Wpis z mikrobloga

#samochodyefceki - podszyję się pod tag, gdyż trochę osób obserwuje, a mam fajny samochód do zaprezentowania.

Audi 80 B1 GTE - opisuję ten konkretny model, gdyż jestem posiadaczem owego, konkretnie modelu z 1977 roku z poczynionymi licznymi modyfikacjami silnika, niestety czeka na swoją drugą młodość w garażu. Dostanie niektórych części to katorga.

Wersja GTE była poliftowym, ostatnim z wydań 80 B1 z najmocniejszym silnikiem 1.6, 110 KM, 4 stopniową skrzynią biegów. Ja posiadam ten sam silnik, lecz o pojemności zwiększonej do 1.8 z wtryskiem K-Jetronic, mocy szacowanej na ~150KM oraz dodany 5 bieg (nadbieg).

Seria 80 B1 była dużą ewolucją w stosunku do poprzednika 72, który był mocno zaokrąglony. Audi wygrało tym modelem w 1973 roku nagrodę samochodu roku pokonując Renault 5 i Alfę Romeo Alfetta.
Z fabryki wyjechało ponad milion samochodów. Były to niegdyś popularne samochody. Osobiście na drodze nie widziałem żadnego od lekko 13 lat.
Polecam się z nim zapoznać. A może już znacie? Bo to w końcu nie jest tak nieznany samochód.
#samochody #motoryzacja #audi #carboners
m.....k - #samochodyefceki - podszyję się pod tag, gdyż trochę osób obserwuje, a mam ...

źródło: comment_vyoVz2A5SfOLiKFjIbOahCMMT6ASdLbo.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@mafiozorek: Ano jest sentyment do tej budy, w swoich czasach względnie często można było spotkać na ulicach :) I to właśnie tak mi się wydaje, że takich pomarańczowych było najwięcej.
  • Odpowiedz