Wpis z mikrobloga

Mireczki, widzieliście kiedyś coś takiego? Jechałem z rodziną na groby, zjeżdżamy na zjeździe i przy dość ostrym hamowaniu nagle słyszymy głośny huk i hamulce zaczynają trzeć, uczycie ogólnie jakbyśmy złapali flaka i jechali na samej feldze. Zatrzymujemy auto, wysiadamy, a tam za nami wlecze sie tarcza hamulcowa z zaciskiem. :D Tzn. tarcza w drobny mak rozwalona leży parę metrów za samochodem. Wezwane assistantce i podróż musieliśmy kontynuować na lawecie. Dodam jeszcze, ze to jeszcze fabryczne tarcze Mercedesa, a samochód ledwo 30kkm. :D

#samochody #wtf #mercedes
Pobierz iDaft - Mireczki, widzieliście kiedyś coś takiego? Jechałem z rodziną na groby, zjeżd...
źródło: comment_4ZT2WYAv7pHhdb9gqCSc9oHypKeSOFPA.jpg
  • 136
@iDaft:

Nie wjechales czasem w jakas dziure?(wiem ze w Polsce o to b latwo) a jesli tak to czy nie bylo takiego metalicznego odglosu, tarcza mogla po takim kontakcie z dziura lekko pekknac, jakas rysa albo skrzywienie a pod wplywem ostrego hamowania sie rozgrzala i spotkalo Cie to o opisales

@kubica666: Nie ma opcji, to sie stało na zjeździe przed Jeżewem, a jeżdzę na 19" wiec każda nawet najmniejsza dziura
@Teec: ja znam ze 3 przyczyny
1. Różnica temperatur, tarcze potrafią się i wygiąć i pęknąć jeśli rozgrzaną tarczę gwałtownie ostudzimy, na przykład wodą, ale to trzeba się na prawdę postarać. Jedyny przypadek jaki znam uszkodzenia tarczy w ten sposób, to gdy się człowiekowi zacisk przyblokował, tarł przez kilometry (trudno powiedzieć jak długo, ale gość opowiadał, że od co najmniej kilkunastu minut czuł spaleniznę, a felga po zatrzymaniu była zbyt gorąca
@bleki @eloar Ja doskonale wiem, jak trzeba dbać o tarcze i je eksploatować, nie musicie mi tego tłumaczyć. :D Niemniej każda z zabronionych rzeczy moze co najwyżej tarcze wykrzywić, w najgorszym ale to najgorszym wypadku i przy słabych tarczach pęknąć, No ale kurde, rozsypać w drobny mak? :D
@taajniak: nie ma takiej opcji, na ten element nie ma żadnej gwarancji, zresztą równie dobrze mógł z trasy wjechać na myjnię, tam mu gorące tarcze oblali wodą i się mogły wygiąć :c


po za tym pewien % nowych aut ma ukryte wady fabryczne

@bleki: No nigdy bym tak nie zrobił, zwłaszcza gdy ma sie pod ręka większa moc i naprawdę ważne jest, aby te tarcze dawały jak najwieksza pewność, z
@iDaft: taka dygresja mała, osobiście nie znam auta, które nie miałoby z przodu tarcz wentylowanych, jeśli jest wyposażone w hamulce tarczowe. Pewnie miałeś na myśli nawiercane albo nacinane.

Domyślam się, że wiesz jak dbać o tarcze, choć ostatnia z przyczyn jakie wymieniłem to akurat nie bardzo z winy kierowcy. Można mieć 100% sprawne hamulce (nowe tarcze, nowe dobre klocki, nowe zaciski), a jednak jedna durna śruba się uszkodzi i już zacisk
Pobierz eloar - @iDaft: taka dygresja mała, osobiście nie znam auta, które nie miałoby z przo...
źródło: comment_R3hVECguKGn1Ea6DnhYwCfPSnMwYcVE8.jpg
@eloar:
@iDaft:
Ja jestem niemal w 100% pewien ze jest to uszkodzenie ktore wyniknelo z odksztalcenia sie tarczy. Zacznijmy od tego ze na przod i tyl masz zalozone te same klocki a rozne tarcze, odplyw powietrza oraz temperatury jest inny z przodu i z tylu ponaddto tylne tarcze wentyluja sie gorzej, przeplyw powietrza nie jest tak silny jak przy opinach z przodu. Teorie o zlych klockach mozna wsadzic miedzy bajki.
@Shewie: Hmm, nie znam przypadku, aby nawet przy rozgrzanych tarczach cos takiego mogło sie wydarzyć. To auto przez 30k km jezdzone było tak samo, ja umiem jeździć, a to ze oczywiście często przycisnę, to kurczę, właśnie po to kupuje sie samochód z trochę mocniejszym silnikiem. :) Do tego te tarcze używane sa jeszcze w mocniejszych wersjach silnikowych i jak gugluje mój problem, to jeszcze nie znalazłem takiego samego, a przecież pełno
@iDaft: nope, mam tylko z paroma bardzo dobry kontakt, staram się sam naprawiać swoje pojazdy (choć jak wymieniałem prawie cały układ hamulcowy w samochodzie, to zleciłem to serwisowi, na moich częściach) i się interesuję. Staram się dzielić wiedzą, bo tak najłatwiej nakłonić ludzi aby podzielili się nią ze mną (szczególnie tych doświadczonych). No i lubię słuchać o różnych awariach, ich przyczynach i sposobach przeciwdziałania.

@Shewie: dziwne aby to przez odkształcenie
@Shewie: Przecież taka konfiguracja jest bardzo często spotykana, przednie tarcze odgrywają dużo większą rolę i nie ma dużej różnicy nakładając dziurkowane z tyłu. Moim zdaniem i zdaniem serwisantów nie ma to żadnej różnicy na jazdę. Poza tym tarczy się nie rozgrzewa, aby lepiej jeździły. :D