy odcięło mi paliwo, zgasł silnik i tylna opona pojechała, kolejny przy trochę mocniejszym hamowaniu na mokrym asfalcie, po prostu pojechałem 2-3 metry na zablokowanych kołach, przednie też nie trzymało.
Czy to wina opony/hamulców czy też moja, ze względu na niewłaściwe hamowanie?
Dodam, że hamuję dwoma hamulcami a nie tylko tylnym.

Wada opon, hamulców czy moja wina?
Dzięki za góry za pomoc.
  • 70
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@dr_Acula: generalnie musisz wyczuc na ile mozesz pozwolic sobie z przednim heblem, poznac jego granice. Wtedy gdy gdy zbilizasz sie do niej dokladasz tylni.
A mozesz podac dokladny model opon ktore masz ? Moze to jakas twarda mieszanka?
  • Odpowiedz
@dr_Acula: na mokrym to żaden wyznacznik bo przyczepność jest bardzo różna. Natomiast blokowanie na suchym tyłu wynika z faktu że dozowalność/kontrola siły hamowania tylnego hampla w sportsterach jest kiepska fabrycznie. Co gorsza przodu też nie jest za specjalna ale w przypadku gwałtownego hamowania przodem dochodzi fakt że pominięta jest faza dociśnięcia przedniej opony, które to dociśnięcie daje istotną część nacisku i generuje potrzebną przy hamowaniu przyczepność.

W przypadku sportstera trzeba
  • Odpowiedz
@Gixaar: dzięki za odpowiedź. Jesteś kolejną osobą, która potwierdza, że po części to "urok" tej hadecji...Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale Ty chyba też sugerujesz zwrócić większą uwagę i nacisk na przedni hamulec a tylny w mniejszym stopniu (ale też wykorzystywać oczywiście)?
  • Odpowiedz
@dr_Acula: po prostu poćwicz i sam sprawdzaj ile masz gdzie i jak to wydaje przy różnych kombinacjach.
Pamiętaj że najpierw trzeba skompresować przód żeby docisnąć oponę do asfaltu czyli stopniowo wciskasz klamkę (i koniecznie zamykaj gaz przed hamowaniem, tak dla porządku piszę).
No i pamiętaj o tyle - kawałek uslizgu to nie problem ale jak zacznie iść w bok to sobie można dużą krzywdę zrobić.

Gx
  • Odpowiedz
@slonski_pieron: @Stitch: @PMV_Norway: G---o burza straszna Ale że dzisiaj wróciłem z zabiegów to odpowiem...
@bigger:
1. CBR XX jest jak najbardziej dla ludzi i jeśli masz doświadczenie na 600 tkach to XX jest takim GT wśród ścigów Nie jest tak hardkorowy jak Fajer ale zaręczam że w dobrych rękach ten sprzęt potrafi zamieszać... No i stabilność tego motocykla podczas podmuchów wiatru że cię nie zwieje
  • Odpowiedz
@dr_Acula: @bocznica: @slonski_pieron: @Stitch:

przede wszystkim kwestia sprawdzenia opon. opony mogą być świeże, ale jeśli są to opony wraz z motocyklem ściągnięte ze Stanów, to niestety nie będą się za bardzo lubić z naszymi europejskimi drogami. jeżeli rocznik modelowy jest około 2008 lub starszy to w HDowskich programach i katalogach są dedykowane opony te same co na Stany. dopiero mniej więcej od tego roku
  • Odpowiedz