Wpis z mikrobloga

W silniku benzynowym nie ma co mi się popsuć


@baletny: No akurat w nowszych gdzie już masz EGRy, turbosprężarki i inne cuda to może się coś zepsuć (ofc w dieslu jest tego trochę więcej, no ale jednak)

I nie kopci (nie mam DPF)


@Smieszek_Poza_Kontrolo: No tak, to potwierdza to co napisałem, bo największe kopcenie to przy DPF kiedy wszystko wypala się naraz :P
@Kryminator: Jakbyś jeździł nowym autem z salonu z fabryczną lpg, to szybciutko zmieniłbyś zdanie, że to takie dobre - suma sumarum koszty tankowania Pb i serwisu pożerają oszczędności.
Mam 4tego diesla w swoim życiu i żaden nie kopcił ani nie miał problemów z odpalaniem, w jakiejkolwiek temperaturze. Mimo że każdym robiłem 60-70 tys rocznie.

Ale sądząc po wpisie nie jeździsz póki co niczym, ale tatko cośtam ostatnio wspomniał, że tani ten
@baletny: droższe badania techniczne, droższe świece, lub częstsza wymiana normalnych świec, dodatkowe przeglądy instalacji gdzie też wymieniasz filtry, niektóre silniki muszą mieć też lubryfikatory a te trzeba uzupełnić, inne z kolei muszą mieć uzupełniane inne środki smarne takie jak BG MOA PN100E, albo BG 203 CF5. W nowych autach kalkulacja nie jest taka prosta jak w starszych modelach.
@baletny: Swoim hyundaiem w dieslu byłem już 6 razy na przeglądzie, za każdym razem zostawiałem max 1100zł brutto. Kumpel był ostatnio swoim hyundaiem z lpg, za przegląd po 105tys km zapłacił 3050zł. same części instalacji kosztowały ponad 1500 zł, a trzeba je według harmonogramu wymienić, bo inaczej tracisz gwarancję. Więc gdzie te oszczędności.. Przynajmniej w nowych autach ( w starej astrze z gazem - nie przeczę, będzie taniej ).
@ImeNs: najmniejsze baki do maluch aut mają 30 litrow co przy 8l/100km starcza na 400km spokojnie. A reszta jest juz tylko wieksza plus masz stansardowy bak, wiec dupa cicho i przeplacaj dalej :)
@Smieszek_Poza_Kontrolo: podajesz koszty eksploatacyjne. Spróbuj nie wymieniać filtrów w dieslu - choćby cząsteczek stałych. Tak jak wspomniałem koszty eksploatacyjne mogą wychodzić podobne. Co do przeglądu jest to różnica ok. 50zł rocznie czyli prawie 300 kilometrów.
@fiszu86: 8l gazu to chyba małe autko przy eko jeździe. Załóż do czegoś co ma minimum te 150KM i już nie ma tak różowo. Większe zbiorniki owszem są, ale jeżeli mówimy o toroidalnym w miejsce na koło zapasowe, to czy nam się zmieści czy nie zależy od wymiaru zagłębienia na koło, a większy slot mają zwykle auta z większymi kołami, a więc zwykle większym silnikiem. Nie mówię, że gaz jest bez