Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Czołem Mirki,

Przyszedłem się wyżalić.
Od małego gnoja #prokrastynacja motzno, zawsze zdolny ale leniwy.

Od niedawna podjąłem #pracbaza w swoim zawodzie - jestem programistą.

Ale nie jestem w stanie zapanować nad swoimi emocjami.
Bardzo szybko popadam w frustrację, jeśli czegoś nie potrafię i rozwiązanie czegoś zajmuje mi dużo czasu. Czuję, że toczy mnie ogromny stres.
Nie potrafię pracować pod presją czasu, jak jest komenda "szybciej" to stres rośnie x3 i przestaję klarownie myśleć, przez co zwalniam i błędne koło się napędza.

Co chwila wychodzi coś, czego nie wiem - ale aż mi głupio non-stop się pytać i zawracać dupę bardziej ogarniętym kolegom z zespołu. Niestety alternatywą jest ślęczenie i marnowanie czasu na dochodzenie samemu, albo często robi się coś źle i coś niepotrzebnie psuje, co trzeba poprawiać. To wszystko dodatkowo wzmaga stres. Zanika mi apetyt, czasem po kilku godzinach dopiero się orientuję, że od rana nic nie jadłem poza herbatą i kawą.

Przez ten stres wszystko zaczyna się pieprzyć i iść nie tak, jak powinno. A to czegoś zapomnę, a to zrobię nie tak, mocno spadają moje skille miękkie - czasem to aż ciężko mi się wysłowić.

Często wkręcam sobie, że wszyscy po cichu mnie źle oceniają (i obgadują, jak idą do salki konferencyjnej) i mogę nie przejść okresu próbnego - pomimo iż jeszcze nie usłyszałem żadnych słów bezpośredniej krytyki. Pomimo wszystko, prędzej czy później z zadanych tasków się wywiązuję.

Jak żyć? Mam tylko nadzieję, że jak się wdrożę w rytm pracy, to po pewnym czasie te złe emocje odejdą i nabiorę większej pewności siebie.
Ale jeśli nie? Może powinienem się udać do psychologa/psychiatry?