Cześć mireczki, Kupiłem sobie ostatnio arcywspaniały uchwyt na #rower na telefon (gub g-85) i znalazłem też super tanie czujniki prędkości i kadencji na ANT+ (25 zł za sztukę). Chciałbym zacząć używać telefonu jako licznika i tu moje pytanie do was: jaką aplikację na androida polecacie, jakich sami używacie?
Przyda mi się: - współpraca z czujnikami BLE albo ANT+ - widok mapy - synchronizacja ze #strava
Sbike.pl Legit sklep? Zamawiał ktoś coś do roweru? Strasznie dobry ceny mają niektórych części. Klamka z xt m8000 jest kompatybilna do zacisku czterotłoczkowego m8020?
Fun fact, niska masa rotująca koła NIC nie daje. Różnice są rzędu 0,05s na odcinku drogi :). Rower ważący 7kg z kołami 1500g, pojedzie pod górę tak samo jak rower ważacy 7kg z kołami 2000g. Podobnie na płaskim i z górki :). Idąc dalej, rower z cięższymi kołami będzie jechał lepiej (efekt koła zamachowego i rozpędzonej masy rotującej, znane są nawet przypadki dociążania kół /obręczy/ w przypadku jazdy po torze) :). O
Szybkie pytanko, czy jak mam obręcz z rekomendowanym ciśnieniem 1,8 bara dla bezdentkowych a na oponie max 3 to mogę między te wartości dopompować oponę? #rower
@Szym3kSzym3k: strzelam ze 21 zeby wypelnic od brzegu do brzegu taśmą, a jest jeszcze rowek na srodku.. 19 mogło by byc za malo. Niech sie jeszcze inni wypowiedza bo ja docinalem gorilla tape na wymiar.
@itolek100: masa pochopnych odpowiedzi. Bezpiecznie wg mnie zrobić szejka w degreaserze lub benzynie. Potem pozwolić dokładnie wyschnąć. Nałożyć smar docelowy. Odczekać kilka godzin conajmniej. Zetrzeć nadmiar i jazda.
Problem jest taki, że początkowe smarowanie jest kluczowe, a po dokładnym wypłukaniu smaru potrzeba dokładnego (czasochłonnego) nasmarowania wewnątrz ogniw (na zewnątrz ma być czysto jak do stołu).
Moje przygody z dętkami doprowadziły do kupna nowych opon za sugestią mirków, kupiłem Continental, dałem do założenia w Decathlon, bo nie miałem ochoty się w to bawić. Założyli mi we środę, we czwartek z tyłu znowu nie miałem powietrza, więc dałem do reklamacji, mieli zrobić na dziś, ale zadzwonili że opona jest wadliwa i żebym zdecydował czy zakładać, polecili zareklamować oponę, ale teraz się zastanawiam czy sami jej nie zniszczyli, czy może
@Islam: ja #!$%@?, dawać do serwisu założyć opone (nie tubeless) to bym kasował 200% ceny. Wszyscy wiedzą że fabryczne tribany mają #!$%@? obręcze i to będzie męka. Zlecenie to osobom trzecim tylko zwiększa pole do problemów (serwis itd).
To są specyfikacje szosowe, nieujęte powszechnie w standard. Stąd problemy. Przerabiałem to w fuji z gravelkingami x2 i vittoriami (horror). Trzeba zmienić obręcze lub przyjąć co nas czeka.
Mirki, kojarzy ktoś do czego służą niebieskie 'słupki' będące co kilka(dziesiąt) metrów na ścieżce rowerowej pomiędzy centrum miasta a Tyńcem? Mniej więcej w połowie drogi
No elo, pytanie mam Żeby zainstalować tubeless na obręczach i oponach tubeless ready potrzebuje specjalnych wentylów, taśmy, mleka i najlepiej sprężarki to szybkiego nabicia powietrza? Wszystkimi wentylami mozna później nabijać mleka wedle potrzeby strzykawką bez konieczności zdejmowania opony? ktoś poleci jakiś zestaw? Obręcze 25mm
@zawszespoko: tak, mozna dolewać mleka wykrecajac uprzednio rdzeń zaworu presta. Polecam kupowac osobno komponenty bo w zestawach jest przeważnie mala butelka mleka lub mniej taśmy.
Zainspirowany pomysłem @krabozwierz na torbę na kierownicę z piórnika, postanowiłem spróbować.
Niestety nie znalazłem piórnika w kolorze czarnym w większym rozmiarze, dlatego jest jak jest. Paski przeszczepiłem ze starej, badziewnej torby na ramę, która walała mi się w domu. Jutro przetestuje w praktyce. Spokojnie mieści się rogalik 7Days i kilka żeli.
Materiał piórnika jest dość cienki i oczywiście nie jest w ogóle wodoodporny, ale powinno dać radę.
@marcin_k: jak jeszcze miałem garmina i strava nie robiła cyrków z premium to dokładnie do takiego celu jak dystans na nieznanych długich podjazdach robiłem sobie prywatne segmenty lub wrzucałem istniejące
@marcin_k: ok, w sumie nie musiałem jechać by sprawdzić. Wystarczyło że załadowałem jakąś trasę >20km. Mam widok podstawowy -- (zoom in) -> taki sam podstawowy tylko jakby przesuniety -- (zoom) -> cała trasa i pozostały fragment.
Więc poniekąd potwierdzam, że nie zauważyłem by się pojawił odcinek najbliższych 20km na profilu wysokości trasy.
Kupiłem sobie ostatnio arcywspaniały uchwyt na #rower na telefon (gub g-85) i znalazłem też super tanie czujniki prędkości i kadencji na ANT+ (25 zł za sztukę).
Chciałbym zacząć używać telefonu jako licznika i tu moje pytanie do was: jaką aplikację na androida polecacie, jakich sami używacie?
Przyda mi się:
- współpraca z czujnikami BLE albo ANT+
- widok mapy
- synchronizacja ze #strava
Znalazłem BikeComputer Pro i Jepster i są