Wpis z mikrobloga

@blisher: żadna zasada prawej ręki.. W Polsce obowiązuje ruch prawostrony, ot co. Z prawą ręką to możesz sobie kombinować na skrzyżowaniach równorzędnych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Art. 22. ust. 4

Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.


@cholera_jasna: Tak mówi paragraf, ale w praktyce zawsze ktoś jest szybszy i samochody nie zderzają się idealnie bokami, tylko wolniejszy uderza w drugiego, który już jest na pasie większą częścią auta. I wówczas bardzo trudno udowodnić winę.
@DawajMario:
Właśnie ze względu na bezpieczeństwo samochód z prawej ma pierwszeństwo. Nadstawia się lewą stroną, czyli tą, z której siedzi kierowca. I jest większe ryzyko, ze podczas kolizji stanie mu się krzywda.
@Jin: Czy miałby pierwszeństwo czy nie nadstawia sie zawsze z tej samej strony więc skutki takiej kolizji będą zawsze takie same. Chodzi o to że zielonemu łatwiej wmusić (utrudniona widoczność) niż czerwonemu. Siedząc w czerwonym aucie widzisz kierunkowskazy zielonego przez lewe okno przy którym siedzisz. Siedząc w zielonym masz to utrudnioną widoczność przez swoje własne prawe drzwi i perspektywę. Zatem czerwonemu autu łatwiej zachować szczególną ostrożność niż zielonemu. Mówię tu o
@DawajMario:
Doskonale Cie rozumiem, ale ustawodawca spośród przesłanek, które wymieniliśmy wybrał "moją".
Teraz gdybam, ale wywodzi się ona zapewne z czasów, gdy samochody były gorszej jakości. Zarówno pod względem bezpieczeństwa kabiny jak i skuteczności oświetlenia. Wyobrażam sobie, że 30+ lat temu w słoneczny dzień guzik było widać a nie włączone kierunkowskazy. Dlatego uczestnik ruchu z lewej miał uważać na tego z prawej, żeby mu nie zrobić krzywdy. A teraz nikt tego
Ustawodawca kierował się przede wszystkim spójnością przepisów i zasadą pierwszeństwa z prawej strony. Gdyby kierował się bezpieczeństwem kierowców to właśnie odebrałby to pierwszeństwo jadącym prawym pasem. Nie dlatego żeby on jest bardziej narażony tylko dlatego żeby odebrać mu złudne poczucie bezpieczeństwa podczas wykonywania tego manewru przy równie złudnym poczuci że auto z lewej strony doskonale widzi jego manewr. Z tym że masz rację, tego typu zmiany to globalna rewolucja na drogach, więc