Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 38/???
Dornier Seastar
Wodnosamolot ogólnego przeznaczenia napędzany dwoma silnikami turbośmigłowymi zamocowanymi w gondoli ponad kadłubem skonstruowany głównie z materiałów kompozytowych. Pierwszy prototyp wykorzystywał metalowe skrzydła wzięte z modelu Do 28 i został oblatany 17 sierpnia 1984r. W trakcie rewizji projektu skrzydła zostały zamienione na kompozytowe oraz cały płatowiec stał się znacząco większy. Kadłub wykonany jest z włókna szklanego, które w porównaniu do metalu jest odporne na korozję oraz mniej podatne na przecieki. W przeciwieństwie do innych wodnosamolotów, które są zazwyczaj konwersjami zwykłych maszyn, Seastar posiada bardzo nisko położony środek ciężkości przez umieszczenie całego zapasu paliwa w sponosonach (boczne wypusty znajdujące się w środkowej części spodu kadłuba) zamiast w skrzydłach – wpływa to też na dużą stabilność na powierzchni wody. Same sponosony mieszczą też tylne podwozie oraz są zaprojektowane aby przełamywać napięcie powierzchniowe wody i generować noszenie w trakcie startu. Podowozie może być opcjonalnie demontowane i zakładane ponownie w razie potrzeby. Liczne problemy finansowe trapiące projekt od samego początku wpłynęły na istnienie obecnie jedynie trzech egzemplarzy. W 2013 Seastar został wykupiony przez chińskie Wuxi Communication Industry. W styczniu 2016 ogłoszono, że płatowce Seastar’a będą produkowane przez Diamond Aircraft Industries.
Podstawowe
Dornier Seastar
Wodnosamolot ogólnego przeznaczenia napędzany dwoma silnikami turbośmigłowymi zamocowanymi w gondoli ponad kadłubem skonstruowany głównie z materiałów kompozytowych. Pierwszy prototyp wykorzystywał metalowe skrzydła wzięte z modelu Do 28 i został oblatany 17 sierpnia 1984r. W trakcie rewizji projektu skrzydła zostały zamienione na kompozytowe oraz cały płatowiec stał się znacząco większy. Kadłub wykonany jest z włókna szklanego, które w porównaniu do metalu jest odporne na korozję oraz mniej podatne na przecieki. W przeciwieństwie do innych wodnosamolotów, które są zazwyczaj konwersjami zwykłych maszyn, Seastar posiada bardzo nisko położony środek ciężkości przez umieszczenie całego zapasu paliwa w sponosonach (boczne wypusty znajdujące się w środkowej części spodu kadłuba) zamiast w skrzydłach – wpływa to też na dużą stabilność na powierzchni wody. Same sponosony mieszczą też tylne podwozie oraz są zaprojektowane aby przełamywać napięcie powierzchniowe wody i generować noszenie w trakcie startu. Podowozie może być opcjonalnie demontowane i zakładane ponownie w razie potrzeby. Liczne problemy finansowe trapiące projekt od samego początku wpłynęły na istnienie obecnie jedynie trzech egzemplarzy. W 2013 Seastar został wykupiony przez chińskie Wuxi Communication Industry. W styczniu 2016 ogłoszono, że płatowce Seastar’a będą produkowane przez Diamond Aircraft Industries.
Podstawowe
Każdy kto zaplusuje ten wpis dostanie następnego dnia nowe słówko do nauki. Osoby które nie chcą być jutro wołane , niech nie plusują tego wpisu.
Jeżeli
@Meursault Have the guts-mieć odwagę, nie bać się
@Davidozz Be around-być, być obecnym
@kamilnowa buzzword-modne powiedzonko, popularny zwrot
@MMARS buy into-dać się przekonać do