Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko181
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
vertical
vertical

vertical

Dołączył 14 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 11739
  • Znaleziska 3311
  • Mikroblog 8428
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 87
  • Dodane (34)
  • Komentowane (6282)
  • Plusowane (2112)
Hellicon
Hellicon
27.11.2024, 16:23:50
  • 4
Nie mogę do dziś rozchodzić żenady jakiej zaznałem czytając komentarze pod wpisem:
https://wykop.pl/wpis/79141287/wpis

Chłop jechał rondem, a wieżdzający na nie autobus wymusił na nim pierwszeństwo.

Setki brainletów dyskutują o pierwszeństwie na rondzie przy zmienianiu pasa. Zmienianiu pasa, które wedle oznaczeń na drodze jest niemożliwe. Wszędzie jest albo ciągła linia albo strzałka nakazującą kierunek jazdy, a linia przerywana dotyczy innego wjazdu na rondo. Pasy się tylko rozwidlają.
Hellicon - Nie mogę do dziś rozchodzić żenady jakiej zaznałem czytając komentarze pod...

źródło: temp_file5617975565124607786

Pobierz
  • 130
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 08:36:08 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 08:50:11 via Wykop
  • 0
@Nieszkodnik: To może jeszcze tak, chociaż dziwię się że tłumaczę takie oczywiste sprawy. Na czerwono zaznaczony pas ruchu, którym jedzie autobus. Na zielono zaznaczony pas ruchu, którym jedzie OP. Jakim prawem jadący czerwonym pasem ruchu ustępuje jadącemu niebieskim pasem a nie ustępuje jadącemu zielonym pasem? Odpowiedź "bo jest już na rondzie" mnie nie przekonuje bo nie ma podstaw prawnych, za to przekonuje mnie znak A-7 który stoi na czerwonym pasie
vertical - @Nieszkodnik: To może jeszcze tak, chociaż dziwię się że tłumaczę takie oc...

źródło: pasy

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 09:01:09 via Wykop
  • 0
@Krupier: Powiem Ci, że to co dał OP to jest jeszcze spoko bo to odgięcie jest małe. Zobacz co się wyprawia w Radomiu, gdzie to przecięcie pasów zielonego i czerwonego jest bardzo daleko od A-7, do tego stopnia że przez jakiś czas czerwony i zielony mogą jechać obok siebie, wyobraź sobie co tam się dzieje, tam to już z pewnością czerwony autobus jest już tak dawno na rondzie że w
vertical - @Krupier: Powiem Ci, że to co dał OP to jest jeszcze spoko bo to odgięcie ...

źródło: radom

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 09:44:31 via Wykop
  • 1
@Krupier: No dobra, może i czerwony jest na rondzie ale co to zmienia? W tym przykładzie z Radomia czerwony jedzie przed zielonym? Moim zdaniem jest jak na rondzie OP-a, czerwony ustępuje zarówno niebieskiemu w miejscu pierwszej kropki jak i zielonemu w miejscu drugiej kropki. Przecież każdy kolor jedzie swoim pasem, pierwszeństwo oczywiście ustalone przed skrzyżowaniem jak pisałeś. Problemem na tym rondzie jest przesunięcie przecięcia zielonego i czerwonego bardzo daleko
vertical - @Krupier: No dobra, może i czerwony jest na rondzie ale co to zmienia? W t...

źródło: radom2

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 09:58:46 via Wykop
  • 1
@Krupier: Znalazłem prostą grafikę którą wrzucałem kiedyś jako odpowiedź na pytanie chyba nawet o to radomskie rondo. Wg mnie lewa i prawa strona to to samo, ustępuje się w miejscu zielonych kropek. Problemem jest takie poprowadzenie pasów ruchu, że jedna z tych kropek jest bardzo odsunięta od drugiej. Tak jak pisałem wielokrotnie, to odgięcie pasów jest bardzo mylące i rzeczywiście, debil to zaprojektował.
vertical - @Krupier: Znalazłem prostą grafikę którą wrzucałem kiedyś jako odpowiedź n...

źródło: przeciecie

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 10:42:01 via Wykop
  • 1
@Krupier: Rozumiem i zgadzam się w kwestii takiej, że powinno być to zrobione inaczej. Jednak nie zgadzam się że to jest taka sama sytuacja jak z tą drogą na rysunku który dałeś. Uważam, co widać na moim powyższym rysunku z czerwonymi i niebieskimi pasami, że taka sama sytuacja jest po lewej jak i po prawej, czerwony nadal ustępuje niebieskiemu w miejscu zielonej kropki pomimo tego, że przez chwilę te pasy
vertical - @Krupier: Rozumiem i zgadzam się w kwestii takiej, że powinno być to zrobi...

źródło: radom3

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 11:28:47 via Wykop
  • 0
@Krupier: Nie zgodzę się że to taka sama sytuacja. To, że jadą obok siebie nie oznacza, że nagle czerwonego przestaje obowiązywać A-7. Wg mnie taka sama sytuacja jest poniżej po lewej i po prawej dla czerwonego i niebieskiego, pomimo że po lewej czerwony i niebieski jadą obok siebie. Tak jak pisałem wielokrotnie, odgięcie pasów, przez które przez chwilę biegną one obok siebie, jest mylące. I oczywiście ponownie zgadzam się, że
vertical - @Krupier: Nie zgodzę się że to taka sama sytuacja. To, że jadą obok siebie...

źródło: przeciecie2

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 12:09:39 via Wykop
  • 0
@Nieszkodnik: Niestety nie bardzo rozumiem ten zmodyfikowany obrazek bo go nie ma, czerwony z prawego pasa skręca w prawo? Jeżeli tak to nadal ustępuje niebieskiemu, skoro ma A-7 to ustępuje niebieskiemu niezależnie od tego czy sam jedzie prosto czy skręca w prawo. Mam wrażenie że mylisz tę sytuację z rondem klasycznym, gdzie niebieski pas nie prowadzi prosto do wylotu po strzałce tylko dookoła wyspy a każdy zjazd z tego pasa
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 12:29:57 via Wykop
  • 0
@Nieszkodnik: Lewy (patrząc od dołu jak piszesz). Prawemu, temu na miejscu niebieskiego nie wolno skręcić w prawo z lewego pasa nawet jak będzie tam sam, bo zabraniają mu tego strzałki kierunkowe, zajedzie drogę temu na miejscu niebieskiego jak na każdej dwupasowej jednokierunkowej. Na tego typu rondzie nie może być strzałki kierunkowej w prawo na lewym pasie bo będzie kolizja z prawym pasem, który ma strzałkę prosto. To tak jakby po
vertical - @Nieszkodnik: Lewy (patrząc od dołu jak piszesz). Prawemu, temu na miejscu...

źródło: przeciecie3

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 12:53:22 via Wykop
  • 0
Wyrzuć że swojego rysunku niebieskiego, zostaw tylko zielonego i czerwonego jadących razem od północy. Który z nich ma pierwszeństwo w miejscu kolizyjnym?


@Krupier: Chodzi o to, tylko czerwony i zielony? Wg mnie zdecydowanie zielony ma pierwszeństwo w miejscu kolizyjnym. Możesz się nie zgadzać, ale jakie wg Ciebie ma znaczenie że przez chwilę pasy czerwony i zielony są ze sobą "sklejone"? Gdyby nie były złączone równolegle tylko miały odstęp między nimi
vertical - >Wyrzuć że swojego rysunku niebieskiego, zostaw tylko zielonego i czerwone...

źródło: radom

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 14:48:20 via Wykop
  • 0
Na jakiej podstawie chcesz obarczyć winą pojazd z wewnętrznego pasa?


@Krupier: Z zewnętrznego pasa. Na podstawie takiej, że ten znak A-7 dotyczy dokładnie tego będącego 44m dalej przecięcia. Nie uważam, że pojazd po prawej stronie "jedzie już drogą z pierwszeństwem" bo to tak samo jakby uważać, że autobus z ronda OP-a też już wjechał na rondo i już go A-7 nie obowiązuje. Pojazd po prawej jedzie nadal tym poprzecznym czerwonym
vertical - >Na jakiej podstawie chcesz obarczyć winą pojazd z wewnętrznego pasa?

@Kr...

źródło: berb

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 15:34:47 via Wykop
  • 2
@Krupier: Ale co ja poradzę, że przecięcie prawego pasa najbliższej jezdni jest od razu a przecięcie lewego pasa tej samej jezdni, której dotyczy ten A-7, jest 44m dalej? Jest to tragicznie zrobione no ale tak jest. Co do tzw. pasa włączenia to oczywiście racja, A-7 dotyczy tylko złączenia, dalej już nie obowiązuje. I tak, uważam że jakby powiększyć to rondo to za 100m również A-7 by obowiązywał na tym
  • Odpowiedz
ElementalX7
ElementalX7
ElementalX7
26.11.2024, 17:01:18
  • 83
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 617
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 11:58:30 via Wykop
  • 3
@GOHAN: @gorzki99 Poniżej na czerwono zaznaczony pas ruchu, którym jechał autobus. Jechał on bez zmiany pasa ruchu i bez zmiany kierunku jazdy, potocznie "prosto", tak jak ten czerwony pas prowadzi. Na zielono zaznaczony pas ruchu, którym jechał OP. Jechał on bez zmiany pasa ruchu i bez zmiany kierunku jazdy, potocznie "prosto", tak jak ten zielony pas prowadzi. Możecie się z tym nie zgadzać, nic nie poradzę na
vertical - @GOHAN: @gorzki99 Poniżej na czerwono zaznaczony pas ruchu, którym jechał ...

źródło: pasy

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 13:47:41 via Wykop
  • 0
@GOHAN: Nie wiem jaki tu przytoczyć przepis, skoro w ustawie nie ma słowa "rondo" a ruch okrężny jest tylko wspomniany w związku z zakazem wyprzedzania na skrzyżowaniach, chyba tylko o znaku A-7. W każdym razie, dla mnie jest oczywiste, że w tym przypadku pasy ruchu biegną tak jak zaznaczyłem, gdyż 1 to prawa krawędź zielonego pasa ruchu a 2 to lewa krawędź czerwonego pasa ruchu. Pasy te się przecinają jak
vertical - @GOHAN: Nie wiem jaki tu przytoczyć przepis, skoro w ustawie nie ma słowa ...

źródło: pasy2

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 14:32:59 via Wykop
  • 0
Czyli jak rozumiem, gdyby zielony jechał dalej po rondzie, a nie zjechał z ronda, to dalej jechałby swoim pasem ? Czyli de facto, jeden pas rozwidla sie i to dalej ten sam pas ?


@GOHAN: Tutaj są teorie że zmienia pas na poprzeczny, ale ja się z tym nie zgadzam. Wg mnie jadąc po zielonej linii zmienia tylko kierunek jazdy w lewo (wiem, że wiele osób się z tym nie
vertical - >Czyli jak rozumiem, gdyby zielony jechał dalej po rondzie, a nie zjechał ...

źródło: pasziel

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 14:55:51 via Wykop
  • 1
@GOHAN: No dobra ale w poprzedniej odpowiedzi pokazałem Ci prawą krawędź zielonego pasa, jest to krawędź nr 1. Przecież OP nigdy nie przekroczył tej krawędzi zatem nie zmienił pasa na biegnący obok, prawy, nie zmienił też kierunku jazdy w prawo (musiałby przekroczyć prawą krawędź nr 1). Jechał cały czas jednym, zielonym pasem wzdłuż jego krawędzi prosto, stąd wg mnie nie jest wymagany prawy kierunkowskaz (w przeciwieństwie do ronda klasycznego). Jednym
vertical - @GOHAN: No dobra ale w poprzedniej odpowiedzi pokazałem Ci prawą krawędź z...

źródło: pasy2

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 15:14:46 via Wykop
  • 1
Ale jesli jego pas byl wolny to jaknajbardziej moze wjechac.


@gorzki99: Nie zgodzę się. A-7 dotyczy tutaj całej drogi z pierwszeństwem, nie tylko jej prawego, niebieskiego pasa ale również lewego, zielonego. To tak jakbyś tutaj wjechał bo wolne są 1 i 2 i wymagał od będącego na 3 ustąpienia bo przecież już ustąpiłeś, A-7 jest gdzieś tam z tyłu, trójkątów już nie ma na jezdni, jesteś na rondzie, jesteście z
vertical - >Ale jesli jego pas byl wolny to jaknajbardziej moze wjechac.

@gorzki99: ...

źródło: rondo

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 15:47:24 via Wykop
  • 0
Ja nadal nie wiem jak według ciebie pas zielony jest jednym ciągiem kiedy tam jest linia przerywana z jednej strony a linia ciągła z drugiej. Skoro jest to linia ciągła zabraniająca zmiany pasa ruchu to już od drugiej strony patrząc, gdzie jest linia przerywana to nie jest zmiana pasa ruchu ?


@GOHAN: Jakie ma znaczenie czy pasy oddziela linia przerywana, ciągła czy ciągła i przerywana? Przecież pasy ruchu mogą być rozdzielane
vertical - >Ja nadal nie wiem jak według ciebie pas zielony jest jednym ciągiem kiedy...

źródło: radom

Pobierz
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 16:09:42 via Android
  • 0
@gorzki99 Nie ma to znaczenia. Autobus w związku ze znakiem A-7, który dotyczy pasa niebieskiego i pasa zielonego, ustępuje pierwszeństwa komuś na pasie niebieskim i OPowi na pasie zielonym, niezależnie od tego jaką prędkość ma autobus i OP. Nie ma czegoś takiego że on już wjechał więc A-7 już go nie obowiązuje. Czerwony pas ustępuje zielonemu i koniec, to jest aż tak proste.
  • Odpowiedz
vertical
vertical
vertical 28.11.2024, 16:15:54 via Android
  • 1
@GOHAN Nie myl tego ronda z klasycznym. Ani OP ani autobus nie zmieniali ani pasa ruchu ani kierunku jazdy. Żeby zmienić kierunek jazdy, tak jak to podobno zrobił OP w prawo lub pas ruchu również w prawo, musiałby przekroczyć jego krawędź 1 a tego nie zrobił.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 315
  • Strona 2 z 315
  • >
  • Lublin

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 09.08.2013

    Komentator
  • Rocznica
    od 26.01.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 20.12.2013

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking