Wpis z mikrobloga

Pytanie do biegaczy :jak nauczyć się biegać na sródstopiu? Jestem początkujący i walę z pięty co nie podoba się moim piszczelom. Dzisiaj po obejrzeniu jakichś filmików próbowałem na śródstopiu na 5k. Wow co za różnica - zero bólu, cichutko i mięciutko się biegło, problem w tym że jakoś wydawało mi się to bardzo nienaturalne i pewnie tak samo wyglądało. Dobrze że było ciemno ( ͡º ͜ʖ͡º) Coś jak Ministerstwo Głupich Kroków. Jak samemu popracować nad poprawną techniką?

#bieganie #biegajzwykopem #pytanie
TheWujo - Pytanie do biegaczy :jak nauczyć się biegać na sródstopiu? Jestem początkuj...
  • 5
@TheWujo: ja po 2 latach i zmianie butów sam zacząłem lądować na śródstopiu, po drodze jeszcze trochę wieloskoków porobiłem i innych podobnych raz w tygodniu
@TheWujo: Mi to przyszło samo jak zacząłem szybciej biegać.
Najlepiej zacząć od biegania na boso po trawie. Tak się chyba najszybciej nauczysz naturalnej techniki biegu.
Początkowo raz w tyg z czasem zwiększając dystans. Później wymiana butów na takie z małym dropem bo grubo pod piętą będzie przeszkadzać :)
@TheWujo: im mniej pod stopa sadla, im mniejszy drop (spadek pieta palce) tym bardziej twoje stopy beda dazyc do ladowania na srodstopiu. Pobiegaj boso po domu i zobacz czy nadal "walisz z piety", albo ubierz buty od gajera z wyraznym obcasem i sprobuj pobiegac.
Sporo butow biegowych ma jeszcze wiecej "amortyzacji, wsparcia, pianki, zelu i #!$%@? wie co jeszcze" pod pieta niz takie buty od gajera.
@TheWujo: @PurpleHaze:

im mniej pod stopa sadla, im mniejszy drop (spadek pieta palce) tym bardziej twoje stopy beda dazyc do ladowania na srodstopiu


No niezupełnie ;) Żeby wszystko było lege artis trzeba pilnować zakresów biodrowo-lędźwiowych, które są najczęściej problemem do ułożenia poprawnego miednicy (siedzący tryb życia).

http://bieganie.pl/?cat=16&id=4918&show=1