Wpis z mikrobloga

Mirki, z racji tego, że mój acer aspire one nie potrafi fukcjonować na windowsie to zainstalowałem mu #linux #manjaro. Uznałem, że jest to świetna okazja do nauki tego softu, tylko za bardzo nie wiem od czego zacząć, możecie coś doradzić na początek drogi?
  • 29
  • Odpowiedz
@Peterov: zainstaluj sobie gentoo, jeżeli już idziesz w tym kierunku - instalacja właściwie całkiem podobna do arch-a, a przy okazji nauczysz się samego działania u podstaw i kompilacji kernel-a, co jest raczej podstawą przy optymalizacji i minimalizacji, a tym samym dołączenia dodatkowej pseudowarstwy bezpieczeństwa :)
  • Odpowiedz
@fervi: @vxrd: Jestem zielony jeszcze trochę w tych sprawach, ale polecanie mi strony debiana i archa jako strony pomocne to nie za bardzo i w dodatku
@Bezrybie: proponujesz mi zmianę softu bo na nim się lepiej pracuje. Nie chcę już nic w kwestii softu zmieniać, zużywa mi bardzo mało RAMu i to była podstawowa kwestia. Teraz chcę się trochę poduczyć.
Ja mam na tym lapku jedynie 1GB ramu i
  • Odpowiedz
@Peterov: proponuje przejście samej instalacji i konfiguracji na bazie gentoo, nie proponuje gentoo do zastosowań desktopowych, bo jest to w penym sensie strata czasu. Zaproponowałem instalację i pełną konfigurację gentoo, ponieważ jest wymagająca i zazwyczaj pełna (kompilacja źródeł) - jeżeli coś ma Cię zaskoczyć to zaskoczy Cię tutaj i podczas rozwiązywania problemów, nauczysz się bardzo dużo - a napewno czytania logów i wyszukiwania informacji o problemie w systemie, a nie na
  • Odpowiedz
@Peterov: zajmij :) co do archa to anglojęzyczna wiki archa będzie wystarczająca - chyba najbardziej obszerna, dokładna i techniczna wiki związana z linux-em z jaką się spotkałem
  • Odpowiedz