Wpis z mikrobloga

Długi nudny wpis, scrolujcie dalej!

Jeżeli jednak nie przewieliście dalej to przeczytajcie #historiajednejfotografii (dwóch) od Oldtimery.com #oldtimery

Dziś o zakończeniu produkcji popularnych Nys.

Oficjalna "ostatnia" Nysa, miała numer 380 575. Została zaprezentowana w trakcie uroczystości związanej z oficjalnym zakończeniem produkcji Nys - 3-go lutego 1994 roku. Przedstawiany wszędzie biało-zielony samochód (widoczny na pierwszym zdjęciu) to egzemplarz "pokazowy", wyprodukowany wcześniej, i co ciekawe faktycznie posiadał taki właśnie numer podwozia. Prawdziwie ostatnia, oficjalnie wyprodukowana Nysa miała jednak numer 393 333 i została przekazana w darze do Domu Aktora w Skolimowie (na zdjęciu nr 2). Była zwykłą wersją, bez tak wielu ozdób i chromów. W praktyce jednak, nawet ta Nysa nie była rzeczywiście ostatnią, bowiem z zapasów magazynowych, od czasu do czasu montowano tak zwane "składaki" aż do 1995 roku. Do tego wiele Nys w trakcie wszystkich lat produkcji opuszczało fabrykę po za oficjalna numeracją, a inne składane były po garażach z części zamiennych.

Na tym przykładzie doskonale widać dlaczego liczby wyprodukowanych egzemplarzy samochodów z polskich fabryk są tak trudne do ustalenia

#historia #ciekawostkihistoryczne #polska #prl #carboners #motoryzacja
Pobierz
źródło: comment_K84XfOy829W1uZuGWFHZIkYqiWbDrsZM.jpg
  • 1