Wpis z mikrobloga

#programowanie #embedded #linux #elektronika

Mirasy spod tagu, macie jakieś sprawdzone publikacje/książki na temat Linux embedded? W sieci tego sporo ale generalnie nic nie opisuje jak zrobić takie trywialne rzeczy jak migający LED, tylko opisy j---a i inne pierdoły. Generalnie będę musiał douczyć się w tym zakresie (z tym że robilibyśmy wszystko od zera) bo na razie temacie to jestem zielony jak trawa na wiosnę.
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@janek_kos: linux to linux, on zajmuje się obsługą sprzętu. Masz bibliotekę I/O i napierdzielasz, nic więcej. Na armach możesz postawić linuxa ale nie musisz. Popularne army z otwartą dokumentacją można programować bez użycia systemu operacyjnego lub jakiegoś innego, wspieranego, np freeRTOS.
  • Odpowiedz
@janek_kos: Ja u siebie na małej zabawce z linuxem (Arietta G25) robię komunikację I/O poprzez zapis/odczyt z/do pliku. Wielkiej filozofii tu nie ma. Musisz wiedzieć, gdzie i jak się odwołać w systemie.
  • Odpowiedz
Masz bibliotekę I/O i napierdzielasz, nic więcej.

@andzej74: No OK, a co jeśli chcę sobie zrobić jakieś przerwanie np co 10mS? Rozumiem że na to są gotowe funkcje i np. w argumentach wpisuje co ile przerwanie i jakie funkcje mam wywoływać? Albo jak organizuje się odbieranie danych po np. SPI?

Na armach możesz postawić linuxa ale nie musisz. Popularne army z otwartą dokumentacją można programować bez użycia systemu operacyjnego lub jakiegoś
  • Odpowiedz
@janek_kos: świat idzie do przodu i system operacyjny wszystkim się zajmuje. Tanim i łatwym w nauce przykładem będzie raspberry pi, masz tam linuxa, GPIO i protokoły komunikacyjne.
Masz POSIXa, biblioteki standardowe, biblioteki do obsługi peryferiów i lecisz jak pod zwykłym komputerem, na tym to polega właśnie.
Rozwinięciem są systemy czasu rzeczywistego ale te linuxowe, jak QNX dalej programuje się tak samo z ewentualnymi jakimiś dodatkami.
  • Odpowiedz