Wpis z mikrobloga

Chciałbym się was poradzić Mirki. Jestem obecnie na etapie fascynacji legendarnym #programista15k i nie wiem do końca jak rozpocząć moją karierę z IT ( ͡° ʖ̯ ͡°). Trochę się poduczyłem C++ i Javy z youtube'a i internetowych kursów, ale już widzę, że ciężkie będzie zdobycie pracy. Jestem po studiach nie technicznych i nie mam doświadczenia w IT. Czytając wykop dowiedziałem się, że dobrym startem jest praca testera i ostatnio dużo rozmyślałem nad tym. Od początku roku wysyłałem CV na oferty pracy dla testera, ale z marnym skutkiem. Ostatnio doszedłem do wniosku, że dobrym rozwiązaniem będzie zrobienie certyfikatu ISTQB i podszkolenie się z narzędzi testerskich, SQL itp. i wpisanie ich podstawowej znajomości do CV. Znalazłem również coś takiego http://www.vistula.edu.pl/pol/page/studia-podyplomowe/testowanie-oprogramowania . Niestety cena trochę odpycha i wydaję się to być bardziej skierowane dla ludzi z doświadczeniem. Więc podsumowując:

1. Zrobić na własną rękę certyfikat ISTQB (a może i kurs do tego?) czy zaszaleć i iść na studia podyplomowe?

2. Czy bez doświadczenia, ale z tym certyfikatem i podstawową znajomością narzędzi oraz języków programowania trudne będzie dostanie pracy/stażu (mieszkam w Warszawie)?

3. Jest jakiś sposób żeby zdobyć minimum doświadczenia i wrzucić je do CV?

4. Czy pingwiny mają kolana? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Liczę na waszą pomoc Mireczki! :)

#naukaprogramowania #testowanie #testowanieoprogramowania #qa
  • 39
@drwxr: W sensie dać je do CV? Jeśli o to chodzi to jeszcze żadnego projektu nie zrobiłem (wciąż ogarniam podstawy) i myślę że jeszcze trochę minie czasu zanim zrobię coś czym mógłbym się pochwalić na rozmowie. Ale rozumiem że projekty są mile widziane na rozmowie o pracę nawet dla testera?
Zrobić na własną rękę certyfikat ISTQB


@MarmurowaKapibara: nie

Czy bez doświadczenia, ale z tym certyfikatem i podstawową znajomością narzędzi oraz języków programowania trudne będzie dostanie pracy/stażu