Wpis z mikrobloga

Audi a4 b5 2.4 benzyna, ma ktoś? z tego co czytam opinię są podzielone. Bardziej niz spalanie interesuje mnie awaryjność. Jednostka chyba solidna czy lepiej szukać 1.8t? Zawias z przodu często siada? bo slyszalem, że może dać po kieszeni. Jak z osiagami, bo szukam mocniejszego zastępstwa dla 1.6.
#audi #motoryzacja #pytaniedoeksperta
  • 5
  • Odpowiedz
@Aggressive: 1.8 T moim zdaniem lepsze, oczywiście nie zajechane na pewno będzie tańsze w użytkowaniu, a moc w serii podobna z czego wrzucasz chip do 1.8 T i to by było na tyle z 2.4 :P

zawias z przodu zależy na jakich częściach zrobiony, jeśli na dobrych to wytrzymuje sporo, ale fakt żeby zrobić to porządnie to tak z 1500 zniknie, ale komfort / prowadzenie super
  • Odpowiedz
@Aggressive: v6 lepiej brzmi, ale poci się z klawiatury, droższy gaz, sporo #!$%@? przy uszczelniaczach. Brałbym 1.8 albo 1.8T. 1.8 to ogólnie silnik nie do #!$%@?, z turbo niewiele się różni. Można go spokojnie wirusować, seryjnie wychodziły tt z 225 koni , także silnik spokojnie to wytrzyma. Nie łatwo o dobry gaz, i instalacja tak na oko to 3000 za staga trzeba dać. Brałbym 1.8 lub 1.8T jak lubisz ostrzejszą jazdę,
  • Odpowiedz
@Aggressive: Zawias jest dość wygodny, dość trwały. Jak wsadzisz Lemfordera czy TRW to długo i komfortowo pojeździsz, ale koszt samych części to ok. 1500. Na jedno koło są 4 wahacze, więc roboty też dość sporo.
  • Odpowiedz
@Aggressive: Ja mam ten silnik w A6 C5. (2.4 V6 AGA)
Jego zaletą jest dźwięk, mimo seryjnego wydechu, naprawdę przyjemnie brzmi, wyraźnie słychać różnicę między nim a 1.8. Moc (w moim przypadku 165KM) daje rady, nawet przy wyższej wadze A6 od A4.
Wady to tak jak wspomnieli poprzednicy, pocenie się głowic (to akurat nie jest specjalnie trudne do poprawienia), ale gorszą wadą są napinacze łańcuszków w głowicach. Trzeba dobrze zbadać je
  • Odpowiedz