Wpis z mikrobloga

#carboners #audi #motoryzacja #samochody #oswiadczenie

Niedawno kupiłem Audi S6 z wolnossącym, pięknie brzmiącym 4.2 V8, samochód przyciągnięty ze Szwajcarii, pomyślałem, że zrobię remont i założę LPG. Okazało się, że auto miało jeszcze oryginalne, przypchane katalizatory i rozjazd na rozrządzie między głowicami, czyli zamiast 340 koni miał pewnie jakieś 270. Już wtedy mega z----------o, a jutro odbieram po kompleksowym remoncie, lista wymienionych elementów:

- Wymiana wyświetlacza FIS, starego nie dało się naprawić dlatego
dostałeś nowy, koszt 350 PLN z przesyłką zwrotną + przesyłką w
tamtą stronę 15 PLN czyli razem 365 PLN
- Demontaż/montaż FIS 20 PLN
- Katalizatory MagnaFlow 950 PLN
- Złączki elastyczne układu wydechowego dwie sztuki 95 PLN
- Montaż/Wspawanie katalizatorów 180 PLN
- Uszczelnienie miski olejowej 100 PLN
- Wymiana rozrządu, pompy wody, termostatu, uszczelniaczy wałków
rozrządu oraz wału, uszczelek pod deklami, łańcuchów wałków
rozrządu, uszczelek pod nastawnikami 700 PLN
- Rozrząd kompletny 1345 PLN
- Uszczelniacze wałków rozrządu oraz wału korbowego przód(5
sztuk) 110 PLN
- Uszczelki dekli zaworowych 280 PLN
- Termostat cieczy układu chłodzącego 59 PLN
- Świece 340 PLN
- Uszczelki nastawnika zmiennych faz rozrządu 56 PLN
- Łańcuchy rozrządu 320 PLN
- Olej silnikowy 272 PLN
- Filtr oleju 65 PLN
- Filtr powietrza 42 PLN
- Płyn układu chłodzącego 54 PLN
- LPG 4800 PLN
- Demontaż skrzyni biegów 400 PLN
- Uszczelniacz tylny wału korbowego 100 PLN

Razem wszystko co zrobiliśmy to dokładnie 10653 PLN

Mirki, jaram się, ale będę jeździł ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 61
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@blubi_su: No właśnie o fun chodzi, Litr PB to ~4PLN, litr LPG to <2PLN. Przy spokojnej jeździe na trasie jestem w stanie kosztowo zejść do poziomu 1.9TDI, a koni jakieś 3x więcej. Właśnie to jest najlepsze w LPG, oczywiście jeśli ktoś nie oszczędzał na instalacji - ja mam 2 parowniki a nie jeden, inne przewody, wtryski itp.
  • Odpowiedz
@miroslavix: No już nie przesadzajmy... Znam się trochę na tym i wiem jak wpływa na silnik inna temperatura spalania gazów, inna suchość itd. Znam kombinatorykę na omijanie sondy lambda O2 eliminatory i uszlachetniacze, bo co by nie mówić o gazie, i jak by nie był nowoczesny i zajebisty to nie jest żadną tajemnicą że skraca żywotność silnika i jego komponentów bardziej niż benzyna. I jest to fakt.
  • Odpowiedz
@klark: Tylko pogratulować. Są silniki które bardzo dobrze pracują na gazie. Do tego stopnia że wręcz fabrycznie wyjeżdżają już przez producenta z zamontowaną instalacją LPG. Co nie oznacza że gaz pasuje do każdego silnika.
  • Odpowiedz
  • 0
@blubi_su: aha, instalacja była 2giej generacji, wtedy tylko takie się montowalo więc dużo gorsza niż obecna. Ten 4,2 kolegi w s6 też się świetnie gazuje i spokojnie zrobi taki przebieg.
  • Odpowiedz
@blubi_su: zarzucę Ci historie z własnego doświadczenia, która zawsze opowiadam sceptykom LPG. Mam dwóch znajomych typowych maniaków samochodowych. Znajomy jeździł Audi Q7 z LPG, drugi BMW 5 w benzynie. Zarobki obu podobne, pierwszy co roku wakacje na wypasie w zasadzie niczego sobie nie odmawiał. Drugi tez uciułał na wakacje, ale trzeba było spinać dupę. A wszystko w imię zasady (LPG do zapalniczek).
  • Odpowiedz