ponczi80
ponczi80 via Android
@Korda Po co wjeżdżać na przejazd kiedy zaczynają mrugać światła ?
Podczas wyłamania rogatek, motorniczemu zapala się sygnalizacja świetlna o tym fakcie
z"Nieoczekiwane spotkanie stonki na ulicy do portu w Kołobrzegu."
zJest 17 tys. maszynistów z czego znaczna część w wieku przedemerytalnym. Rocznie szkoli się tylko ok. tysiąca nowych. Szkolenia są przeregulowane i pełne typowych dla naszego państwa i spółek skarbu państwa absurdów, co zniechęca nowych potencjalnych pracowników. Dużo lep[iej zająć się czymś innym
zMaszynista w Finlandi zarabia ponad 6tysi € +6 miesięcy przeszkolenia płatnego na początek, ciekawe ile w Pl?Zależy gdzie pracujesz tzn. W jakiej spolce czy towar czy ludzie czy masz płacone dodatki czy stała pensję. Ja pracuje w towarze pit roczny za zeszłym roku z tego co pamiętam przekroczył 100.000 zl
@DzikWesolek: A zarobki jakie?zależy gdzie pracujesz w zeszłym roku pit przekroczył troszke ponad 100.000 zl
Dlaczego w takim względnie prostym środowisku pracy (pojazd porusza się po szynach, odwiedza znane, pewne miejsca, zarządzanie ruchem jest skodyfikowane, zautomatyzowane jednym słowem jest mało bardzo przypadkowości) nie ma jeszcze półautonomicznych, albo w pełni autonomicznych taborów?Tutaj nie chodzi jak jedziesz tylko czy dasz radę się zatrzymać tam gdzie chcesz. Kazdy pociąg jest inny i inna jest droga hamowanie która też zależy od warunków pogodowych. Już nie wspomnę o czynniki ludzkim auta ludzie
@fraciu: australia - niektore kopalnie doza do calkowitego wyeliminowania ludzi z pociagow towarowych. juz po kopalniach jezdza calkowicie autonomiczne pojazdy (prawdziwie calkiem autonomiczne bez czlowieka od wciskania guzika stop w razie potrzebt). nie ma co porownywac ruchu miejskiego / samochodow. metro w londynie kojarze ze mialo czlowieka do wciskania guzika i zamykania drzwi i on stal jakos z pasazerami (choc pewnie sa tez linie jak chocby w waw z maszynistami itp).
@Chrok może wypowie się jakiś maszynista jak tu jest, co on tam właściwie robi xd. Stara się zatrzymać pociąg by nikomu nic się nie stało
Dlaczego w takim względnie prostym środowisku pracy (pojazd porusza się po szynach, odwiedza znane, pewne miejsca, zarządzanie ruchem jest skodyfikowane, zautomatyzowane jednym słowem jest mało bardzo przypadkowości) nie ma jeszcze półautonomicznych, albo w pełni autonomicznych taborów?są na niektórych bocznicach lokomotywy są sterowane przez maszynistę który nie musi znajdować się w kabinie .Ma takie specjalna maszynkę zawieszna na szyi i zdalnie steruje lokomotywa
Śpiew alikwotowy – rodzaj śpiewu, w którym śpiewak wykorzystuje zjawisko rezonansu i formanty powstające podczas śpiewania, gdy powietrze płynące z płuc przechodzi przez więzadła głosowe i przez jamę ustną.
zWykop.pl