@FEAofTruss: whoa, kopę lat! Dziękuję za pamięć :) @applicattura: Zawodowo zajmuję się stricte udźwiękowieniem gier, lecz nie komponowaniem muzyki. W zależności od skali projektu mogę ew. kogoś polecić! Jeżeli będzie taka potrzeba jestem dostępny na PW :)
Oh guys, nie natknąłem się na Wasz tytuł wcześniej, ale jeżeli pod względem mechanik jest tak pięknie, jak od strony graficznej to chapeau ba <3 Trzymam kciuki i na pewno sprawadzę
Jaki mikrofon do 1000zł polecilibyście do nagrywania efektów dźwiękowych? Chciałbym by był w miarę przenośny, żebym mógł z nim chodzić np. po ulicy i nagrywać różne dźwięki. #gamedev #audio
@DarkjoyGames: pytanie w jakiej konfiguracji chcesz takowe efekty nagrywać? Generalnie @jgruszka93 ma rację, pamiętaj jedynie o tym, że ten zoom będzie nagrywał w stereo, a shotgun w mono (oczywiście do shotguna musisz uzbroić się w jakiś rekorder)
Jakiś czas temu rozmawialiśmy z GameMusicpl o naszej pracy przy udźwiękowieniu #themedium i właśnie wczoraj materiał wpadł na YT. Podrzucam, jeśli ktoś byłby zainteresowany :) #gamedev
@Gryzuu ekstra! I jak wrażenia po The Medium? Na ten moment niestety nie mogę nic więcej powiedzieć, ale przyjdzie taki moment, że coś na pewno tutaj podrzucę :)
Trochę dziwi mnie fakt, że producenci gier reklamują grę i ustalają datę premiery w tak wczesnych stadiach rozwoju gry. Później wychodzą problemy, opóźnienia, pośpiech, niedopracowanie, aby tylko zdążyć na czas, który sami sobie narzucili. Przecież grę mozna tworzyć i jak już będzie gotowa w powiedzmy 90% to zacząć dopiero marketing i spokojnie wejść na rynek z gotowym produktem. Ktoś wie skąd taka dziwna strategia? #gry #komputery #marketing #gamedev
@kidi1: Przeczytałem kiedyś mądre zdanie, mówiące o tym, że gry tak naprawdę się nie kończy, tylko porzuca jej dalszą produkcję na pewnym etapie, ponieważ mógłbyś ją udoskonalać i rozwijać w nieskończoność. Prowadząc biznes musisz estymować rzeczy na każdym etapie produkcji, nawet tak odległe jak wydanie tytułu.
O jak kisne, to od dziś moja ulubiona reakcja na dźwięk, który robiłem na potrzeby gry XD będę sobie to wrzucał w portfolio #gamedev #themedium #heheszki
@Pepego: nie, nda ( ͡°͜ʖ͡°) @RitmoXL: @Rinn: @Gummy: meeega :) dla takich słów warto było się gimnastykować z audio @cecyl: nie chciałbym nikomu spoilerować rozgrywki, więc podeślę Ci na pw
@Kalafiores generalnie to naszym założeniem było unikanie tanich jump scare'ów, a granie bardziej atmosferą, także śmiało możesz sięgnąć po ten tytuł @protoplasm sorki, nie mogliśmy się powstrzymać, to miejsce było idealne do zagrania w ten sposób ( ͡°͜ʖ͡°) jak tam wrażenie, ograles już całość?
@Gryzuu hejo, jak wspomniałem powyżej, ja akurat byłem odpowiedzialny za sound design, ale przekażę Arkowi oraz Akirze, mega się cieszę, że się podobało
@Papilon whoa, ale ekstra! Hejo @protoplasm (✌゚∀゚)☞ @Pepego o kurde, jak śmiesznie XD sorki, mogłem udostępnić w sumie z twitcha, ale nie wiedziałem dokładnie skąd ten klip, bo sam go otrzymałem z zewnątrz. No współpracowaliśmy wspólnie nad audio tej gry, ale ja z chłopakami od strony sound designu, a Arek bardziej bezpośrednio z Akira tworzył soundtrack
Gra jest tak dobra, że wziąłem ją na dwa podejścia tylko dlatego, że musiałem o 5 rano iść spać ( ͡º͜ʖ͡º) A nie jestem fanem gatunku.
The Medium to nowe dzieło krakowskiego studia Bloober Team. Wcześniej można było ich poznać dzięki Layers of Fear, Observer czy Blair Witch. Zupełnie nie rozumiem tak niskich ocen (średnia 71 pkt.). Wg mnie gra zasługuje na mocne ~80-83.
Hej #gamedev, Dłubię sobie już któryś rok zawodowo rzeczy związane z nagraniami audio, efektami, muzyką i wszystkim co można przede wszystkim usłyszeć. Z racji tego, że spędziłem wiele dni z ligą legend ( ͡°͜ʖ͡°) postanowiłem, że na bazie ich klipu zrobię sobie demo reel i akurat ten wydawał mi się całkiem ciekawy do udźwiękowienia. Co myślicie? #sounddesign
@Skinny_P sporo się wydarzyło od tamtego czasu, ale tak, pracuje w branży z grami aaa i mniejszymi również :) ostatnio wrzucałem trailer na profilu, więc pewnie już go gdzieś tam znalazłeś
@Skinny_P: Hej, sprawy foleyowe 50/50 biblioteki i własne nagrania, drony kręciłem, ambience z bibliotek, a reszta magicznych rzeczy to pure sound design
@franky1: W końcu sound design, więc skupienie na dźwięku jest wskazane :) Fakt, mogłem na to przejście dać jednak coś bardziej adekwatnego do tego co widać na obrazku, a co do opóźnień możliwe, że się coś w projekcie wkradło :) Dzięki za opinie
Przy okazji zbliżającej się premiery Horizon Zero Dawn na PC, po raz kolejny wracam do jego zapowiedzi opublikowanej przez PlayStationPL trzy lata temu. Zrealizowali piękny materiał, który naprawdę oddaje magię tego tytułu. Czytała Krystyna Czubówna #gry #gamedev
@panato na konsoli grało się bardzo przyjemnie, choć nie jestem specem z dziedziny optymalizacji i bardziej oceniam ten tytuł przez całokształt rozgrywki generalnie i dlatego mnie urzekł, ale jeżeli rzeczywiście jest jak mówisz, to smutek. Miałem nadzieję, że to dowiozą
Dzisiaj bardzo przyjemnie, bo nagrywamy przedmioty pojawiające się w gameplayu + może wykorzystamy coś do designu inventory. Oczywiście biblioteki są pełne wszelakich sampli, ale jeżeli produkcja ma się wyróżnić na tle innych, to jest to jedyny sposób na zdobycie niepowtarzalnych brzmień + bardzo często oszczędność cennego czasu. Właśnie takie detale, mimo że często wydawać się może, że są niezauważalne, w połączeniu z resztą unikalnego kontentu robią magię w grze. #gamedev
No i myk nagrania 130 minut foley'ów do cutscen. Trochę gimnastyki, ale brzmienie się zgadza i generalnie podbicie tempa prac przy takiej ilości materiału jest na wagę złota #gamedev #birdtune
Hej Mirki, #gamedev #wroclaw Nie mogę pojechać na Game Music Festival jutro do Wrocławia - mam dwa bilety dwudniowe (18-19 październik) na to wspaniałe wydarzenie! może ktoś chciałby kupić w okazyjnej cenie?
Mireczki, mam do kupienia Volvo v60 r.2016 D4 190km w rozsadnym wyposazeniu z przebiegiem 160kkm i z pewnego źródła za cenę ponizej 60k. Polski salon, aso. Warto brać? Bo jakoś nie moge znalezc zbyt wielu opinii o tej konkretnej wersji. #volvo #kupautozmirko #motoryzacja #kiciochpyta
Cześć Mirki z #produkcjamuzyki Ponawiam moje drobne ogłoszenie :) Sprzedam interfejs Focusrite Clarett 8Pre Thunderbolt w świetnej cenie. Nówka sztuka. Tutaj link do allegro: KLIIK
Cześć, zrobiłem sobie mały kącik muzyczny na yt, gdzie chciałbym dzielić się muzyką i efektami dźwiękowymi, nad którymi pracuję :) Będę wrzucał również materiały odnośnie tego jak sobie radzić z udźwiękowieniem gier/video i dorzucę paczki dźwięków do pobrania, bo mam tego trochę na dysku, a może komuś się przyda. Muszę tylko uporać się do reszty ze stroną. Jeśli ktoś bedzie zainteresowany to słyszymy się niebawem #muzyka #gamedev #produkcjamuzyki
@MWJsoundspectrum: 1. Gram na piano i mam akademie muzyczna w Katowicach z realizacji dźwięku 2. W tym wypadku ten trailer to szkic, który bedzie dopasowany do tempa utworu, a sam utwór podzielony jest na kilka części i można sobie je odtwarzać w dowolnej kolejności, a i tak stworzą pełnoprawny utwór. 3. Dużo pracy własnej i łapania jakichkolwiek projektów, żeby mieć cokolwiek w portfolio. Internet to niewyczerpany zasób wiedzy, do tego literatura
@pankos: @MWJsoundspectrum: Sorki za opóźnienie :) Odnośnie VSTków - smyczki głównie z serii Symphony Series od Native, ale także z Orchestral Ark. Cenię sobie w tych wtyczkach duże możliwości edycyjne instrumentów, spore możliwości automatyzacji, wszystkie potrzebne artykulacje, duże zakresy dynamiki. Do tego bardzo ważna dla mnie jest opcja miksowania kilku źródeł, dzięki czemu mogę sobie do smyczków grających w ujęciu mikrofonowym ogólnym, domiksować ich ujęcie bliskiego pola, co pozwala
@pankos: @MWJsoundspectrum: chciałbym udzielić pełnej odpowiedzi, wiec postaram sie jutro zajrzeć w projekt i dam znać co tam mam i jaki mam workflow :) a moze zmontuje krótkie video na dniach z jakiegoś podkładu rozłożonego na części pierwsze @skrybaArtura: planuje :)
@szatek16: Muzykę miksujemy na monitorach studyjnych, ale nie widzę problemu, żeby posiłkować się również słuchawkami, ale w tym wypadku zdecydowanie konstrukcja otwarta DT 990. Mniej zmęczysz ucho i nie będziesz miał przekłamań w dolnym paśmie, które wtedy jest bardzo ciężko zbalansować :)
@MrXavery: Jak sam nie spróbujesz to sami Cię też nie znajdą. Z tego co wiem to raperzy często szukają bitów i wrzucają kontakty do siebie, więc szukaj maili do nich i podsyłaj i działaj
@MrXavery: Śledzę od dłuższego czasu i duży postęp. Podsyłaj bity do artystów, bo technicznie są dobre i ktoś z topki może się pokusić o nagrania na nich. Pozdro i trzymam kciuki
God of War | Raising Kratos | "Making Of" Documentary Prawie dwugodzinny film dokumentalny o jednej z najlepszych gier ubiegłego roku już dostępny, miłego oglądania. I tak, są napisy tylko wystarczy je włączyć.
@applicattura: Zawodowo zajmuję się stricte udźwiękowieniem gier, lecz nie komponowaniem muzyki. W zależności od skali projektu mogę ew. kogoś polecić! Jeżeli będzie taka potrzeba jestem dostępny na PW :)