Wpis z mikrobloga

@Dumpster: Taki lot myśliwcem odrzutowym, jest możliwy tylko na pełnym ciągu i kątach natarcia bliskim krytycznych. Jest bardzo cienka linia, a jeśli ten kąt krytyczny przekroczymy momentalnie znika nam siła nośna. Jakby leciał wyżej to prawdopodobnie wpadłby w korkociąg, bo widać że siłę nośną stracił najpierw na jednym skrzydle i znając życie wyprowadziłby samolot do normalnego lotu. A tu zabrakło trochę wysokości.

Dodatkowo miał szczęście że katapultował się dokładnie w tym
@latajacy_paczek:

Taki lot myśliwcem odrzutowym, jest możliwy tylko na pełnym ciągu i kątach natarcia bliskim krytycznych. Jest bardzo cienka linia,

Hornet wydaje się szczególnie podatny na takie problemz. Bardzo duża zwrotność i możliwość manewrowania na wysokich AOA, ale kiepski stosunek ciąg/masa.

Ciekawe jakby w tych samych warunkach poradził sobie taki Raptor. Może udałoby się to wyprowadzić: on może bez problemu stać na ogonie, a wektorowanie może dałoby jakąś sterowność. Ale te
@Sh1eldeR: Nie do końca z tym Raptorem. Jeśli widzimy że Raptor wspina się pionowo i bardzo efektownie to wynika to tylko i wyłącznie z prędkości poziomej od której zaczął ten manewr.

Raptor ma dwa silniki, każdy generuje 155,74 kN ciągu co daje razem 311,48 kN razem. Ciężar samolotu to 362.8 kN. Więc nie ma takiej możliwości. No chyba że rozpatrujemy pracę silnika z dopalaczem, ale to chwilowe, kilkunastosekundowe sprawy :)
@latajacy_paczek:
Nope. Raptor pusty waży mniej niż 20 ton. Obciazony paliwem etc. wazy mniej niz 30. Maksymalna masa startowa to 38 ton. To z maksymalnym uzbrojeniem i zapewne zbiornikami dodatkowymi. Nie wiem skad wziales te 36+ ton, ale to nieistotne.

Nawet podczas misji bojowej, masa samolotu przes duza czesc czasu spadnie znacznie ponizej 30 ton, bo w rejonie walki samolot nie bedzie juz mial kilku ton paliwa. Raptor ma stosunek ciag/ciezar