Wpis z mikrobloga

@handlo_pol: Wszystko zależy od tego, jak długo chcesz tym autem jeździć. Jeśli planujesz zakup na 3 - 5 lat - weź Lexusa bo mniej straci na cenie.
Jeśli jednak ma to być auto na 10 - 15 lat jeżdżenia weź Mazdę bo spadek wartości nie ma w tym wypadku wielkiego znaczenia, a Mazda jest minimalnie tańsza w utrzymaniu.
@MichasQGP: no ok z tymi rzeczami jestem w stanie się zgodzić
@barrtoszek: tutaj akurat nie do końca. Co prawda fotel zwykle ustawiamy raz (gdy jeździmy sami) lub co jakiś czas jeżeli z kimś innym ale tu nie chodzi o to że to jest fajne bo elektryczne. Mało tego, dość często elektryczne sterowanie jest wolniejsze. Zaleta jednak leży w możliwościach dostosowania. W zależności od marki możesz wysunąć siedzisko, zmienić kąt jego
@handlo_pol: mazda na pewno będzie gniła i nie ma co wierzyć w zapewnienia sprzedawcy, zerknij na forum. Jeżeli jednak wybierasz goły lexus kontra wypas mazda to należy porównać te wersje i zastanowić się jak to naprawdę wygląda. Może być tak, że to co w mazdzie masz jako dopłatę w lexusie jest w standardzie co nie zmienia faktu, że przy odsprzedaży będzie większy problem sprzedać "gołego" Lexusa.
@handlo_pol: oba to japończyki, więc nie wiem czy toyota będzie mniej rdzewieć niż mazda akurat. Trzeba by poczytać. Sam mam mazdę z poprzedniej generacji i o lakierze za dużo dobrego nie mogę powiedzieć. Co prawda jeszcze nie rdzewieje, ale jest to lakier wybitnie podatny na uszkodzenia i rysy.
Poza tym, mazda w utrzymaniu będzie tańsza. Jeśli tam jest silnik skyactive to też raczej nie powinno być większych z nim problemów.
@handlo_pol: W perspektywie kilkunastu lat koszty eksploatacji rzadkiego auta z półki premium rosną wykładniczo, dlatego rozsądniejszym jest wybór Mazdy (choć to i tak dość droga marka).

Co do designu to akurat futurystyczny i przykuwający uwagę Lexus za kilka lat może wydawać się nieco groteskowym. Auta tej marki nie zachowują swojej "świeżości" zbyt długo.