Wpis z mikrobloga

#programowanie jak w teorii wygląda działanie spritów? Są pliczki np. jpeg z każda klatką ruchu i są podmieniane co jakiś czas? Wydaje się to być strasznie zasobożerne żeby zrobić ładne i płynne animacje w dużych ilościach... czy nie?
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@smsrampage: możesz mieć wszystkie animacje w jednym PNG (nie, nie używa się stratnych formatów kompresji takich jak wspomniany przez Ciebie jpeg), to po primo. Po drugo, źle sobie wyobrażasz animowanie - wszystkie klatki są preloadowane do VRAMu i szuflowanie odpowiednim textureregionem nie jest żadnym problemem dla GPU.
  • Odpowiedz
@notauser: @Chippy: chodzi mi o to, że kiedyś pisałem gierkę w PyGame i tak to właśnie było... i tak się zastanawiałem teraz skoro programuję w Qt, że jeden z widgetów daje podobne mozliwości co całe PyGame i chciałem coś spróbować w ten sposób zrobić prostego ale nie wiem czy to ma sens. :D
  • Odpowiedz