Wpis z mikrobloga

#javascript #pytanie

Załóżmy, że robicie gierkę na canvasie, w której można klikać obiekty o nieregularnym kształcie i je zaznaczać. Jak byście rozwiązali sprawdzanie czy kliknięto w obiekt? Na razie mam pomysł na przybliżanie tych obiektów przez grupy figur, które łatwo sprawdzić czy współrzędne myszki do nich należą (prostokąty i koła). Wiem, że można również zrobić lewitujące divy albo obiekty svg o dowolnym kształcie, ale jakbym chciał to zrobić w svg, to zrobiłbym od początku do końca w svg.
W przyszłości będzie można skorzystać z addHitRegion(), ale na razie wsparcie jest bardzo słabe. W którym kierunku iść?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Defekt: jak masz warstwę abstrakcji, która zarządza gdzie co jest, to po prostu iterujesz je i sprawdzasz, czy koordynaty tego zdarzenia obejmują poszczególne figury.
  • Odpowiedz
@Defekt: Uzyj Box2d. Zdefiniuj model z uzyciem boxa a pozniej rysuj na jego podstawie. Jak juz zobaczysz czego uzywasz i potrzebujesz i bedziesz chcial samemu zaimplementowac to bedziesz mial przy okazji sciage w postaci zrodel w wielu jezykach.
  • Odpowiedz