Wpis z mikrobloga

@xetrov: Espace to praktycznie laguna jeżeli chodzi o elektrykę i płytę podłogową :)
@n4nowaty: silnik 2.0T ma duży skok tłoka przez co potrafi nim troszkę trząść. Jest to niestety silnik kolizyjny czyli trzeba bardzo pilnować rozrządu i pamiętać, że wraz z wymianą paska wymienia się także koło pasowe. Automaty są ok, nie są jakieś sportowe ale komfort jest .Silnik jak najbardziej nadaje się do LPG.
  • Odpowiedz
Espace to praktycznie laguna jeżeli chodzi o elektrykę i płytę podłogową :)


@ksiak: to wiem, ale wewnątrz są jednak inne, w nowym Espace jest mniej miejsca ale temu jednak bliżej do typowego osobowego vana.
  • Odpowiedz
  • 0
@n4nowaty: silnik ok, ale za słaby do tego auta, 3,5 niby też ok (mam w innym aucie), ale w Espace przez ciasna zabudowę podobno coś namieszali z miska olejowa czy chłodzeniem (nie pamiętam dokładnie).
  • Odpowiedz
  • 0
@klark: nie chce już malego auta do scigania:) teraz to komfort jest priorytetem;) na odcinku ktorym sie przemieszczam to i tak 120kmh max sie jezdzi.

@ksiak: mialem diesla bmw wiec tez telepało trochę;) takze telepania sie nie boje akurat:D dbalem o bmw pedantycznie wiec takich rzeczy rowniez bede pilnowac i pewnie wymienial czesciej niz trzeba. Manuala bede miec w gazie
  • Odpowiedz
  • 1
@n4nowaty: zgadza się, ale jak zapakujesz rodzinę z bagażem, weźmiesz się za wyprzedzanie tira to będzie kiepsko. Moc nie służy tylko do ściągania, to też wyznacznik komfortu podróżowania.
  • Odpowiedz
@xetrov: sprawa jest. Trzęsie ci biksenonem jak stoisz w miejscu? Dzis zauważyłem ze nim lekko telepie, gdy podjechałem pod ścianę. Co to kurde moze byc. Poduszkę silnika górna wymieniałem ostatnio. Moze masz pomysł
  • Odpowiedz
@sonmc: u mnie nic nie trzęsie, nawet nie drżą plastiki, zaleta V6 ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sama górna poduszka to pewnie za mało, sprawdziłbym najpierw pozostałe (wszystkie), z tego co kojarzę w 2.0 dci to częsta przyczyna drgań deski czy inych elementów, jednak diesel to diesel. Potem zobaczył czy nie są luźne czujniki poziomowania, miałem tak w Lagunie 2 i wtedy też drgały, a na końcu
  • Odpowiedz
@xetrov: robiłem to w nieautoryzowanym zakładzie francuskich aut. Mówili mi ze nie ma takiej potrzeby zeby sprawdzać resztę poduszek. No trudno, jutro pojadę do ASO i nie bede sie juz męczył. Wydaje mi sie ze to mocowanie wewnątrz reflektora, bo lewa lampa z zewnątrz drży, ale w środku soczewka nie skacze.
  • Odpowiedz
Mówili mi ze nie ma takiej potrzeby zeby sprawdzać resztę poduszek.


@sonmc: wydaje im się że jest, podobno często zwłaszcza dolna po której bez wyjęcia może nie być widać zużycia, a wyjmuje się ją dość łatwo.

Wydaje mi sie ze to mocowanie wewnątrz reflektora


@sonmc: bardzo możliwe, są dość delikatne.
  • Odpowiedz
@xetrov: w ASO taka diagnostyka to pewnie majątek? A zrobić muszę bo mnie #!$%@? weźmie. Wiesz, jak sie jedzie, albo daje lekko w gaz nawet stojąc w miejscu, to nie trzęsie. Ale jak stoję w miejscu a przede mną jest auto, to widze jak nim trzęsie.
  • Odpowiedz
@sonmc: ASO zależy które - jak robiłem jakieś drobiazgi to w Wieliczce było dwa razy taniej niż w Krakowie. Nie wiem za dużo bo (odpukać) nie chce mi się psuć i poza zwykła eksploatacją nie robię w niej nic.

Zacząłbym od najprostszych rzeczy, stan tych czujników poziommu możesz sprawdzić nawet sam zaglądając pod samochód i ruszając nimi, poduszki w warsztacie też łatwo będzie sprawdzić, a samo reflektor to już trudniejsza
  • Odpowiedz
@xetrov: dobra, dodałeś mi wiary w to ze uda mi sie to w miarę sprawnie załatwić ; ) pierwsze co zrobię to pojadę na sprawdzenie reszty poduszek, bo drgania jednak w środku wlasnie słychać na niektórych elementach wyposażenia, a wcześniej ich nie było. Jednak myśle ze drganie lampy i tak nie ustąpi, a byle mechanik z warsztatu mi tego nie ogarnie, bo maja to zwyczajnie w dupie.
  • Odpowiedz
@sonmc: poduszki ogólnie są dość zdradliwe - miałem podobnie w Megane 2, wymieniłem jedną górną bo wyraźnie było czuć że trzeba, po wymianie ustało tak z 90% drgań ale czułem że to nie do końca to, mechanik uznał że nie ma sensu wymieniać dolnych, ale się uparłem i je wyjął do obejrzenia i dopiero wtedy się okazało że jedna jest mocno wyrobiona, jeszcze nie zerwana ale już brakowało sporo wysokości,
  • Odpowiedz
@xetrov: i ja mam tak ze tylko ja je czuje, bo mechanik, właściciel warsztatu mowil ze musi mi sie cos wydawać tylko, bo on sie przejechał i nic takiego nie czuł. No dobra, dzięki ci. Dobrze czasem posłuchać mądrego ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
@sonmc: to niestety ryzyko związane z francuzami - najgorzej jak trafisz na kogoś, kto powie, że 'paanie, tak tu musi być bo to francuz' albo 'paanie, trzeba wymienić ćwierć samochodu bo to francuz' a tak naprawdę Laguny są prostymi i tanimi samochodami, tylko trzeba najpierw posprawdzać niektóre rzeczy a nie wymieniać w ciemno.

Po ponad 10 latach z francuzami jestem już na to uodporniony i rozpoznaję takich od razu więc
  • Odpowiedz
@xetrov: ja dopiero rozpoczynam swoją historie z ta marka, jednak nie jest mi ona obca : ) mam nadzieje ze da sie jakoś lepiej utwierdzić ta soczewkę, jesli to jej wina. Jednak tak jak mowisz, podejrzewam ze i mechanik bedzie chciał od razu wymieniać cała lampę, nawet jesli nie bedzie to ASO.
  • Odpowiedz
@xetrov: tak tylko kto sie bedzie chciał z tym bawić. Musieliby mnie dobrze naliczyć, a jesli mnie porządnie nalicza wyjdzie taniej kupić cała lampę ; ) ja tam sie nie dostanę, bo wiesz jak to wszystko jest tam pozabudowywane. Poza tym, nawet nie chce tam grzebać, bo nie chce nic #!$%@?.
  • Odpowiedz