Z Krakowa i Katowic do CPK bez przesiadki nie dojedziesz?
Czy mieszkańcy Krakowa, Katowic i Rzeszowa będą mieli bezpośrednie połączenia kolejowe do lotniska w Baranowie, czy też będą musieli się przesiadać w Warszawie? Trwa spór o to, jak będzie wyglądał węzeł torów w centrum kraju - pisze w poniedziałkowym wydaniu "Dziennik Gazeta Prawna".
o__0 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 281
- Odpowiedz
Komentarze (281)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Tymczasem Polska. ETS jest z nami od 2005 roku i od początku ma założenia, że będzie coraz bardziej dokręcać śrubę. A my w 2026 będziemy zaskoczeni że to już XD że minęło 20 lat a my jeszcze nie gotowi XD i będzie zabawna historia, jak te drogi które teraz budujemy,
@robert-sad
Ten zakaz francuski to nie jest to co UE chce wprowadzac. Mam nadzieje, ze nie wprowadza ale juz jest zapisane, ze lotniska powyzej 12 mln pax rocznie musza miec kolej dalekobiezna.
Przeoranie całego systemu kolejowego pod kątem CPK, z którego przeciętny Polak skorzysta może raz na 2 lata to skończony absurd.
Niemniej, faktycznie, akurat budowa kilkunastokilometrowej odnogi od CMK do CPK to nie byłby raczej przesadzony wydatek dla naszego państwa.
A 90% pasażerów i tak lata tylko i wyłącznie na wakacje Wizzair/Ryanair więc o co ci chodzi nie każdy musi latać na wakacje do USA czy Nowej Zelandii. Z Warszawy w porównaniu do