Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko192
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
tgrs
tgrs

tgrs

Dołączył 17 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 210
  • Znaleziska 208
  • Mikroblog 2
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 1

282

Ile zarabia polski sędzia?

Ile zarabia polski sędzia?

Wynagrodzenia sędziów wzbudzają spore emocje. Jakie są fakty? Sędzia już na początku swojej kariery jest na szczycie piramidy wynagrodzeń. Zarabia więcej niż 90% Polaków. Ma liczne przywileje.

kowalski19801
z
bankier.pl
dodany: 20.03.2017, 22:21:35
  • 267
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    sedzia
  • #
    wymiarsprawiedliwosci
  • #
    zarobki
tgrs
tgrs
tgrs 22.03.2017, 00:16:33
  • 8
Ten dis na sędziów jest przerażający. Sędziowie to powinna być elita, nawet wśród zawodów prawniczych. Długie studia, aplikacja, sformalizowana ścieżka awansu, konieczność rozstrzygania skomplikowanych sporów ze świadomością, że praktycznie każdy Twój zawodowy ruch jest sprawdzany przez wyższą instancje... W stosunku do zachodnich sędziów, a już na pewno w stosunku do adwokatów i notariuszy w Polsce zarabiają o wiele za mało. Kappa.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tgrs
tgrs
tgrs 22.03.2017, 00:24:09
  • 7
@Streszczenie: 8 wokand to standard. Dla przykładu, w okręgowym odwoławczym karnym, na każdej wokandzie masz 4-6 rozpraw. Do każdej rozprawy kilka tomów akt, po nawet kilkaset stron każdy. Jak jesteś początkującym sędzią, to do każdej rozprawy przygotowujesz się nawet po kilka-kilkanaście godzin i pracujesz po 60-80 godzin tygodniowo (liczę tutaj czas na zapoznanie się z aktami, samą rozprawę i uzasadnienie). Jak już masz te 15-20 lat doświadczenia i znasz tysiące

507

Zrobiłem montaż z premierami filmowymi roku 2016.

Zrobiłem montaż z premierami filmowymi roku 2016.

To już chyba ostatni czas by podsumowywać 2016 w kinie. Koniec sezonu Oscarowego już za nieco ponad tydzień, a w polskich kinach pojawiają się ostatnie zaległe premiery z nierzadko kilku miesięcznym opóźnieniem. Spędziłem nad nim ogromną ilość czasu i jestem niezwykle podekscytowany, by go pokazać

parolek124
z
youtube.com
dodany: 17.02.2017, 17:05:10
  • 71
  • #
    rozrywka
  • #
    filmy
  • #
    film
  • #
    montaz
  • #
    chwalesie
  • #
    youtube
tgrs
tgrs
tgrs 18.02.2017, 13:55:06
  • 0
@parolek124 wow, nice! Pełen przegląd jeśli chodzi o anglojęzyczne kino. Gdyby ktoś kiedyś podjął się zrobienia czegoś takiego z kinem hiszpansko-francusko-niemiecko-rosyjsko-polsko-itd jezycznym... :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

608

AMA - Jeździłem po Indiach przez 3 tygodnie, nie polecam.

AMA - Jeździłem po Indiach przez 3 tygodnie, nie polecam.

Siema, Ja, mój różowy i jej różowy pojechaliśmy na ok 3 tygodnie do Indii. Był hinduski ślub, były pociągi, smród i Hindusi...Była przygoda.

zeus_pl
z
wykop.pl
dodany: 01.05.2016, 14:16:29
  • 521
  • #
    swiat
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
  • #
    ama
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
tgrs
tgrs
tgrs 02.05.2016, 09:51:57
  • 0
@zeus_pl Na ilu wyprawach w krajach trzeciego świata byłeś?

Mam wrażenie, że te Indie to jedna z Twoich pierwszych wypraw i po prostu dałeś się orżnąć. W Indiach spokojnie można wydać nawet kilka razy mniej robiąc podobną trasę. Kiedyś jak jezdziłem to pamiętam, że potrafiłem się mieścić poniżej 1000zł/miesięcznie w wydatkach na miejscu (teraz już specjalnie nie oszczędzam, ale to mój wybór). To że jest się chodzącym portfelem to norma, ale
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

543

Jak BBC przedstawia sytuację w Polsce.

Jak BBC przedstawia sytuację w Polsce.

Cały materiał z wieczornego wydania.

Kapitalis
z
youtube.com
dodany: 21.01.2016, 18:16:01
  • 238
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    uk
  • #
    polityka
tgrs
tgrs
tgrs 21.01.2016, 18:50:07
  • -3
W sumie dobry materiał. Generalnie poprzednia władza oszukiwała i manipulowała na potęgę. Nowa władza robi to samo, tyle że po swojemu. W opozycji też same przyszłe oszusty i manipulatory. Polityka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

396

Polski wymiar sprawiedliwości to kpina

Polski wymiar sprawiedliwości to kpina

Polski wymiar sprawiedliwości to kpina. Kolejny morderca dostaje ledwo 15 lat za wbicie noża w głowę

losiu20
z
gazetakrakowska.pl
dodany: 14.01.2016, 20:34:13
  • 51
  • #
    polska
  • #
    polska
  • #
    sprawiedliwosc
  • #
    morderstwo
tgrs
tgrs
tgrs 15.01.2016, 13:31:31
  • -2
Bardzo dobrze, że apelacyjny zmienił wyrok. Sąd jest po to aby patrzeć przez pryzmat prawa i faktów, a nie emocji, uprzedzeń i oczekiwań pokrzywdzonych. Wyroki w takich sprawach nie są kwestia indywidualnego sędziego, ale są wynikiem pracy całego składu dedykowanego danej rozprawie. Poza tym, oskarżony ma dopiero 22 lata i był chyba wcześniej niekarany. W stosunku do takich osób bardzo rzadkie są wyroki powyżej 15 lat, bo nie pełnią wtedy w ogóle
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tgrs
tgrs
tgrs 15.01.2016, 19:44:06
  • 0
@robert-maslowski: Zgadzam się z Tobą, ale 15 lat to już jest bardzo surowa kara. 15 lat dla 22 latka to prawie 3/4 dotychczasowego życia. Z drugiej strony, życie przez niego straciła niewinna osoba. W takich sprawach sędzia nie ma lekko, zwykle patrzy się na wyroki w podobnych sprawach i stara się spojrzeć na sprawę z bardziej ogólnego punktu widzenia. Nie bez znaczenia są też czynniki łagodzące - generalnie jak jesteś

567

SKŁADAKAR - składakiem na Dakar

SKŁADAKAR - składakiem na Dakar

Niezwykła historia człowieka, który przemierzył Dakar na składaku, czyli jeden z najlepszych polskich youtuberów w akcji.Jak zawsze Mariano w formie.

Wo0cash
z
youtu.be
dodany: 14.01.2016, 16:59:35
  • 40
  • #
    polska
  • #
    rozrywka
  • #
    heheszki
  • #
    sport
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
tgrs
tgrs
tgrs 14.01.2016, 22:15:54
  • 0
Inne firmy powinny się uczyć od Orlenu i Red Bulla w jaki sposób robi się product placement. Brawo! :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tgrs
tgrs
tgrs 09.01.2016, 11:21:38
  • 1
Mirki,
Czy jest tutaj ktoś kto ogarnia symfony2, śledzi e-sporty i scenę CS:GO i jest zainteresowany freelancerką przy pracy nad projektem z pogranicza CSGO / Twitch / Turnieje? Projekt taki duży, ludzie tacy sławni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DanioPL
DanioPL
09.01.2016, 11:54:51
  • 0
@tgrs: PM mi więcej

  • Odpowiedz
spoon22
spoon22
09.01.2016, 21:23:47
  • 0
@tgrs: PM mi też ;)

  • Odpowiedz

411

[AMA] Nepal - w dniu trzęsienia ziemi byłem wolontariuszem w domu dziecka.

[AMA] Nepal - w dniu trzęsienia ziemi byłem wolontariuszem w domu dziecka.

Dzień przed trzęsieniem ziemi rozpocząłem wolontariat w Domu Dziecka w Pokharze w Nepalu i byłem z nimi aż do piątku 1 maja. Tutaj opis dnia trzęsienia ziemi - w powiązanych pełny opis wolontariatu. Wykopcie dla tych dzieciaków, bo są naprawdę tego warte.

tgrs
z
pokazywarka.pl
dodany: 03.05.2015, 17:15:20
  • 146
  • #
    nepal
  • #
    trzesieniezieminepal
  • #
    sieroty
  • #
    domdziecka
  • #
    wolontariat
  • #
    ama
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:15:22
  • 7
Odpowiem na wszystkie pytania - pytajcie śmiało. Dużo odpowiedzi znajdziecie w dwóch artykułach dodanych w powiązanych.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:22:23
  • 26
@onkel: Nie ma żadnej pomocy społecznej poza naprawdę, naprawdę podstawowymi swiadczeniami zdrowotnymi. Za skomplikowane operacje trzeba płacić z własnej kieszeni. Nawet za szkoły trzeba płacić. Zasiłków dla bezrobotnych nie ma.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:23:41
  • 41
@onkel: Kraj jest mocno skorumpowany - jak u nas na początku lat 90tych. Neplaczycy nie wierzą tutaj w demokraje, organizacyjnie kraj jest strasznie mocno rozwalony nawet i bez trzęsienia ziemii. Dobrze żyją tylko Ci, którzy prowadzą własne biznesy i którzy ciągną kase od bogatych turystów którzy przyjezdzaja w Himalaje.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:25:07
  • 25
@onkel: Większość społeczeństwa mieszka na wsiach w jakichś lepiankach i stara się nie umrzeć z głodu uprawiając lub zbierając jakieś warzywa, czy owoce... Ci wszyscy którzy mieszkają w miastach są względnie bogaci. W Kathmandu są całkiem spore slamsy i dużo żebraków, bezdomnych dzieci itd.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:27:52
  • 29
@jaszczomp-jeden-odbiur: Od wielu lat lubię pomagać dzieciakom i dawniej byłem wolontariuszem w polskim domu dziecka. Od dwóch lat czasu mam mniej i ten mój wolontariat po prostu wygasł. Miałem nieco ponad 3 tygodnie urlopu i pomyślałem, że taki 8 dniowy pobyt w Rainbow dobrze zrobi mi i dzieciakom. Bo to zawsze relacja dwustronna - każdy na tym zyskuje. Praktycznie każdy świadomy wolontariusz dojdzie do takich wniosków. Nie są to czysto
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:28:41
  • 60
@onkel: Jak jesteś z dobrej rodziny to masz tam bardzo łatwy start. Jak urodzisz się w biednej to nie ma szans na dobre życie. Czy tak powinno być?
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:29:10
  • 3
@balatka: W tym momencie w żadnej. Dawniej w Szlachetnej Paczce i w warsawskim domu dziecka.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:49:29
  • 7
@onkel: No fakt, chyba ze chcesz miec szkołe z angielskim - wtedy od 1 klasy.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:49:48
  • 10
@WiadroPoSkrobance: Nie, bylem wczesniej w Singapurze, Malezji i Birmie. Lecialem z Birmy jeszcze przed trzesieniem.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:52:41
  • 11
@kapitan-malpicki: Hm, wlasciwie to kazdy martwił się o siebie - poza niektorymi wyjatkami. Panika - nie do końca. Bardziej ludzie bali się kolejnych trzesien ziemii i nawet jak ich domek stał to woleli spać na dworzu. W miejscach najbardziej dotkniętych ludzie starali sie organizowac i pomagac sobie nawzajem - ale i tak pomagali sobie głównie członkowie rodziny. Rodziny tam są dośc duże, kazdy ma duzo ciotek i wujków.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 17:53:43
  • 10
@balatka: Na wlasna reke. Bylem tam 4 lata temu na trekingu i przypadkowo wpadłem do tego DD na pare godzin. Teraz przed wyjazdem wyslalem maila, czy moge wpasc na wolontariat - i przyjeli mnie z otwartymi ramionami.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 18:30:16
  • 16
@szancik: "Nie udało się wytyczyć trasy". Ale generalnie mówimy o tym obszarze zaznaczonym na czerwono - mnóstwo jest tam takich wiosek.
tgrs - @szancik: "Nie udało się wytyczyć trasy". Ale generalnie mówimy o tym obszarze...

źródło: comment_WWKrS2g1ADHRbSYPu0UVEMhlJ5Ienriq.jpg

Pobierz
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 18:58:00
  • 10
@KonradM: Niestety zgadza się, takie dzieciaki wciągające klej można dostrzec też w Pokharze.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 18:59:00
  • 8
@dzieju41: Ten dom dziecka nie bawi się w 'international adoption'. W Kathmandu to dość częsty proceder - wystarczy trochę $ i możesz adoptowac jakiego dzieciaka chcesz.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 18:59:31
  • 6
@komandor: Heh. Generalnie tam jest zupelnie inna kultura "one hug is better than 1000 words"
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 18:59:56
  • 10
@KonradM: ^^ Teraz nie trafiałem, ale 4 lata na treku w wyższych partiach było ich sporo.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 19:05:19
  • 10
@dzieju41: Ci co się interesują dziećmi są oczywiście przeciwni. Całej reszty to nie obchodzi - myślą tylko o sobie.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 19:06:36
  • 10
@dragoz: Nie rozumiem pytania? Chodzi o to, czy mocno przeżyłem trzesienie? Dla mnie to był spory szok, bo nigdy nie bylem swiadkiem trzesienia ziemi. Ale z drugiej strony, akurat ja byłem dorosłym wsrod dzieci, wiec byłem jedną z ostatnich osób, które powinny panikować.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 19:33:57
  • 2
@Bialy88: Heh, w tym momencie to mało kto tam płaci podatki - bo mało kto wystawia paragon czy faktury vat :)
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 19:35:07
  • 7
@jaszczomp-jeden-odbiur: No tak, raz w roku staram się gdzieś pojechać na wakacje na jakieś 3 tygodnie do "emerging markets". Kosztuje to mniej wiecej tyle co tygodniowy urlop gdzieś w UE. Azja generalnie jest bardzo tania.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 19:36:01
  • 7
@picofrico: Wtedy, po 10h trekingu dziennie - wieczorem wystarczało nam jedno p--o :) Poza tym, do Nepalu przyjechalismy z Indii i bylismy troche zmęczeni paleniem roznych rzeczy (w Indiach całkiem legalnych).
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 19:37:13
  • 1
@kiernek: No właśnie - w bogatych krajach gdzie trzęsienia są normą (a nawet myślę że w Polsce) przy trzęsieniu 7.9 nie byłoby katastrofy. W Nepalu ze względu na konstrukcje budynków i powszechną biedę zdarzyło się to co się zdarzyło...
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 19:39:36
  • 23
@campleo: Samolot z Birmy z przesiądką w Kuala Lumpur kosztował mnie 800zł. Bilet Etihad Airways Berlin-Kuala Lumpur / Kathmandu - Berlin 2500zł. Za wolontariat zapłaciłem 150$ + zotawiłem tam w trakcie tygodnia jakieś 500$ na różne rzeczy (od leków i ubrań, po rozrywkę i wycieczkę). Generalnie dałoby się zamknąć w tych początkowych 150$, ale ja miałem po prostu radochę z kupowania im różnych rzeczy. Nie mam problemu z tym, aby
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 19:40:41
  • 3
@tgrs: A aplikowałem wysyłając do nich maila - napisałem ze byłem 4 lata temu u nich jeden dzień i mi sie spodobało i chciałbym do nich tym razem wpaść na dłużej.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 19:43:32
  • 0
@Mayrus: Uczucie nie do opisania, straszna sprawa chociaż w takim 'epicentrum ludzi poszkodowanych' byłem tylko przez jeden dzień bo potem zajmowałem się po prostu dzieciakami. Mnóstwo ludzi (głównie kobiety) płakało, a my po prostu chcieliśmy robić swoje i chociaz w małym stopniu im pomoc (dać wodę, koce, zabrać rannych). Ludzie się bardzo bali, ze zaraz przyjdzie jeszcze gorsze trzesienie.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 19:59:24
  • 4
@picofrico: Legalna w niektórych miastach jest m-------a i hash.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:00:22
  • 17
@KapitanKompot: Heh, raczej są z tego dumni :) Poza tym, używają raczej flag tybetańskich niż nepalskich. Nie są zbyt "narodowi".
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:07:23
  • 21
@konspektor: Nie szukałem takich okazji, ale wydaje mi się, że jak wszedzie w Azji - dla tamtejszych dziewczyn, kazdy mieszkaniec Europy jest smakowitym kąskiem. Polskę zaskakująco trochę osób kojarzy, ale i tak większość potrzebuje pomocy aby umiejscowic ją na mapie "pomiędzy Niemcami, a Rosją" - i nie kojarzą żadnych polaków - jedynie stolicę. Polska, jak i inne kraje Europy kojarzą się Nepalczykiem z dolarami, które tu zostawiamy.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:09:37
  • 1
@S1an: Możliwe, niestety nie jestem ekspertem od trzęsień ziemii.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:11:56
  • 4
@Benti: Nie. W dodatku musze przyznac ze jestem raczej niepraktykujacym chrzescijaninem.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:15:01
  • 0
@InWrav: W artykułach opisujących wszystkie dni jest troche moim zdjęć. W terenach które nie zostały mocno dotknięte trzęsieniem - wszystko toczy się jakby nigdy nic. Natomiast trzeba pamietac, ze w miejscu katastrofy jest jakieś 3 miliony ludzi nocujących pod gołym niebem (w tym 1 milion dzieci) i jest aktualnie duże zagrożenie epidiologiczne. Tak naprawdę dramat może jeszcze nadejść, gdy zaczną się tam panoszyć jakieś poważne choroby. Bo ich kultura sanitarna
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:18:33
  • 4
@Dareckus: Jedz. O turystów tam dbają jak o złoto. Pewnie załapiesz się na niższe ceny, bo wiekszosc turystów teraz pewnie zrezygnuje. Poza tym Annapurna Circuit nie ucierpiał w trzesieniu za bardzo i nawet jutro mógłbyś go przejść.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:18:53
  • 1
@jamal013: Nie miałem internetu, ktoś ze znajomych mnie chyba oznaczył.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:20:53
  • 8
@Mayrus: Gdyby było co kraść... W tych domach które się zawaliły (biednych, starych) nie byłoby nawet co wynosić. Poza tym Nepalczycy są bardzo uczciwi. Dużo bardziej niż my tutaj, w Europie. Inna kultura.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:21:47
  • 7
@vesterr: Heh, nie :) Jedynie dzieci próbowały mnie zmusić abym został.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:27:07
  • 1
@swlabr: 1. Trudne pytanie - na pewno dolary ^^ A na serio to zależy gdzie jedziesz. Tak naprawdę większość poszkodowanych wymaga podstawowego opatrzenia, maja obtarcia, coś złamali, coś mają złamane... A takie leki tam można dostać. Brakuje bardziej specjalistycznych leków w stylu morfina, czy jakieś szczepienia - ale od tego jest właśnie międzynarodowa pomoc humanitarna i organizacje to załatwiają na masową skalę. Natomiast jeśli chciałbyś zahaczyć o Rainbow - to
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:27:54
  • 1
@Mikka: Jak co roku :) Takie wydarzenia mnie przyciągają.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:29:39
  • 4
@robertK: Ooo. Lokalne produkty są tam tanie - ale np. taka butelka Coca-Coli 2l kosztuje tam jakieś 4,5zł - niewielka różnica. Przykładowa pensja kucharki w domu dziecka wynosi 200$ miesięcznie. Zarobki sa tam naprawdę marne.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:31:38
  • 3
@Piotrek19cm: Wiem, że troll. Ale ciekawa kartka wisiała na lotnisku w Kathmandu. "Jeśli w ciągu ostatnich 3 miesięcy podróżowałeś do JAKIEGOKOLWIEK kraju w Afryce to jesteś zobligowany zgłosić się do punktu medycznego na obowiązkową kwarantanne.".
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:34:24
  • 5
@Bialy88: Wydaje mi się, że równowaga jest ciezka do osiągnięcia. Z jednej strony zbyt wysokie podatki nie są dobre. Z drugiej strony Nepal jest krajem bardzo niezorganizowanym. Np. brak pieniędzy na drogi - od lat nie było żadnych inwestycji. Stare drogi nie są remontowane przez co podróżowanie po tym kraju to katorga. Pieniedzy brakuje we wszystkich dziedzinach. W ciągu ostatnich 4 lat kraj się praktycznie nie rozwinął.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:37:25
  • 3
@campleo: Nie - to raczej w drugą stronę - to ja im płaciłem. Generalnie za mozliwosc odbycia wolontariatu placi sie bardzo czesto (azja/afryka) - i czesto są to pieniadze ktore zostają w rękach menedżerów fundacji. Rainbow zweryfikowałem 4 lata temu - dlatego nie miałem oporów aby im zapłacić.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:39:56
  • 0
@lewansky: Ojej, naprawdę nie można? No to tak, piszcie na maila. Wydawało mi się, że kiedyś można było.... jaroslaw.smietana@gmail.com
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:45:37
  • 11
@Andrzejuu: W wielu krajach Azji (szczególnie w byłych koloniach) każdy biały jest traktowany jak pół-bóg któremu lokalny ciemny człowiek musi służyć. To się zmienia - ale w wielu miejscach jest to bardzo widoczne - i chociaż jest to czasami wygodne, nie przepadam za tym. Nepal pod tym kątem jest trochę bardziej nowoczesny, aczkolwiek chyba wszyscy mają świadomość tego że turyści zostawiają tutaj ogromne pieniądze, dlatego trzeba o nich dbać. Dlatego
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 20:47:01
  • 0
@MatiNow: Myśleliśmy, że nadlatuje helikopter :) A szczegółowiej opisałem to w artykule.

Najpierw zaczęło się niewinnie, a po chwili usłyszeliśmy ogromny, narastający i zbliżający się szum. Wszyscy byli trochę zdezorientowani, a szum zaczął narastać, gdy w końcu nas dopadł. W pierwszej chwili, myśleliśmy, że nadlatuje heliktoper, ale nagle wszystko zaczęło się trząść i to trząść z sekundy na sekund coraz mocniej.


Ziemia tak bardzo się trzęsła, że z trudem można
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:03:32
  • 13
@Zenon_Czosnek: Bardzo dobre pytanie. Tak robi większość wolontariuszy - jedzie, pomaga, wraca, zapomina. Miałem to z tyłu głowy, gdy tam jechałem. W Rainbow takich wolontariuszy jak ja jest paru w roku - i dzieciaki korzystają na tym na kilka sposobów. Raz, że mają kontakt z prawidłowym językiem angielskim (a uwierz, że w nawet w czasie jednego tygodnia można ich sporo nauczyć - oni mówią w Nepali, ale w szkole mają
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:04:26
  • 0
@MartinZG: Długofalowy plan życiowy pewnie mnie do tego w końcu doprowadzi. Na razie mam 25 lat i muszę się jeszcze trochę napracować, zanim stać mnie będzie na założenie fundacji :)
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:07:34
  • 3
@tomcof15: Zenon rzeczywiście ma dużo racji. Przez ostatnie lata podróżując po różnych krajach spotkałem sporo osób (głównie dziewczyn), które miały doświadczenia w wolontariacie zagranicznym - i odbierałem je dokładnie tak jak to Zenon opisuje.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:10:55
  • 5
@Zenon_Czosnek: Wiem, dlatego bardziej zależało mi na tym, aby skumplować się ze starszymi podopiecznymi, niż ze staffem. Dlatego paczki chce wysyłać do Deepaka, a nie do staffu aby mieć pewność że trafią do dzieciaków, a nie zostaną odsprzedane, albo nie ugrzezną w magazynku. Weryfikowałem też na co idzie te 75$ które jest tym "pakietem sponsorskim dziecka" - na szkołę naprawdę idzie większa tego część. Oczywiście, że właściciele na tym zarabiają
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:12:42
  • 0
@Refusek: No może i mają lepsze budownictwo i ono przetrwało. Ale jak 4 lata temu mieli trzęsienie 9 richterów to zagrożenie było przede wszystkim ze strony uszkodzonej elektroni atomowej i tsunami. Wszystkiego nie przewidzisz...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Trz%C4%99sienie_ziemi_u_wybrze%C5%BCy_Honsiu_(2011)
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:15:08
  • 2
@Dareckus: Wysokich gór epidemia nie dosięgnie. Rozpętać może się w Kathmandu czy w innych miastach niedaleko od Kathmadnu bo tam jest najwięcej uchodzców. Zawsze możesz się zabezpieczyc i wykupic lot Kathmandu-Pokhara-Kathmandu. Lotnisko w Kathmandu na pewno pozostanie bezpieczne - już oni o to zadbają. A Pokharze epidemia raczej nie grozi, mimo wszystko większośc rannych transportują w stronę Kathmandu bo stamtad nadchodzą wszystkie ekipy ratunkowe.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:16:39
  • 4
@Zielikmkp: Jeśli oznaczałoby to, że setka dzieci wielkości kaczki pozostałaby bez opieki - to oczywiście wybrałbym kaczki. Poza tym dziecko wielkości konia to już chyba miałoby ponad 18 lat? :)
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:21:59
  • 0
@swlabr: Średni majątek kązdego dziecka tam oszacowałem na jakieś 10-15$ (jakby wziąć wszystko co ma dane dziecko i spróbować sprzedać na rynku). Więc tak naprawdę to wszystko im się przyda - nawet szczoteczki do zębów - maja jedną na 3-4 osoby. Oczywiście im bardziej praktyczne tym lepiej.

Koszulki piłkarskie pewnie byłyby dobrym pomysłem, kremy, środki na łupież, na wszy. Mogą to być nawet jakieś pierdoły w stylu resoraki, czy kolorowe
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:23:35
  • 0
@InWrav: No pewnie - ale na razie ciężko jest mi powiedzieć kiedy. Może uda mi się zabrać młodszego kuzyna do towarzystwa i wziąć dzieciaki w Annapurna Cicuit :>
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:25:02
  • 0
@lewansky: A wiesz jak to zrobić? Nie znalazłem w ustawieniach takiej opcji.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 21:39:57
  • 1
@swlabr: Dokładnie - o formach pomocy napisałem nawet tutaj na samym końcu - http://pokazywarka.pl/nepal2/

Gdy będziesz leciał normalnymi liniami to często "luggage allowance" jest na poziomie 35kg i można wziąć więcej niż jedną paczkę. Pewnie Twój plecak nie bedzie ważyć więcej niż 20kg, więc na pewno bedzie mozna wspolnie zmontowac jakas paczke :)
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 22:01:09
  • 1
@lewansky: Racja! Dzięki, odznaczyłem. Teraz można wysyłać do mnie wiadomosci :)
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 22:07:18
  • 4
@Zenon_Czosnek: Nauczyciele angielskiego uczą niestety "ninglish" i coś o tym wiem bo takiego spotkałem. A ja oprócz tego, że pracuję w języku angielskim to chociaż przez pierwsze 3 lata studiów dawałem prywatnych korków dzieciakom młodszym i starszym z dobrych domów - często ze szkół prywatnych - Europejskiej i Amerykańskiej w Warszawie, gdzie wykładowy jest jeżyk angielski. Oczywiscie, ze nie mówie perfect english i że europejski dyplomowany nauczyciel angielskiego byłby tutaj
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 22:41:34
  • 1
@Zenon_Czosnek: Wydaje mi się, że pedofile wybierają raczej łatwiejsze cele w stylu dzieci ulicy, czy wiejskie dzieci (nawet w Kathmandu na ulicach mozna dostrzeć billboardy mówiące aby nie tolerować złego dotyku w stosunku do dzieci i reagować - tak że chyba coś w tym jest). Bo nie wyobrażam sobie aby ktoś mial z tymi sierotami mieszkać pare dni i jeszcze zrobić komuś krzywdę... To musiałby być ktoś kompletnie wyrachowany o
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
03.05.2015, 22:45:07
  • 1
@Zenon_Czosnek: ech...
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
04.05.2015, 04:33:32
  • 1
@Donk_von_Fisher: Stricte na szczyt ośmiotysięcznika jeszcze nie wchodziłem (może kiedyś :) ), ale cztery lata temu byłem na Thorong La (5416mnpm), która w sama w sobie leży na grzbiecie Annapurny.

Co do pracy - to AMA nie tyle o mnie, co o Nepalu i dzieciach. Do tej pory zajmowałem się głównie zarządzaniem projektami informatycznymi, a moje zarobki były dla mnie zadowalające, aczkolwiek dla Warszawiaka mogłyby wydać się przeciętne. W każdym
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
04.05.2015, 15:11:32
  • 0
@nobezprzesady: dominuje hinduizm, ale ludzie sa tutaj duzo mniej religijni niz chociazby w Indiach. Religia w zyciu tych dzieciakow ma znikome znaczenie.

Wzorce czerpia z zachodu i od europejczykow. Sa szczesliwi i lagodni bo moga chodzic do szkoly, maja co jesc i spia pod dachem. Wczesniej tego nie mialy, dlatego w dowod wdziecznosci staraja sie tworzyc wielka rodzine.
tgrs
tgrs
tgrs
Autor
23.05.2015, 14:21:16
  • 0
@Stefanescu: Ciezko powiedziec. Pewnie po prostu brak higieny, byc moze dziecinstwo w wysokich górach. W kazdym razie sporo dzieciakow ma tam takie problemy. Sam bylem zaskoczony z efektow jakie dało zwykłe mycie + nawilżanie skóry.
tgrs
tgrs
tgrs 22.01.2015, 00:58:12
  • 5
Ej kurdę, albo coś ze mną nie tak, albo wszędzie na głównej widzę... LAS?!
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BorowikPospolity
BorowikPospolity
22.01.2015, 01:00:49
  • 3
@tgrs: Było zboże czas na las( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
BorowikPospolity
BorowikPospolity
22.01.2015, 01:11:20
  • 1
@wrq_64: Boję się bana dostać xD
  • Odpowiedz

464

Świąteczna dostawa do domu dziecka - PowerPizza.pl - mała rzecz a cieszy :)

Świąteczna dostawa do domu dziecka - PowerPizza.pl - mała rzecz a cieszy :)

Nie jest to wielka sieciowa pizzeria i nie dysponuje wielkim budżetem ale mimo wszystko postanowili 18.12.2014 roku zrobić miły prezent dla dzieciaków z domu dziecka.

bulbas3000
z
youtube.com
dodany: 13.01.2015, 15:41:39
  • 51
  • #
    pizzeria
  • #
    olsztyn
  • #
    akcjacharytatywna
  • #
    domdziecka
  • #
    pizza
  • #
    dzieci
tgrs
tgrs
tgrs 14.01.2015, 13:55:30
  • 3
@kinlej: Nie rozumiem czemu Cie minusują. Prawda rzeczywiście jest taka, że dziś dzieciom z domu dziecka (pomijając dosłownie pojedyncze bidule), nie brakuje właściwie niczego poza miłością. A o tych dzieciach z biednych rodzin, które często tej miłości też za wiele nie mają - nikt specjalnie nie pamięta i się nimi nie interesuje.

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 02.09.2013

    Komentator
  • Rocznica
    od 13.05.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 30.06.2017

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking