Wpis z mikrobloga

Mircy, mam prośbę - chętnie przyjmę modele 3d, najchętniej pojazdów (np czołg, statek, samochód, motor, statek kosmiczny). Im więcej faktycznej geometrii tym lepiej. Tekstury mi nie potrzebne. Opracowałem sobie metodę przekształcania takich modeli w widok z wektorowym obrysem do wykorzystania w szeroko pojętym druku i chciałbym sprawdzić jak się to sprawdza przy bardziej skomplikowanych formach. Oczywiście każdemu, kogo model użyję podeślę pdf-a z końcowym efektem. Ma to być coś na kształt rysunków z instrukcji IKEI (w załączniku próbka prostego modelu, który robiłem do instrukcji mebli ogrodowych). Modeli nie będę wykorzystywał w żadnym innym celu.

Najchętniej przyjąłbym modele w .obj, ale każdy format używany przez 3ds maxa powinien się nadać. I najlepiej by było, gdyby wszystkie elementy były przekonwertowane do poly (np. jakieś kable czy liny tworzone za pomocą Line z włączoną widocznością w renderze i viewporcie).

Chętni pisać na PW

#grafika3d #grafikakomputerowa #blender #3ds
kajtom - Mircy, mam prośbę - chętnie przyjmę modele 3d, najchętniej pojazdów (np czoł...

źródło: comment_tkDQ0uYGk4xSIiJF02NKsb0JaUFVji2M.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Szafirion: Najpierw muszę zweryfikować czy bardziej skomplikowane modele bez problemu przechodzą przez cały proces ;)
Ale pisz na PW to coś wymyślimy ;)
  • Odpowiedz
@kajtom: eee... taka metoda to jakiś prosty toonshader, w necie pewnie pełno tutoriali podobnych metod do każdego możliwego oprogramowania/renderera 3D. Jest nawet cebas finaltoon w którym od ręki są takie presety. No i sketchup gdzie taki widok modelu jest w oknie podglądu w programie w standardzie. Dam ci protipa: jak będzie g------a siatka to widok będzie do d--y.
@Szafirion 10 minut szukania po google toon shader / cell shader
  • Odpowiedz
@cfani4k: Tak, tylko renderując toonshaderem i tak otrzymujesz jpg/png. Pewnie że możesz wyrenderować obrazek w ogromnej rozdzielczości i użyć Image trace, ale i tak przy wielu drobnych elementach efekt może być kiepski. Ja całkowicie pomijam etap renderowania do rastra, mam możliwość ustawienia innej grubości linii dla obrysu obiektu, a innej dla wszystkich linii wewenętrznych, no i wszystko w real time.
Ale z siatką masz oczywiście rację.
  • Odpowiedz
@wojci3ch: Niby mam licencję na pro, ale na wersję 2013. Długo z niego nie korzystałem i teraz nie wiem czy ona ma też zastosowanie do nowszych wersji? Tak czy inaczej poeksperymentuję ;)
  • Odpowiedz