Aktywne Wpisy

marcelowy16 +432
źródło: Zdjęcie z biblioteki
Pobierz
Xxxvvvwww +185
źródło: temp_file4460833836964255216
PobierzSkopiuj link
Skopiuj link
źródło: Zdjęcie z biblioteki
Pobierz
źródło: temp_file4460833836964255216
PobierzWykop.pl
To jest g---o.
A wiecie co to jest? http://i.imgur.com/1QA6Z98.jpg
To jest wiedza, gdzie trzeba kliknąć, żeby g---o się zaświeciło.
Typowy janusz blendera zaczyna z takim gównem i na gównie kończy. http://i.imgur.com/7Cm9rup.jpg G---o po wyrenderowaniu wygląda tak: http://i.imgur.com/B1LVfYQ.jpg
Janusz dodaje małpe, plane i słońce i zastanawia się dwie godziny nad materiałami, bo przecież materiały najważniejsze. Otóż nie. ŚWIATŁO jest najważniejsze. Wbijcie to sobie k---a do głów, wszyscy którzy pokazujecie te niedoświetlone gówna pod #januszeblendera. Ok, więc poprawiamy.
Zmieniamy słońce na plane z materiałem emission z siłą 5. http://i.imgur.com/Igx8QRW.jpg Na razie jeden, potem się będziecie bawić. Ustawiacie go jakoś tak fikuśnie. Jak klikniecie 2 razy R, to można sobie pokręcić. Teraz to wygląda tak: http://i.imgur.com/8BxGFd4.jpg
Jest lepiej, ale bieda.
Następna rzecz - środowisko HDR. Wchodzicie sobie tutaj i ściągacie cokolwiek http://www.hdrlabs.com/gallery/flashpanos.html , albo po prostu google obrazki i "environment texture". Nie bawimy się w sprawdzanie licencji, bo i tak się tego nigdy nie używa na finalnym renderze jako tła - to służy tylko do świecenia. Wchodzimy w opcje World, zmieniamy RGB na Environment texture i wybieramy nasz obrazek HDR.
Teraz nasze g---o wygląda już mniej jak g---o: http://i.imgur.com/HAGYcww.jpg
Następny krok do realizmu - głębia ostrości. Zaznaczamy kamerę, wchodzimy w opcje kamery, zaznaczamy Limits (żeby było widać punkt ostrości) i ustawiamy Distance tak, żeby żółty krzyżyk był na obiekcie. Size to poziom głębi, a blades to liczba "ostrzy" które zasłaniają przysłonę w prawdziwym aparacie (zgooglajcie sobie). W tym przypadku dałem 0.1000 i 6.
http://i.imgur.com/qCZVw0R.jpg
Jest nieźle, mamy rozmyte tło. Teraz najlepsze.
Wchodzimy w opcje sceny i otwieramy podmenu Color Managment. Tam mamy dwie zajebiste opcje: Gamma i Exposure. W skrócie gamma to ogólna jasność całego obrazu, a expozycja to taki jakby poziom progu tej najjaśniejszej jasności. Zgooglajcie sobie. http://i.imgur.com/SqNdpwR.jpg
Mamy jeszcze jedną fajną opcję pod nimi: Look. Look, czyli "wygląd", to różne filtry imitujące dawniej stosowane klisze. Kiedyś nie było fotoshopa i jak ktoś chciał osiągnąć konkretny efekt (np. bardzo przeżółcony, kontrastowy obraz), to musiał włożyć do aparatu specjalną kliszę. Serio. Straszne czasy.
Poklikajcie sobie i sprawdźcie różne efekty.
Żeby coś się działo na tym obrazku, ustawiłem małpie podstawowy materiał glossy na oczach.
http://i.imgur.com/WcDSAwu.jpg
No. I jest całkiem zajebiście. A teraz niekończąca się opowieść, czyli compositor.
Wchodzimy w compositor i pomiędzy nodem Render layers a wyjściowym composite dodajemy Color -> Color balance. To bardzo przydatny efekt do manipulacji kolorami. Mamy 3 kółka kolorów (od lewej): ciemności, tony średnie, jasności. Dzięki niemu możemy łatwo zmienić wygląd całego renderu. Domyślnie wszystkie wartości są "wyzerowane". Jeśli przykładowo na kółku tonów ciemnych podniesiemy jasność i ustawimy znacznik na kolorze niebieskim, to cienie zrobią się niebieskie. Trzeba zauważyć, że niektóre kolory mogą się nawzajem wygłuszać albo mieszać, np. ustawiając niebieskie cienie i pomarańczowe tony średnie, zmiana w stosunku do oryginalnego obrazu będzie niewielka.
Kilka przykładowych ustawień: http://i.imgur.com/fwwz1Ym.jpg
Na co jeszcze zwracamy uwagę? Na ilość odbić światła (opcje renderu -> Light Paths -> Bounce min-max). Im mniej odbić światła, tym ciemniejszy obraz, ale też szybciej będzie się renderował. Dla każdego obrazu da się wyszukać optymalną liczbę odbić. Tutaj np. widać dużą różnicę między 0-0 i 0-1 a 0-3 odbić, ale już niezauważalną między 0-3 a 3-8.
http://i.imgur.com/ToisX1A.jpg
Pamiętajcie, że opcje Gamma/Exposure można zmieniać na podglądzie i nawet po finalnym renderze bez ponownego renderowania.
Podsumowując: lampy, HDR, głębia ostrości, color managment, compositor.
#blender #wykopowasekcjablendera
źródło: comment_puKXohT5QJNgqUtnOoIeW0EqimyRzsbE.jpg
PobierzDodałem do zakładek, dziękuję. :3
W naszej niewielkiej ekipie była przez chwilę moda na robienie obrazków stylizowanych na wycinanki. Myślę sobie: fajnie, spróbuję sobie. Po zrobieniu konturów i
A tu małpka dla ciebie :)
źródło: comment_UydXwqT0Dp7EFLuvDbgnuLE2TBqxjVO3.jpg
Pobierz