Hejka Szef kupił ciężarówkę w Holandii i będę tym zjeżdżał. Jakieś tablice zjazdowe czy coś będą ale chodzi mi o opłaty za drogi. W Holandii jest jakaś winieta na duże? Na stacji się to kupuje czy można gdzieś w internecie? Na Niemcy to wiem, że jest toll collect i przejazd jednorazowy opłace sam sobie na aplikacji? W Polsce to już etoll i muszę jechać na aplikacji?
@Cinek93 Niemcy toll colect ogarniesz na stacji paliw przy granicy z Holandią, masz w automacie język Polski podasz trasę, numery opłacisz i heja. W Polsce: aplikacja w telefonie, szefo niech doda ją do konta w etoll z numerem rejestracyjnym i szczęśliwej drogi 😉
#zycietruckera są tu jacyś kierowcy jeżdżący wokół komina, codziennie będąc w domu? Te 4k można wyciągnąć przy tych 8h pracy czy jednak wychodzi więcej godzin? Coś więcej o takiej pracy mógłby ktoś napisać? Nie chodzi o systemy gdzie jest się poza domem dni/tygodnie tylko takie gdzie codziennie jest się w domu
@paw4da ze swojej branży mogę podpowiedzieć jeszcze pracę jako kierowca do lasu w tartaku, tylko w tartaku, który wozi dla siebie a nie w firmie, która lata po całym kraju i śpisz w kabinie. Jak masz dryg by nauczyć się dobrze operować HDSem, zarobisz sensowne pieniądze. Tylko robota nie każdemu pasuje, bo albo się nauczysz szybko ładować albo mokniesz, drogi w lasach też uczą pokory 😂
Głupio się przyznać, ale moja noga nigdy nie stała na amerykańskiej ziemi. Na szczęście nie raz głaskała przepustnicę w samochodzie wyprodukowanym w USA. Ostatnio takim wozem był #ford #bronco, który w sobie ma mało rozsądku, ale za to dużo serca. To takie klocki #lego na kołach - nadwozie można porozbierać, a samochód nic nie traci z off-roadowych możliwości.
@stopaotestuje ciężki temat to porównywać bo już na starcie nowego wranglera Rubicona z 2.0 turbo (tak wróciły do oferty) masz za 100000 zł mniej. Oba nadają się tak samo w lekki teren po wyjechaniu z salonu. Gdy myślisz o „większym błocie” założenie dużego koła, liftu i zmiany przełożeń będą dużo tańsze i ogromna dostępność części na plus dla Jeepa. Niby Ford dużo lepszy na asfalt i szutry, wrangler bardziej „drabiniasty” ale
A może by tak wystosować postulaty żeby pozwolono na kolcach oponach w zimie ? Skoro przeszliśmy z odśnieżaniem na styl skandynawski nic nie stoi na przeszkodzie aby dać nam swobodę działania skoro państwo zawodzi? Drogi ekspresowe zapomniane , zauważyłem że jest trend tak od 2 lat by pojawiać się dopiero jak się coś stanie . Na Mazurach i na Podlasiu wybudowali ekspresówki ale zapomnieli im fundnąć piaskarki . Nie wiem jak wy
Może się znajdzie jakiś ekspert od leśnictwa. To normalna i zwyczajne, że w ciągu roku jest zaplanowanych tyle wycinek? Większość z tych prostokątów oznacza wycinkę "prawie wszystkich drzew na danym obszarze". Te obszary, to przeważnie od 1 do 10 hektarów...
@km00787 z tą mapką to troszkę taki populizm, podstawowym problemem jest to, że na mapie zaznaczono wycinki ale już bez podziału kolorów czy wszystkie drzewa będą wycięte (rębnnia zupełna), czy część tych drzew od 10 do 30 %(trzebież, rębnia gniazdowa), i na mapie masz zaznaczony obszar np 10 hektarów a wycinka będzie na 2, ale świeci się cały. Ogólnie ten podział jest nieprecyzyjny ponieważ często opisuje rębnie gniazdową jako wycinkę 40%
@TomekABC123 „u Wiesia” na Żeromskiego. Korzystałem i było naprawdę OK. Smacznie i cenowo przystępnie. Napewno nie polecam Lecha - garmażeria: moim zdaniem oderwali się cenowo od rzeczywistości a jakościowo wcale nie jakieś wysokie loty.
Tą propagandę rozprzestrzeniło lobby przemysłu drzewnego a potem rozpowszechnianą przez ekologów prawdopodobnie współpracującą/opłacana przez przemysł. Ta propaganda zrodziła się po tym gdy przemysł drzewny oburzał się na rosnące ceny polskiego drewna (które sami podbijali na aukcjach)
@mpetrumnigrum ogólnie LP mają średnio-rocznie ok. 6000 klientów, i faktem jest, że to Ci klienci sprzedawali bezpośrednio do Chin, ale LP stworzyły system, który na to pozwalał, jest to firma państwowa i miała możliwości by wprowadzić regulację na ograniczenie tego procederu i by drewno zostało przerobione w Polsce, np. promowanie przerobu po przez rabatowanie czy większy dostęp do drewna dla Polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą produkcję tarcicy czy mebli bo np. Mając
@mpetrumnigrum to już troszkę działa bo są ograniczone przetargi gdzie w bardzo małym stopniu jest to brane pod uwagę ale ogólnie za mało. To delikatna materia bo teraz krzyczy się że sprzedajemy drewno okrągłe i to jest złe, ale jak były lata że ze Słowacji czy Czech przywoziliśmy po kilka mln metrów sześciennych to nikt jakoś nie buntował się, że tam się sporo firm przestawiło z zakupem bo było po prostu
@mpetrumnigrum płyta to inny temat, bo był moment, że u nas ceny mocno wyskoczyły do góry i opłacało się ją ściągać nawet z Chin, poza tym to towar mocno przetworzony, więc nie ma problemu by wozić go po całym świecie, Polska sporo importowała płyty z Rosji, Rumunii, Kazachstanu a zrębki do produkcjiz Białorusi, zaczęła się wojna na początku 2022 roku i rynek wschodni się zamknął przez embargo, i pomimo słabszego zapotrzebowania
Szef kupił ciężarówkę w Holandii i będę tym zjeżdżał.
Jakieś tablice zjazdowe czy coś będą ale chodzi mi o opłaty za drogi. W Holandii jest jakaś winieta na duże? Na stacji się to kupuje czy można gdzieś w internecie?
Na Niemcy to wiem, że jest toll collect i przejazd jednorazowy opłace sam sobie na aplikacji?
W Polsce to już etoll i muszę jechać na aplikacji?
#bekaztransa #ciezarowki
W Polsce: aplikacja w telefonie, szefo niech doda ją do konta w etoll z numerem rejestracyjnym i szczęśliwej drogi 😉