Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko244
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
vertical
vertical

vertical

Dołączył 13 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 11739
  • Znaleziska 3311
  • Mikroblog 8428
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 87
  • Dodane (34)
  • Komentowane (6282)
  • Plusowane (2112)
ElPicasso
ElPicasso
06.02.2025, 07:15:35
  • 7
Sytuacja z tego samego ronda jak na zdjęciu.
Jadę prawym pasem dalej na "wprost" jak Ford.
Po lewej stronie jest auto, które zamierza zjechać z ronda z wewnętrznego pasa wprost na lewy zjazdowy.
Widząc jak już skręca kołami i wyhamowuje trąbiąc przy tym na mnie, odbijam lekko w prawo i wyprzedzając go, ledwo udaje nam się uniknąć stłuczki.
Czy brak wyznaczonych pasów na takim rondzie ma jakiekolwiek znaczenie? Bo każdy wjazd i zjazd na te rondo
ElPicasso - Sytuacja z tego samego ronda jak na zdjęciu.
Jadę prawym pasem dalej na "...

źródło: image

Pobierz

Kto ma w takim przypadku pierwszeństwo?

  • Ja 89.7% (227)
  • Kierowca po mojej lewej na pasie wewnętrznym 10.3% (26)

Oddanych głosów: 253

  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vertical
vertical
vertical 06.02.2025, 07:37:30 via Wykop
  • 10
@Poldek0000: Nie wolno skręcać z lewego pasa w prawo jak to robi czerwony, nawet przy pustym rondzie.

nie wspominając już, że powinien przed zjazdem najpierw zmienić niewyznaczony pas na rondzie na zewnętrzny


@ElPicasso Oczywiście zgoda.
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 06.02.2025, 08:35:49 via Android
  • 0
@ElPicasso No tak, rzeczywiście nie jest to jednoznaczne przy braku wyznaczonych pasów czy biegną dookoła wyspy czy jednak prosto do wylotów jak też na wielu rondach bywa, powinno być to poprawione. Jednak pomimo braku tego oznaczenia, wg mnie istnieje tu jezdnia biegnąca dookoła wyspy, ale mogę się mylić.
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 07.02.2025, 10:46:24 via Wykop
  • 1
@destruktiv_komando: Nieprawda, to 2 różne manewry jak pisze @Krupier i był na to wyrok sądu, ale nie wiem jak go teraz znaleźć, oczywiście dochodzi kwestia czy sąd (a właściwie biegły) nie tworzy lub powiela jakichś bzdur jak to czasami bywa. Wg mnie i tamtego sądu, zmiana pasa ruchu to WYŁĄCZNIE zmiana na pas biegnący obok, równoległy do tego którym jedziemy, która prowadzi do kontynuacji jazdy pasem, na który wjechaliśmy.
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 07.02.2025, 10:54:44 via Wykop
  • 1
@Krupier: Oczywiście racja, dokładnie to miałem na myśli.
  • Odpowiedz
nieocenzurowany88
nieocenzurowany88
29.11.2024, 07:25:33
  • 0
Wie ktoś czemu na Dowborczyków wisi od kilkunastu miesięcy znak, że jest ślepa droga, mimo, że jest normalnie przejazd do Tuwima?

#lodz #polskiedrogi
nieocenzurowany88 - Wie ktoś czemu na Dowborczyków wisi od kilkunastu miesięcy znak, ...

źródło: temp_file5999643609516308032

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vertical
vertical
vertical 29.11.2024, 10:29:13 via Wykop
  • 3
Kierowcy i mieszkańcy nie zaakceptowali zmiany i przestawili barierki


@bananiq: XDDDDD
  • Odpowiedz
WielkiNos
WielkiNos
29.11.2024, 07:12:13
  • 985
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 395
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vertical
vertical
vertical 29.11.2024, 08:47:13 via Wykop
  • 6
inb4 uważam nowelizację przepisów za dobrą (liczba zgonów na przejściach systematycznie spada) aczkolwiek powinna obowiązywać jedynie za dnia.


@Krupier: Ja natomiast uważam, że źle się stało że wmówiono pieszym, że przejście jest dla nich równie bezpieczne jak chodnik. No ale skoro wmówiono, to jadąc autem trzeba uważać i ich oczywiście nie potrącać. Uważam, że powinno być u nas podobnie jak w Niemczech, gdzie zrozumiano, że należy unikać wchodzenia na jezdnię
vertical - >inb4 uważam nowelizację przepisów za dobrą (liczba zgonów na przejściach ...
  • Odpowiedz
Hellicon
Hellicon
27.11.2024, 16:23:50
  • 4
Nie mogę do dziś rozchodzić żenady jakiej zaznałem czytając komentarze pod wpisem:
https://wykop.pl/wpis/79141287/wpis

Chłop jechał rondem, a wieżdzający na nie autobus wymusił na nim pierwszeństwo.

Setki brainletów dyskutują o pierwszeństwie na rondzie przy zmienianiu pasa. Zmienianiu pasa, które wedle oznaczeń na drodze jest niemożliwe. Wszędzie jest albo ciągła linia albo strzałka nakazującą kierunek jazdy, a linia przerywana dotyczy innego wjazdu na rondo. Pasy się tylko rozwidlają.
Hellicon - Nie mogę do dziś rozchodzić żenady jakiej zaznałem czytając komentarze pod...

źródło: temp_file5617975565124607786

Pobierz
  • 130
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 16:54:22 via Android
  • 0
@Krupier O kurde ale dziadostwo, nie wiem XD U mnie jest takie rondo ale żółty z czerwonym łączy się dużo bliżej, ta trójkątna wyspa jest malutka i czerwony ustępuje, pomimo że już niby wjechał na rondo.
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 17:02:40 via Android
  • 0
@Nieszkodnik Nie, to ja pomieszałem i nie o to chodziło. Chodziło mi o to, że jakby ktoś jechał lewym np. obok autobusu z ronda OP-a tym samym wjazdem co autobus, to nie może zajechać mu drogi i skręcić w prawo tam gdzie jechał OP, bo nie ma takiej strzałki w prawo na lewym pasie, zresztą nie moze tego robic w ogole bo byłby to skręt w prawo z lewego pasa.
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 18:22:52 via Android
  • 1
@Nieszkodnik Niebieski i czerwony tutaj nie zmienia ani pasa ruchu ani kierunku jazdy w prawo, jedzie prosto od wlotu do wylotu jednym pasem ruchu zarówno po lewej jak i po prawej. Pod względem przebiegu pasów ruchu i pierwszeństwa po lewej jest to samo co po prawej. Gdyby to było rondo tzw. "klasyczne" to tak, wtedy jest zmiana kierunku jazdy na zjeździe. Jednak rondo OPa to rondo z pasami prowadzonymi prosto do
vertical - @Nieszkodnik Niebieski i czerwony tutaj nie zmienia ani pasa ruchu ani kie...

źródło: temp_file2860044129487913009

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 29.11.2024, 07:52:20 via Wykop
  • 1
@Nieszkodnik: Zieloni jadą swoimi pasami bez zmiany pasa ruchu, bez zmiany kierunku jazdy, gdyż nie przekraczają ich krawędzi tak jak nie przekraczał krawędzi swojego pasa OP i autobus. Czerwony zmienia pas ruchu, gdyż opuszcza swój przekraczając jego krawędź w miejscu czerwonej kropki. Coś mi chcesz tym udowodnić, chcesz tym wykazać że OP zmieniał pas?
vertical - @Nieszkodnik: Zieloni jadą swoimi pasami bez zmiany pasa ruchu, bez zmiany...

źródło: zmiana

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 29.11.2024, 08:14:50 via Wykop
  • 0
Nie poradzisz nic, ale te 44 m dalej znak ustąp już nie dotyczy pojazdu, który wjechał na rondo. W tym momencie jest już na drodze z pierwszeństwem.


@Krupier: Ty a może i rzeczywiście jak już pasy się złączyły to ich "skrzyżowanie" rozumiane jako złączenie było i już się skończyło i jadą obok siebie? Rzeczywiście masz mocny argument, że jest jak przy pasie rozbiegowym na autostradzie. Oczywiście nadal będę twierdził że na
vertical - >Nie poradzisz nic, ale te 44 m dalej znak ustąp już nie dotyczy pojazdu, ...

źródło: pasy4

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 29.11.2024, 09:31:22 via Wykop
  • 0
@Hellicon: Masz rację. Są takie sprawy, ale sprawa OP-a i autobusu jest oczywista, co napisałeś.

@Nieszkodnik wg mnie tak, powinien użyć bo zmienia pas ruchu. Twój przykład jest z pasem "tworzącym się" między pasami, ale poniżej widać to lepiej. Zielony jedzie bez kierunkowskazu pomimo że kręci kierownicą bo jedzie swoim pasem, a czerwony zmienia pas z prawego na lewy, więc włącza lewy kierunkowskaz, pomimo że kierownica nawet nie drgnęła.
vertical - @Hellicon: Masz rację. Są takie sprawy, ale sprawa OP-a i autobusu jest oc...

źródło: pasyzm

Pobierz
  • Odpowiedz
ElementalX7
ElementalX7
ElementalX7
26.11.2024, 17:01:18
  • 83
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 617
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 16:18:16 via Android
  • 1
@Krupier Odpowiadam - oczywiście że nie zmieniasz, tak samo jak nie zmieniał pasa OP i nie zmieniał pasa autobus.
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 05.01.2023, 13:18:42
  • 2
Pytanie do @EkspertPKO o zwrot środków z #ppk w PKO TFI. Czy jest możliwe zlecanie zwrotów przez stronę i-fundusze przez przycisk Wypłać środki? Po zalogowaniu się klikam w wypłać środki i pojawia się poniższy komunikat. Byłem dziś w banku, złożyłem dyspozycję zwrotu ale pani stwierdziła, że nie widzi u siebie opcji zdefiniowania tego rachunku do przyszłych zwrotów, twierdziła że przeszukała wszystko. Czy da się ustawić to konto do zwrotów
vertical - Pytanie do @EkspertPKO o zwrot środków z #ppk w PKO TFI. Czy jest możliwe ...

źródło: comment_1672924699I26G4wNWPJdooseq3jtPLc.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vertical
vertical
vertical
Autor
31.01.2025, 21:27:10 via Android
  • 1
@Prankster_XDD Dokładnie tak, to jest ta opcja.
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical
Autor
05.06.2025, 12:19:11 via Android
  • 0
@k1oms5 Najczęściej od 2 do 4 dni roboczych, jeżeli zleciłeś w poniedziałek to uważam że najpóźniej jutro powinny być środki, nie spotkałem się z tym żeby to było dłużej a zleciłem kilkanaście zwrotów. A, jak zniknęły z PPK to napewno zaraz będą :)
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical
Autor
14.10.2025, 08:12:53 via Android
  • 1
@korbuzz Nie ma problemu, jak już pisałem, od 2 do 4 dni roboczych, zwykle 3 dni robocze od zlecenia. Chyba też w piątek zlecałem, jeszcze nie zniknęły z ppk. Jak znikną pewnie jutro, to tego samego dnia pojawi się przelew.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 315
  • Strona 1 z 315
  • >
  • Lublin

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 09.08.2013

    Komentator
  • Rocznica
    od 26.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 20.12.2013

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking