Wpis z mikrobloga

#januszemotoryzacji i motoeksperci spod tagu #samochody Szukam jakiegoś dupowozu do 45k PLN. Zależy mi na czymś z segmentu D (ewentualnie duże C). Z racji pokonywanych przebiegów (15 tys. km rocznie) raczej benzyna ewentualnie mało awaryjny diesel. Chciałbym, żeby to było auto nie starsze niż 10 lat.

Brałem pod uwagę francuskie trio:

#citroen C5 II (nie przeraża mnie hydro, chociaż w tym modelu nie występowało we wszystkich wersjach wyposażenia).
#renault Laguna III (najchętniej 2.0T )
#peugeot 508

C5 i 508 w odmianach benzynowych mają często pod maską 1.6 turbo (to ten sam silnik?). Nigdy nie miałem turbo benzyny. Obawiam się, że wolnossące benzyny będą zwyczajnie w takich autach mułowate. Doładowany silnik daje jakąś tam frajdę z jady ( ). Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym 1.6 THP?

Do zestawienia dorzucił bym jeszcze Mondeo, Alfę 159 (najmniejsza i najciaśniejsza ze wszystkich) i Hondę Accord VIII. Niestety Honda w tych pieniądzach to pewnie będzie szrot. Alfa ( ͡° ͜ʖ ͡°) wiadomo jaką ma opinię chociaż podobno 159 to wyjątek (TBi w ogłoszeniach jak na lekarstwo, ale mógłbym chyba brać 1.9/2.0 JTD bo to raczej sprawdzone silniki). Mondeo? Też najchętniej doładowane 1.6 lub 2.0, ale takich ofert również jest stosunkowo mało.

Auta z grupy VAG jakoś do mnie nie przemawiają. Ani Octavia, ani tym bardziej Passat B6. Może jedynie A4 B8 ale w tych pieniądzach to dolny pułap cenowy więc albo paździerz albo milion km przebiegu.

Może Mireczki coś jeszcze poleca albo doradzą na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze czegoś ciekawego z 3 ww. francuzów.
Pobierz
źródło: comment_oMFt9ARyWl4GjO2aJJf38mVRuqcmRtKk.jpg

Co wybrać?

  • Renault Laguna III 13.8% (76)
  • Citroen C5 II 17.1% (94)
  • Peugeot 508 12.0% (66)
  • Coś innego 57.2% (315)

Oddanych głosów: 551

  • 45
@Ojciec_Kazimierz: jeżeli chcesz C5 II czyli rok 2008-, to interesuje Cię tylko benzyna 2.0 albo 3.0 (praktycznie niedostępna w Polsce). Jeżeli znalazłbyś wersję 2.0 z automatem - unikaj jej, gdyż tylko i wyłącznie przy tym silniku zastosowano archaiczną już skrzynię DP0 z która mogą być problemy. Oczywiście koniecznie z hydro, gdyż wersje pozbawione tego zawiasu mogą stwarzać zagrożenie, poczytaj w sieci były o tym reportaże. Dodam, że 2.0 benzyna występowała tylko
@ksiak: Czy 6 GH faktycznie ma takie problemy z korozją? Wizualnie wygląda naprawdę fajnie (wszystkie wersje nadwozia). Masz taką? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@ropppson: Jakoś nie pomyślałem. Może wygląd jakoś specjalnie do mnie nie przemawia, ale z drugiej strony niezawodność :)
@Ojciec_Kazimierz: znajomy miał Lagunę 3.5. Pocisk ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tylko on miał coupé, nie wiem czy wychodziły w normalnych wersjach te silniki. Ja jeżdzę biedawozem - c5 mk1 2.0HDi po chipie na ~135KM. Dla mnie tyle mocy wystarcza do sprawnej jazdy, a robię około 2x tyle kilometrów co Ty. Nie wiem jak hydro w mk2, ale w mk1 i mk1 fl praktycznie bezawaryjne
@Ojciec_Kazimierz: brałbym C5 bo jest zwyczajnie najładniejszy z tej trójki, hydro to jest bajka. Mam tą uturbioną benzynę w swoim DS5 i daje radę, to jest dobry silnik, który zrobili razem z BMW, jeździ też w Mini i C4 (bez turbo). Poprzednio miałem go w C4 , przejechałem tym silnikiem już 70 tys. km i nic się nie działo, poza tym, że zarówno w C4 jak i w DS5 wymianiałem jedną
#citroen C5 II (nie przeraża mnie hydro, chociaż w tym modelu nie występowało we wszystkich wersjach wyposażenia).

#renault Laguna III (najchętniej 2.0T )

#peugeot 508


@Ojciec_Kazimierz: o Peugeocie się nie wypowiem bo nie jeździłem, ale Laguna 3 i C5 z hydro jeżdzą zupełnie inaczej, nie wiem czego oczekujesz, bo Cytryna jest bardzo wygodna ale branie zakrętów taką kanapą polega na dostojnym wjeżdzaniu w nie. Laguna 3 nie jest już tak miękka
@Ojciec_Kazimierz: nie mam GH ale interesuje się troszkę. Wskoczył na forum mazdy to zobaczysz w czym problem. Wszystkie gnija nawet GJ :(
@mitatuyo: niestety ale ten silnik to dramat. Może po drugim czy którymś lifcie jest lepiej ale niestety o ile kiedyś gdyby taki silnik wypuszczono to bym się nie bał o tyle teraz księgowi swoje robią i niestety ich trwałość jest niska. A to, że silnik jest montowany w
@Ojciec_Kazimierz: nie kupuj francuzow. Nie nadają się na nasze drogi i warunki pogodowe. Po jakimś czasie wszystko piszczy, stuka itp. Wymiana żarówek to makabra. Miałem c2 2005 rocznik, c4 2006 rocznik i 307. Po 7 roku użytkowania wychodziły dziwne rożne rzeczy.
Jeśli potrzeba podam więcej szczegółów.

Powodzenia!
Nie nadają się na nasze drogi i warunki pogodowe.


@erererererer: no tak, taka Mazda 6 zdecydowanie lepiej się na nie nadaje ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie wiem jak Peugeot i Citroen, w osobowych Renault korozja nie jest problemem już tak od ~2001 roku.

Po jakimś czasie wszystko piszczy, stuka itp.


@erererererer: w Lagunie 3 już aż tak nie jest, chociaż tu fakt, bywa różnie, tylko że