Wpis z mikrobloga

No elo mirki.

Z powodu tych samych pytań w kółko: Czym wbić legendę? Czym wbiłeś legendę? Jak grać? Jak żyć?
Podaję w załaczonym obrazku deck którym udało się mi tego dokonać.
Przed małym poradnikiem jeszcze kilka słów:

Tym zoo udało się to zrobić w jakieś 3-4h gry, startujac z pułapu 5 rangi. Przy win ratio ~75% (Jak dla mnie jest to wprost kosmiczna liczba, gdybyśmy utrzymali takie win ratio na legendzie to możliwe, że bylibyśmy stale rank 1 :D)

Co do poradnika:
Jak tym grać? - No cóż, zakładam, że główny zamysł zoo wszyscy rozumieja - board control, wiedza kiedy iść face, jakaś romantyczna kolacja, róże - #!$%@? nie wiem, jestem w V klasie... (Dank memes intesifies)

Zróbmy sobie przeglad uwag co do poszczególnych kart w decku, lecimy od poczatku:

Forbidden Ritual - Jak to działa każdy widzi, pamiętamy, że maksymalna liczba minionów po naszej stronie stołu to SIEDEM.
Czyli jeśli mamy 9 many to NAJPIERW sobie life tapujemy, a potem dopiero zapełniamy stół naszymi gówniakami.
Problem jest w momencie grania vs Tempo Warrior (Czy jak kto woli Mid-range warrior) Taki warrior gra w swoim decku potencjalne 4 whirlwind'y (2x Ghoul i 2x Whirlwind) Przez co #!$%@? czyści nam stół aż miło i jest to duży problem.
Karta ta oczywiście wzmacnia naszego Councilmana, rozpętuje burzę latajacych noży z Knife Jugglerem a także generuje dobry stół pod gormoka.

Power Overwhelming - +4/4 Używane w momencie gdy potrzebujemy trade z mocnym minionem przeciwnika albo jako finisher.
Często opłaca się wyciagnac jeszcze jeden Power Overwhelming z Dark Peddlera - w momencie jak zbierzemy je 3+Leeroy to przeciwnik musi się zmierzyć z szarżujacym #!$%@? z 18'tka dmg'a - a całe combo to tylko 8 many.

Soul Fire - Do niszczenia rzeczy z 4hp a także dobra rzecz jako finisher. Zaklinam was tylko, proszę zawsze NAJPIERW robimy combo typu power overwhelming, leeroy etc. a POTEM rzucamy Soul Fire. Nigdy nie na odwrót :D

Abusive Seargant, Argent Squire - Nie zbyt dużo mam tutaj do powiedzenia, sa to kolejne dwie karty w tym decku i co ciekawe czasem dobrze się zgrywaja ze soba. Sierżant na Argent'a i mamy darmowe 3dmg które możemy wbić w jakiegoś miniona na stole, a Argent wciaż będzie żyła.

Flame imp - Jeden z najlepszych 1-dropów w grze moim zdaniem. Potrzebujemy coina, dwóch tych plebów na ręcę i dream is real. Co prawda dostajemy w procesie 6dmg na twarz, ale wierzcie mi - worth it.

Possesed Villager - GET IT OUT, GET IT OUT WutFace. Mikro namiastka pajaka z Naxxramas, warto go czasem rzucić przed Councilmanem, ponieważ gdy z opętanego wychodzi demon to Councilman dostaje +1 ataku, tak samo triggeruje to knife jugglera.

Void Walker - 1/3 Taunt. Chyba nie mam tu zbyt wiele do powiedzenia :D

Dark peddler - Bardzo dobra karta, dzięki niemu w drodze do legendy dwa razy wygrałem przeciwko Fatigue/control warriorom. Dobrałem 2x pirata za 1 many który usuwa 1 ładunek z broni przeciwnika, Gorehowl tak bardzo #!$%@?, armor też... trochę szkoda bo Garrosh nawet spoko ziomek był...

Dark Peddler umożliwia nam wyciagniecie innych dobrych kart jak oczywiście Power O.; kolejny Soul Fire (Mocno sytuacyjny pick moim zdaniem); kolejny flame imp; Abusive Seargant etc. Świetna karta, zawsze zastanówmy się czego najbardziej potrzebujemy. Pamiętajcie, że jak macie coina to możecie w 1 turze zagrać 1 drop, a w drugiej wraz z coinem Dark Peddlera oraz jego 1-drop.

Dire Wolf Alpha - Karta której używanie odróżnia dobrych graczy od słabych a także chłopców od mężczyzn (Gachigasm).
Nasze macki 1/1 dzięki dobremu pozycjonowaniu tej karty zamieniaja się w bestie 2/1. Pamiętajcie także o tym, że jeśli atakujecie minionami które go otaczaja, a macie jeszcze przykładowo leeroya w łapie to atakujecie NAJPIERW dwoma minionami wzmocnionymi przez jego sasiedztwo, a PO TYM ataku wrzucacie leeroy'a obok wilka - przez co mamy 1dmg więcej w face - czasem jest to kwestia wygranej badz przegranej, a dużo ludzi omija ten aspekt. Kluczowa karta w Zoo, wg. mnie dlatego Zoo jest Zoo gdyż ta karta umożliwia nam piekielnie dobre trade'y na stole które przekładaja się na nasze value które to z kolei przekłada się na wygrane :D

Flame Juggler - IT'S GETTING HOT IN HERE, Na tego idiotę nie liczcie, majac do wyboru 7/1 szamana na stole a jego face zawsze wybierze to drugie :D

Knife Juggler - Wiadomo, nie ma się co tu rozpisywać. Impy z Imp gang boss'a powoduja strzelanie, rozwalenie possesed villagera powoduje strzelanie, macki powoduja strzelanie itd. itd.

Dark Shire Councilman - Opisałem tę kartę trochę wcześniej. Wzmiacniany przez to samo co powyżej. Synergia wraz z Forbidden Ritual jest oczywista. Nie stanowi natychmiastowego zagrożenia dla przeciwnika ale często zwraca jego uwagę - warto to wykorzystać.

Imp Gang Boss - Jedna z kluczowych kart w tym decku moim skromnym zdaniem. Zamiennik dla tych którzy nie maja golda na przygodę - wydajcie USD/EUR. Dziękuje dobranoc :D Kartę opiszę nieco bardziej przy Gormoku.

Defender of Argus - Jego tarcza za arbuz, jego pozycjonowanie i wykorzystanie to też temat rzeka, ale nie będę się rozpisywał bo wszystkiego i tak sobie teraz nie przypomnę. To samo co przy Dire Wolf Alpha - poświęćcie zawsze 15 sekund na zastanowienie się i rozegranie w głowie możliwych scenariuszy czy NA pewno wrzucacie go między miniony które fajnie by dostały +1+1 oraz taunt.

Gormok the impaler (gachigasm) - Wg. mnie bardzo dobra karta, pamiętamy że aby jego efekt się aktywował potrzebujemy mieć CZTERY inne miniony na stole. Czasem brakuje tego jednego kiepka na naszym stole aby aktywować jego efekt - ALE to możemy osiagnać atakiem Imp Gang Bossa w miniona z 2 lub 3 ataku (Chodzi o to aby Gang Boss przeżył i wytworzył impa, IMP GANG BOSS MUSI PRZEŻYĆ.) Wtedy mamy 4 chłopaków na stole, wylatuje gormok ze swoim dmg i jest super :D Pamiętamy, że Gormok rzuca też swoje włócznie w face jeśli jest taka potrzeba - nie raz zrobił mi lethal.

Leeroy - Nasz finisher. Nawet nie wiecie ile gier wygrałem z gówno healadinami którzy olali mój mały stół majac 17hp i spamujac swoje reporting for duty gówniaki. 3dmg ze stołu + Leeroy + Power Overwhelming + Soul fire / Drugi PO - to jest dokładnie 17dmg. Przeciwnik często nie będzie się tego spodziewał, zaufajcie mi :D

Sea Giant - Bardzo użyteczny w match upach z innymi zoo deckami lub aggro shamanami. Często wygra wam grę ot tak z siebie ponieważ zostanie rzucony na przepełniony stół w dosyć wczesnej fazie gry. Czasami możemy przygotować stół pod niego dosyć wcześnie używajac do tego Forbidden Ritual.

Tyle jeśli chodzi o pojedyncze karty w decku - zdaję sobie sprawę, że tonę rzeczy ominałem/zapomniałem etc. ale piszę ten cały "poradnik" z głowy - proszę miejcie to na uwadze :D

Nasze zoo vs obecne popularne matchupy:

Vs Tempo Warrior/Mid Range Warrior - Ciężki match up, wg. mnie zdecydowanie na korzyść warriora, staramy się nie zapełniać stołu 1/1 gdy podejrzewamy jeden z jego tysiaca AOE removali - jeśli to warrior control to pamiętamy o Brawlu, nie ma co dorzucać co turę gówniaków na stół. Przykładowo, majac 3 miniony na stole i 5 many, a na ręcę miniony za 2 i 3 many - Wrzucamy tylko tego za trójkę + card draw. Moim zdaniem z control warriorami wygrywa się poprzez ciagły card draw + spokojne dorzucanie minionów na stół - Never go full retard ze stołem.

Vs Freeze Mage - Deck zrobiony aby kontrować nasz deck, ale da się go zniszczyć (Freeze Mage in 2016 EleGiggle)

Vs Aggro Shaman/Mid range shaman - moim zdaniem 50/50, przydaje się wiedza na temat decku przeciwnika. Jeśli jesteśmy pewni, że jest to full retard wersja, czyli bez Things from below, czy Lighting Stormów to możemy go utopić w morzu gówniaków - jeśli to wersja mid range to cóż... Czasem może być ciężko.

Vs Druidzi wszelkiej maści - jak dla mnie był to ez matchup jak nie wiadomo co, klepie im się machę równo - pamiętajcie tylko, że Ci #!$%@? maja Swipe'y. I maja je dwa. I ZAWSZE NA RĘCĘ.

Vs Tempo Mage - Wg. mnie matchup korzystny dla nas, ale nie taki do końca stuprocentowy. Ale suma sumarum - mamy przewagę.

Vs Reno Lock - zerknijcie na dzisiejszy finał z Dream Hacka, finałowa gra: Zoo vs Reno Lock. Tyle w temacie :D (Ez dla zoo, ale przy dobrych Aoe od Reno Locka może się to różnie skończyć)

Vs rogale wszelkiej maści - Przewaga dla nas, znowu - nie taka full ogniem i mieczem, ale jest OK. Uważajcie tylko bo naprawdę Rogale potrafia zaskoczyć lethalem w momencie kiedy się tego nie spodziewacie. Czasem lepiej zagrać safe Argusa pomiędzy dwa miniony niż lecieć głupio face. Ostrzegam.

Vs Healadiny - Uśpijcie jego czujność i zniszczcie jego face z combo wraz z Leeroyem. Mi szło z nimi dosyć łatwo, ale sam nie wiem jak wyglada ten match up procentowo dla nas.

To chyba tyle, gdybym sobie coś jeszcze przypomniał to mogę wrzucić w komentarzach, deck ma bardzo duży potencjał i bardzo dużo zależy od gracza. Znajda się tacy którzy będa nim grali na top 1 legendzie oraz tacy którzy będa się męczyć na randze 20.

Przestrzegam jedynie, że w wielu miejscach tego postu mogę się mylić - Nie jestem żadnym top graczem, miejcie litość.
Jak ktoś ma coś jeszcze do dodania to śmiało!

W razie pytań proszę pytać :D

Specjalnie taguję #xarntwitch żeby Ci co mnie maja na czarnej nie widzieli >:D
#hearthstone
x.....7 - No elo mirki.

Z powodu tych samych pytań w kółko: Czym wbić legendę? Czy...

źródło: comment_CXSJKrWmQVO3RJGXKUN4TuTBkS3lovvR.jpg

Pobierz
  • 53
@niemasprawy: Tak jak napisałem stary, to strasznie unikalna karta. Wg. mnie nie ma sensu jej podmieniać. Chyba, że ew. tę Babkę 1/5 co traci 1hp co turę i robi impa - ale to nie to samo jednak.

EDIT: To uczucie, gdy zdażyłem jeszcze odpisać :D :D :D (odpowiadałem jak twój wpis miał 3 sekundy haha) Spryt pantery, siłę słonia daje ranne bicie konia. >:D
@Lewo: Ta pierwsza sugestia może mieć sens. Tylko że oni maja po jednym hp, a wierz mi to boli :/ A jeśli chodzi o branna to w tej liście wg. mnie za mało interakcji. Argusy, Dark Peddlerzy oraz Flame juggler się z nim zgrywaja. Flame Impy się z nim bardzo nie zgrywaja, Leeroy tak samo, ale on leci jako finisher z reguły to nie ma znaczenia :D