Wpis z mikrobloga

Kurde takich rzeczy jeszcze nie widziałem, a trochę już widziałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przyjeżdża znajomy Transalpem 700, objawy, jak się rozgrzeje i trochę przejedzie to moc traci i powyżej 4 k obrotów wejść nie chce.
Okej pewnie ,, jakiś filterek '' ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To lecimy po kolei, filtr powietrza - niby brudny ale nie tak bardzo i objaw by był przez cały czas raczej, a nie tylko po jakimś czasie.
Dobra to zajrzymy do baku...
I tutaj się zaczyna historia, okazało się że filtr w baku pompa i wszystko jest zawalone jakąś białą mazią - szybkie śledztwo co to takiego...
Okazało się, że CAŁA powłoka antykorozyjna wewnątrz baku się rozpuściła i spływa :D

Cały zespół pompy został rozebrany na części pierwsze i wyczyszczony, przepustnice, bak dziś udało się uruchomić motocykl z pompą w baniaczku bo bak jeszcze nie gotowy, niby jest ok, zobaczymy co będzie jak wszystko się złoży do kupy i polata trochę...

#motocykle #mechanikamotocyklowa #honda #transalp
  • 22
  • Odpowiedz
@amath: To samo jest w cbf125, cały syf i gnój siada w pompie, jedyne rozwiązanie to wymiana pompy (bo jest nierozbieralna), w przypadku hondy to jeśli na gwarancji to producent wymienia zasyfiony osprzęt, bądź co bądź podziękuj UE i etanolu/bioetanolu w benzynie bo rozpuszcza powłoki antykorozyjne baków

  • Odpowiedz
@tosyu: ma filtr na ssaniu pompy, tyle że ten syf jest tak drobny, że stopniowo przedostawał się dalej, przez to właśnie te braki mocy ( mam nadzieję... ). generalnie przy podstawie filtra było tak z 5mm tego mułu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@tosyu: teoretycznie nie jest rozbieralny, w instrukcji występował jako ,, moduł pompy paliwa '' :P no ale jakoś się udało rozebrać wyczyścić no i nawet działa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz