Aktywne Wpisy
wykop +18
Dzień dobry, Wykop! Mamy dla Was dwie wiadomości! (ツ)
1. Odpowiedzieliśmy na Wasze ostatnie zgłoszenia i wprowadziliśmy kilka poprawek, które powinny umilić korzystanie z Wykopu:
- w przeglądarce Firefox naprawiliśmy „skaczący” formularz komentarzy,
- wprowadziliśmy również poprawki do automatycznego ukrywania długich wypowiedzi z opcją "pokaż więcej",
- usprawniliśmy wklejanie zdjęć,
1. Odpowiedzieliśmy na Wasze ostatnie zgłoszenia i wprowadziliśmy kilka poprawek, które powinny umilić korzystanie z Wykopu:
- w przeglądarce Firefox naprawiliśmy „skaczący” formularz komentarzy,
- wprowadziliśmy również poprawki do automatycznego ukrywania długich wypowiedzi z opcją "pokaż więcej",
- usprawniliśmy wklejanie zdjęć,
enten +54
Nie ma nic bardziej tandetnego w Polskich domach jednorodzinnych niż ogradzanie się tymi pseudo-zdobionymi betonowymi płotami, które nie dość że są niepraktyczne to jeszcze pozbawione zupełnie jakiejkolwiek estetyki. To jak ktoś chciałby zasłonić całkowicie swoją posesję, to mógłby już wylać pełny, betonowy murek albo ogrodzić się ppularnymi ostatnio plotami z kamyczków, a najlepiej to po prostu zasadzić żywopłot jak robią to cywilizowane kraje gdzie jest ładnie. Tutaj dosłownie wycinamy kawałek jakiejś kolumnady
abs(mojex - xpotworka) + abs(mojey + ypotworka);
i teoretycznie to działa, z taką różnicą, że w grze oczywiście możemy atakować także na ukos, czyli jeżeli potwór będzie w odległości ukośnej 6 komórek, to mój kod pokaże, że dla niego to jest 12 komórek.
Sprawę podchodzenia do potworków w miarę rozwiązałem, jednak też nie do końca i pewnie okrężną drogą.
Jeśli komuś chcę się zerknąć to: http://pastebin.com/m7TYVJUz
Mam nadzieję że jest wystarczająco dużo komentarzy. :P
#programowanie #naukaprogramowania
Nad Pitagorasem myślałem, ale oczywiście nie wszystkie mooby są na ukos od mojej postaci, niektóre są w linii prostej, więc trzeba by było sprawdzać jeszcze czy da się zbudować trójkąt.
@anonim1133:
W sumie to dobra propozycja, przyznam szczerze że na to nie wpadłem, tutaj w sumie trzeba sprawdzać tylko przynależność punktu do koła :D
@plasticstone
Właśnie gra ma taki algorytm że 6 ukośnie to to samo
(x2 -x1)^2 + (y2-y1)^2 = dist^2
Przy testowaniu minimalnej odleglości spotęguj najpierw dystans, żeby pozbyć się pierwiastkowania.
@morsisko: A czemu miałoby się nie dać? Po prostu może ci wyjść trójkąt z jednym bokiem równym 0.
Przykład: Moje koordynaty: 155,50
Przeciwnika: 165,80
z abs = abs(165-155) + abs (80 - 50) = 40
z sqrt(pow(x,2) = sqrt((165-155)^2) + sqrt((50-80)^2))
aby uwzglednic skosne odleglosci proponuje
function [retval] = distancemanh (x1,y1,x2,y2)
mindelta = min(abs(x1-x2), abs(y1-y2));
max_delta = max(abs(x1-x2), abs(y1-y2));
retval
W google też wychodzi 40, chyba że ja gdzieś źle zapisałem:
https://www.google.pl/search?q=sqrt%28%28165-155%29^2%29+%2B+sqrt%28%2850-80%29^2%29%29&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=W1PLVfusEMqX7Qbu7Zv4BA
Choć jak liczę w pamięci to wychodzi mi tak jak tobie, dziwne. :O
@plasticstone
Dzięki, na razie zobaczę co dam rade zrobić sam, bo ten mój algorytm będę musiał cały wywalić raczej :(