Wpis z mikrobloga

@enforcer: zachowanie wody wyglada na całkiem realistyczne. Programy do tego "renderowania" maja wbudowane jakies algorytmy symulujące zachowanie wody czy jak to sie realizuje?
@Vasek: to skąd ją bierze? prawo zachowania masy? chyba, że woda wypływa ze środka, dlatego traci turgor i się rozpada ale na końcu powinna zostać jakaś otoczka w tym basenie
@CichyBob: + 3 dni na symulację w RF. Rozdzielczość cieczy jest zajebista to może i dłużej.

@pawcuq: Programy do renderowania to programy do renderowania. Takie symulacja najczęściej wykonuje się oddzielnymi programami i potem importuje np. do 3ds maxa i wtedy renderuje. A najlepszym softem do symulacji cieczy jest RealFlow.

Dawno temu za gówniaka bawiłem się RealFlowem i zrobiłem sobie taki test. Rozdzielczość i skala była dużo niższa niż tu, no
@losiul: Nie no jasne, dlatego napisałem że robiłem to lata temu i na jakimś szrocie (chyba jeszcze jednordzeniowcu). Dzisiaj może, kto wie, to co wtedy symulowało się dniami, dziś pewnie by pękło w godziny albo może nawet minuty. Algorytmy coraz lepsze, optymalizacja coraz lepsza no i przede wszystkim sprzęt coraz lepszy.

Ale co do real time to to co wrzuciłeś może i lata real time (jako demo, gdzie cała moc może
@Curry_: Dlatego napisałem, że są "mocno uproszczone w stosunku do profesjonalnych symulacji" ; ). Też się tym kiedyś próbowałem bawić na jednordzeniowcu i jakość była szczerze mówiąc zbliżona do tego co pokazałem wyżej. Dzięki wsparciu obliczeń na 64bitowych liczbach zmiennoprzecinkowych na Titanach można je wykorzystywać przy profesjonalnych aplikacjach, choć jeszcze nie w realtime'ie:
https://www.youtube.com/watch?v=nfdyH9j1l8U - w opisie jest link do artykułu, z tego co wyczytałem to byli w stanie przeliczać na
@losiul: No ja sobie jakoś niedawno wrzuciłem demko RealFlowa żeby zobaczyć co ulepszyli i w ogóle. O ile nie mam porównania np. z tamtą sceną co ją wtedy symulowałem bo jej po prostu nie mam, to poprawa była mocno zauważalna. Do poziomu bezstresowej zabawy, czyli liczenia powiedzmy 1fps, jeszcze daleko ale różnica między dziś a 6 lat temu (bo po dacie patrzę że wtedy mniej więcej to wrzuciłem) różnica jest.

Może