Wpis z mikrobloga

Eh gurwa nie jestem w stanie grać w te stare rpgi nawet w enchanced edition. Zainstalowałem BG2:EE i IWD:EE, ponieważ tych gier nigdy nie skończyłem. Ale odstrasza mnie ta powtarzalna walka i ten głupi system. Po pierwsze AD&D < D&D 3.0, a po drugie nie jestem już w stanie przekonać się do tego systemu pauzy i topornego interfejsu. Najgorzej z magami, najpierw rzucam czar, potem muszę odczekać aż rzuci, rzucić inny, przejść gdzieś, w tym samym czasie muszę ogarnąć każdego członka drużyny - ehhhhhh.

Podobnie niestety było Pillars of Eternity, choć tu nawet daleko doszedłem - jakoś to lepiej wyglądało.

Jakby co to moimi ulubionymi rpg były dwie części Neverwinter Nights. Kierowanie jedną postacią w sytuacji gdy towarzysze posługują się w miarę dobrym AI było dla mnie całkiem ok. Cenię sobie również Świątynie Pierwotnego Zła z systemem turowym i Divinity: Original Sin.

#crpg #rpg #gry #neverwinternights #baldursgate #icewinddale #pillarsofeternity
  • 25
@Ginden: BG2 mimo pewnych niedociągnięć, nadal ma najlepszy system walki ze wszystkich tego typu cRPGów wydanych do dziś. Walki magów szczególnie, 10/10.

No i jak już się nauczyło wykorzystywać różne niedociągnięcia systemu i robi się za łatwo, to zawsze można zainstalować jakieś mody, np. Tacticsa i nagle znowu jesteś masakrowany ;>
nie jestem już w stanie przekonać się do tego systemu pauzy i topornego interfejsu. Najgorzej z magami, najpierw rzucam czar, potem muszę odczekać aż rzuci, rzucić inny, przejść gdzieś, w tym samym czasie muszę ogarnąć każdego członka drużyny - ehhhhhh.

@madry_i_mieciutki: Zagraj w ToEE, tam jest to rozwiązane idealnie. Na dodatek to dość świeża gra.
@void1984: http://nichegamer.com/reviews/serpent-in-the-staglands-review/
Wystarczy przeczytać końcówkę powyższej recenzji. Przede wszystkim gra się wyróżnia (i nie chodzi mi o grafikę) i jest miłą odskocznią od kolejnych klonów serwowanych przez Bethesdę czy Bioware chociażby. Inspirowana grą Darklands (jeden z najlepszych cRPG ever) zapewnia nieliniowość, dużą swobodę podczas kreacji postaci (jest tu bezklasowy system), oferuje wielu kompanów, których można dołączyć do drużyny i ma klimacik. Dużą w tym zasługa muzyki i umiejętnie prowadzonej fabuły. Poza