Wpis z mikrobloga

Mondeo i Passat już wróciły do domu, po drodze miałem jeszcze krótki romans z Nissanem Pulsarem, a od dzisiaj przez tydzień jeżdżę Peugeotem 508 SW GT ze 180-konnym dieslem, automatem i górą wyposażenia dodatkowego. Dzięki tym wszystkim mniej i bardziej potrzebnym duperelom egzemplarz ze zdjęcia kosztuje 170 tys. PLN. Więc grubo.

Według mnie 508 po lifcie wygląda naprawdę dobrze. Piontka dla Peugeota za te zmiany w stylistyce. Jak jeździ? Trudno mi porównać do przedliftowej wersji, bo jeździłem tylko RXH. Tym natomiast przebyłem niewiele, więc więcej napiszę pewnie po weekendzie. Wiem, że już mi się podoba silnik - jest naprawdę żwawy, a w korkach w mieście potrzebuje niewiele ponad 6 l ON. Skrzynia pracuje trochę ospale, ale w sumie to nie przypominam sobie, żebym gdziekolwiek poza BMW 335d spotkał automat błyskawicznie działający z dieslem. Nawet VW z DSG nie potrafi swojego TDI jakoś sprawnie skleić.

Na razie to tyle. Zdjęcie wnętrza w komentarzu.

#peugeot #samochody #motoryzacja

___________
Więcej o samochodach, pracy dziennikarza motoryzacyjnego od zaplecza oraz o fotografii samochodowej dowiecie się dodając do obserwowanych mój tag #mzcars lub po prostu mnie.
Pobierz Dziekan5 - Mondeo i Passat już wróciły do domu, po drodze miałem jeszcze krótki roman...
źródło: comment_XTRJRs9tla1j3pilWOsYQKZUqVSXnKBL.jpg
  • 18
@juzf: C5 to jedno z moich ulubionych aut. Citroen nawet reklamę zrobił trochę po niemiecku dla C5 i do tego odnosiłem się kiedyś w swoim starym teście: zrobili to zupełnie niepotrzebnie, bo ten samochód jest na tyle dobry, że broni się bez udawania, że jest niemiecki. Ma swoje wady, ale ma też wiele zalet. Nie jest niemiecko perfekcyjny, ale jest na tyle dobry, że po kilkuset kilometrach razem nie chcesz nic
@przemek6085: Chyba we wszystkich francuzach z wyświetlaczami przeziernymi są takie na wysuwanej przezroczystej płytce. Bardziej elegancko jest jak wyświetla się na szybie, bo nic nie zakłóca deski rozdzielczej, ale z drugiej strony nie wygląda tak bajerancko (o ile taki wygląd można rozpatrywać jako zaletę). Z użytkowego punktu widzenia - bez różnicy. I jeden i drugi rodzaj dobrze spełnia swoją rolę.
@przemek6085: Nie, i tu i tu informacje wyświetlane są w podobnej odległości od poziomu wzroku. One nie mogą być za wysoko, bo przeszkadzałyby w obserwowaniu drogi. Różnica jest tylko w tym, na czym te dane są przedstawiane.

@Seamaster: Dzisiaj idzie porównanie cenników. Test pewnie w ciągu tygodnia.

@JezusySandala: Słyszałem, ale nie oglądałem. Podobno w sumie wcale nie była to taka szydera. Trochę też pochwalili, tylko te starsze modele.
@Dziekan5: O, teraz zauważyłem, że Peugeot chyba odchodzi od tych wielkich otwartych mord. Jak zaczęli je robić ponad 10 lat temu to nie wiedzieli kiedy skończyć ale ktoś w końcu doszedł do wniosku, że nie można robić tego samego nudnego już ryja rok w rok w każdym modelu. Ta 508 ze zdjęcia wygląda dużooooo lepiej niż przed liftem.