Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko191
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
nicrovishion

nicrovishion

Dołączył 10 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 14308
  • Znaleziska 8
  • Mikroblog 14300
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 48
  • Dodane (54)
  • Komentowane (142)
  • Plusowane (14104)
nicrovishion
nicrovishion 23.07.2018, 19:55:56
  • 1
Dodaję jeszcze raz bo źle polecenie napisałem :D. Jest 25 pięć koni. Jaka jest minimalna liczba wyścigów, które trzeba przeprowadzić, aby wyłonić najszybszą trójkę? Maksymalnie w jednym wyścigu może uczestniczyć 5 koni, ale nie możemy używać stopera :)
#matematyka
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

H.....y
H.....y
konto usunięte 23.07.2018, 19:59:07
  • 2
6 Jest źle na 100%
  • Odpowiedz
s.....e
s.....e
konto usunięte 23.07.2018, 19:59:59
  • 4
@H0nney: ale może być tak, że drugi koń z pierwszego biegu będzie szybszy od pozostałych wygranych, i całość się sypie...
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 07.07.2018, 16:35:04
  • 1
mamy tu kogoś kto miał zindywidualizowny tok studiów na pwr? miałbym parę pytań na priv, bo wszystko jest dość słabo wyjaśnione na stronach wydziałowych
#pwr #studbaza
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

nicrovishion
nicrovishion 04.07.2018, 18:22:05
  • 1
Jak to jest w końcu z tym drugim kierunkiem studiów? Darmowy czy nie darmowy? W internecie pełno sprzecznych informacji.
#studbaza #studia #pwr
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

zulka138
zulka138
zulka138
04.07.2018, 19:15:31
  • 0
@nicrovishion: ja studiuje dwa kierunki,tyle ze kazdy na innej uczelni i nic nie place :D
  • Odpowiedz
motoinzyniere
motoinzyniere
04.07.2018, 20:15:29
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 26.06.2018, 20:36:22
  • 2
#matematyka
bardzo pilnie potrzebuję pomocy Mirki - jutro kolokwium a nie ogarniam jednego zadania z transformaty Laplace'a. Jak tutaj powinny wyglądać zapisy? Najpierw całka od 0 do 1 z (1+t)*e^(-st) i do tego dodać całka od 1 do nieskończoności z 2*e^(2-t)?
nicrovishion - #matematyka
bardzo pilnie potrzebuję pomocy Mirki - jutro kolokwium a...

źródło: comment_umRkBWEe40kCmiZSubHHf8EUeLbqbjtH.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

nicrovishion
nicrovishion
Autor
26.06.2018, 20:38:31
  • 1
no i wykres rysować od 0 czy od -nieskończoności?
  • Odpowiedz
S....._
S....._
konto usunięte 26.06.2018, 20:55:25
  • 1
@nicrovishion: A tak na poważnie to o ile to są równania różniczkowe to rysujesz od 0, bo tam t to czas i nie może być ujemny. Całkę liczysz tak jak napisałeś, od 0 do 1 masz jeden wzór, od 1 do inf drugi i tyle.
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 10.06.2018, 18:35:38
  • 1
muszę obliczyć sumę szeregu
http://www.wolframalpha.com/input/?i=sum+of+(n(n%2B3)(-4)%5E(-n)),+n%3D3+to+infinity
co ja tutaj robię źle? mogę tak w ogóle rozbić szereg (z tego co wiem to tak, ale iloczyn sumy poszczegolnych szeregow nie jest rowny szeregowi wyjsciowemu, wiec pewnie cos robie zle)

#matematyka
nicrovishion - muszę obliczyć sumę szeregu
http://www.wolframalpha.com/input/?i=sum+...

źródło: comment_m48EEZpxkeOfMRZMhwnaGoSc5OS442bR.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

nicrovishion
nicrovishion
Autor
10.06.2018, 20:49:33
  • 0
@jaksa0: dobra, poradziłem sobie inaczej trochę: rozbiłem n(n+3) na n(n+1)+2n, no i z tego 2 szeregi i z różniczkowania juz fajnie wyszło. Dzięki za pomoc
  • Odpowiedz
j.....0
konto usunięte 10.06.2018, 21:29:07
  • 0
@nicrovishion: niegłupi pomysł ;)
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 21.05.2018, 22:14:55
  • 2
#wytrzymaloscmaterialow #fizyka #mechanika
dwa pytania z wytrzymałości
1) wg książki o materiałach budowlanych znalazłem informację, że korzystną jego cechą jest stosunkowo duży stosunek wytrzymałości na zginanie do wytrzymałości na ściskanie (wskaźnik ten wynosi od 0,30 do 0,45) - dlaczego jest to korzystne?
2) w jakiej pozycji najkorzystniej jest ułożyć belkę drewnianą, która ma jakąś wadę w strukturze i dlaczego? (załącznik)
nicrovishion - #wytrzymaloscmaterialow #fizyka #mechanika
dwa pytania z wytrzymałośc...

źródło: comment_PQCopkvP4bBKjsz7dHKERlOgcGJJREpn.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kexu
Kexu
23.05.2018, 15:55:46
  • 1
@nicrovishion: Skoro w strefie ściskanej będzie ten sęk trudniej wyciągnąć to znaczy, że jest on ściskany, skoro jest ściskany to znaczy, że przenosi obciążenie. Więc ułożenie elementu drewnianego powinno być tak, aby sęk był w strefie ściskanej, bo strefa rozciągana będzie nienaruszona, a w strefie ściskanej będzie "pracował"
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion
Autor
23.05.2018, 16:33:54 via Android
  • 1
@Kexu dzięki Ci wielkie za pomoc :)
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 20.05.2018, 14:19:15
  • 2
jak to ugryźć? odległość od osi z policzyłem jako pierwiastek kwadratowy z x^2+y^2 do kwadratu, czyli po prostu x^2+y^2, licząc całkę po obszarze U (0<r<2; 0<phi<2pi), z x^2+y^2 wychodzi 8pi, wg odpowiedzi z książki powinno być 32/3 pi
#matematyka
nicrovishion - jak to ugryźć? odległość od osi z policzyłem jako pierwiastek kwadrato...

źródło: comment_6rK0R05jbENKMnWl4zeRGHWZeRsCBczW.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fnord23
fnord23
20.05.2018, 16:35:15
  • 1
@nicrovishion: to pewnie moment statyczny figury płaskiej. to nie jest figura płaska.
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion
Autor
20.05.2018, 16:50:38
  • 0
@fnord23: wrzucam przykład z książki, chyba masz rację. Dzięki za rozjaśnienie!
nicrovishion - @fnord23: wrzucam przykład z książki, chyba masz rację. Dzięki za rozj...

źródło: comment_p0HOHefOUd5nbHZHkyqqYtr4rmFA8IPU.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 28.04.2018, 09:28:45
  • 2
Muszę określić pewien współczynnik w zależności od wysokości i szerokości pewnego przedmiotu. Wartości mogę interpolować liniowo i nie sprawiałoby mi to problemu, gdybym miał zależność tego współczynnika od jednej zmiennej. Nie wiem natomiast jak to zrobić dla obu zmiennych jednocześnie (nawet nie wiem czy możliwa jest liniowa interpolacja w tym przypadku). W załączniku podrzucam tabelkę z określonymi wartościami, ja musiałbym określić tę wartość dla wysokości 160 mm i szerokości 120 mm.
#
nicrovishion - Muszę określić pewien współczynnik w zależności od wysokości i szeroko...

źródło: comment_VWo1NGVbUQ27OXtPexVekoENBxc82Udy.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

slamnation
slamnation
28.04.2018, 10:28:07
  • 0
@nicrovishion: dla wysokości różnica 0,15/5 = 0,03 na każde 10mm => wys 160: 1,23 dla 100 szer i 1,13 dla 150,
dla szerokości różnica 0,10/5 = 0,02 na każde 10mm => 1,19 dla wysokości 160 i szerokości 120
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion
Autor
28.04.2018, 10:29:59
  • 1
@slamnation: Dzięki za pomoc mireczku :)
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 24.03.2018, 18:52:01
  • 1
Mam takie zadanie i nie do końca wiem jak je zrobić. Przeniosłem 'z' na prawą stronę, stworzyłem funkcję F(x,y,z), policzyłem jej pochodne cząstkowe. Wektor normalny do płaszczyzny z treści zadania to n=[1, 1, -1]. Co dalej? Z policzonych pochodnych cząstkowych powinienem i wektora normalnego powinienem ułożyć równanie w stylu [1, 1, -1] = k[dF/dx, dF/dy, dF/dZ] (wiem, zamiast d powinien być symbol pochodnej cząstkowej), obliczyć k i dalej wyznaczyć x, y i
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

nicrovishion
nicrovishion
Autor
24.03.2018, 18:57:01
  • 0
@nicrovishion:
nicrovishion - @nicrovishion:

źródło: comment_Dh7gOYvo48xrZAc9AYDdiCFCG3zQiKBm.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koostosh
koostosh
24.03.2018, 19:08:30 via Android
  • 0
@nicrovishion coś w tym stylu
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 22.03.2018, 22:07:24 via Android
  • 1
Może mi ktoś krótko wyjaśnić o co chodzi w tym dowodzie (lub chociaż to, po co te wartości bezwzględne i co one zmieniają)?
#matematyka
nicrovishion - Może mi ktoś krótko wyjaśnić o co chodzi w tym dowodzie (lub chociaż t...

źródło: comment_DUv6IyvQhR6GJzv3xsTZYdKbugOrtFKv.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

El_On
El_On
22.03.2018, 22:19:32
  • 0
Starają się to szacować z metody trzech ciągów. Ten ciąg an dobrany jako maksimum z modułów wyrazów ciągów xn, yn, gwarantuje to, że ciąg an będzie większy od |xn| 0 i |yn|. Dzięki temu ich szacowania |xn^2 y_n| jest poprawne.
  • Odpowiedz
kyaroru
kyaroru
23.03.2018, 11:57:48
  • 0
@nicrovishion: Strasznie wymęczone jest to rozwiązanie, wystarczy zauważyć, że |x^2y/(x^2+y^2)| = |y|(x^2/(x^2+y^2)) <= |y|(x^2 + y^2)/(x^2 + y^2) = |y| i nie męczyć się z wypisywaniem jakichś maksów ;)
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 20.03.2018, 14:10:14
  • 1
mam rozwinąć fukcję ln ((1+x)/(1-x))^2 (którą po przekształceniach można zapisać jako 2ln(1+((2x)/(1-x)) w szereg maclaurina i określić jego promień zbieżnośći. No i prawilnie korzystam sobie z rozwinięcia funkcji f(x)=ln(1+x) w szereg Maclaurina (dla -1
b) badam promień zbieżności jako granicę n->∞ z cn/cn+1
otrzymuje inne wyniki. Który sposób jest dobry i dlaczego jeden z nich jest błędny?
wzory z załącznika to kolejno: wyjściowa funkcja, funkcja po przekształceniu i rozwinięcie funkcji ln(1+x).
#
nicrovishion - mam rozwinąć fukcję ln ((1+x)/(1-x))^2 (którą po przekształceniach moż...

źródło: comment_y2TESiBY6WaCauZ1gFophQqEg84u5cYo.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

a.....r
konto usunięte 20.03.2018, 14:19:12 via Android
  • 1
@nicrovishion wychodzi to samo (o ile dobrze podstawisz do wzoru).
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 09.03.2018, 14:41:09 via Android
  • 1
Jak wf ma 0 punktów ects to liczyć go do średniej ocen? #pwr #kiciochopyta
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

1iostatni
1iostatni
09.03.2018, 14:44:11
  • 1
@nicrovishion: Brawo student!
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion
Autor
09.03.2018, 18:14:48 via Android
  • 0
@1iostatni dziękuję za pomoc
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 07.03.2018, 20:55:01
  • 1
cześć, jest tu ktoś kto jest mi w stanie odpowiedzieć na parę pytań odnośnie zamiany kątów? wiem mniej więcej o co chodzi, jako taką zasadę znam ale nie wiem jak do końca działają zaokrąglenia w geodezji i cyfry znaczące, oraz co się dzieje z tymi cyframi znaczącymi np. jak nie ma sekund podanych
#geodezja
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DanekRBI
DanekRBI
DanekRBI
07.03.2018, 21:37:11
  • 3
@nicrovishion: Reguły Kryłowa-Bradisa znasz?
  • Odpowiedz
DanekRBI
DanekRBI
DanekRBI
09.03.2018, 09:55:50
  • 0
@nicrovishion: :)
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 27.02.2018, 21:16:03
  • 1
jak to jest z całkami niewłaściwymi z funkcji nieparzystych na przedziale od -a do a? np. taka sin(x)/x^2 jest nieparzysta, ile więc wynosi całka nieoznaczona na przedziale od -1 do 1? 0 czy rozbieżna? ja jestem bardziej za tym pierwszym stwierdzeniem, prowadzący na ćwiczeniach stwierdził, że jest rozbieżna
#matematyka
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

nicrovishion
nicrovishion
Autor
27.02.2018, 21:57:35
  • 0
@koostosh: dobra, chyba rozgryzłem - zbieżna do 0 (oczywiście jej wartość główna)
https://www.matematyka.pl/79932.htm
czyli miałem rację, ale nie wiedziałem o czym mówię :D
  • Odpowiedz
kyaroru
kyaroru
01.03.2018, 02:26:19
  • 1
@koostosh: Wartość główna to jest całka policzona przez fizyka albo inżyniera - jak funkcja ma osobliwość w a, to to jest granica całki od a do nieskończoności plus granica całki od nieskończoności do a. Czasami się to pojęcie przydaje (np. w teorii dystrybucji) :)
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 18.02.2018, 21:16:33
  • 2
chodził ktoś z was na pływanie lub naukę pływania? czepek jet wymagany?
#pwr
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

motoinzyniere
motoinzyniere
18.02.2018, 21:18:06
  • 2
@nicrovishion: tak
  • Odpowiedz
MakGajwer
MakGajwer
18.02.2018, 21:21:38
  • 6
@motoinzyniere: Podobno jak się ma zakola to nie wpuszczają ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 17.02.2018, 08:45:59
  • 2
#telefony
dzień dobry Mireczki, poszukuję telefonu do 450zł, kompletnie się na tym nie znam. Najważniejsza sprawa to zdjęcia, nie jakieś super ekstra ale żebym mógł zrobić foto kartki a4 i przeczytać to co na niej jest. Nie interesują mnie wysyłki, które trwają po kilka tygodni bo telefonu potrzebuję na już. Brać w ogóle używane pod uwagę? Nie więcej niż 5 cali.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

chamsky
chamsky
17.02.2018, 09:12:59
  • 0
@nicrovishion: Na Allegro popatrz na Xiaomi Redmi 4A lub 4X a jak chcesz większy ekran to polecam osobiście Xiaomi Redmi Note 4
  • Odpowiedz
ekumen
ekumen
20.02.2018, 14:22:05
  • 0
@nicrovishion: jak bierzesz pod uwagę b-brandy to zobacz sobie myPhone City
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 24.01.2018, 22:39:46
  • 4
#matematyka
jest mi w stanie ktoś pomóc z analizą? muszę z kimś omówić pare zadań, pytania raczej techniczne
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

z.....c
z.....c
konto usunięte 24.01.2018, 22:42:59
  • 2
@nicrovishion: co chcesz wiedzieć? I na kiedy?
  • Odpowiedz
kolnay1
kolnay1
25.01.2018, 07:45:40
  • 1
Z tym, że podczas korzystania z nierówności, nie możemy argumentować, idąc np. w górę, że ułamek, który ma większy mianownik jest mniejszy. Muszę zacząć od jakiejś oczywistej nierówności typu x>1 lub 1>0 i z tego dojść, że wyjściowa całka jest mniejsza/większa od tej całki na końcu.


@nicrovishion: Zwykle się to robi tak, że zaczynasz od tego co chce ci wyjść i za pomocą równoważnych przejść przechodzisz do czegoś oczywistego typu
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 15.01.2018, 14:52:44
  • 1
#informatyka #matematyka i może też #programowanie
Jest mi ktoś w stanie wyjaśnić jaki jest algorytm postępowania przy tego typu zadaniach?
nicrovishion - #informatyka #matematyka i może też #programowanie
Jest mi ktoś w sta...

źródło: comment_eiM5OjEJaQyq6zTvJp1UsIwBpPlshuKv.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pracoholik69
pracoholik69
pracoholik69
15.01.2018, 15:02:41
  • 1
@nicrovishion: W zadaniu chodzi tylko o podane punktu startowego do obliczeń? Jeśli tak, to stawiam na odpowiedź c, jeśli ma się znajdować w obszarze G.
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 13.01.2018, 19:10:04
  • 2
#matematyka
Mam do policzenia macierz Jordano oraz macierz podobieństwa P. Mam wyznaczone wektory własne tej macierzy, co dalej trzeb zrobić?
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

El_On
El_On
13.01.2018, 19:37:24
  • 1
Wtedy Twoja postać Jordana to
J=
[ -1 0]
[0 3]

A Twoja macierz P =
  • Odpowiedz
El_On
El_On
13.01.2018, 19:45:56
  • 1
Wektorem własnym dla -1 jest np. wektor [1,-2], więc on jako pierwszy. Sprawdź czy na pewno dobrze wyznaczyłeś ten wektor. :)
  • Odpowiedz
nicrovishion
nicrovishion 17.12.2017, 20:41:27
  • 1
Ostatnio na zajęciach prowadzący zapytał się, po obliczeniu wyznacznika macierzy, który był różny od zera o to, czy kolumny tej macierzy są liniowo zależne, oraz czy wiersze tej macierzy są liniowo zależne. Po błędnej odpowiedzi nie raczył odpowiedzieć jaka jest prawidłowa odpowiedź. Jak to jest?
#matematyka
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kolnay1
kolnay1
18.12.2017, 08:47:33
  • 1
@nicrovishion: Jak wyznacznik jest różny od zera, to macierz ma maksymalny rząd (maksymalny jaki może mieć czyli równy liczbie wierszy/kolumn), a w związku z tym wszystkie wektory składające się na wiersze/kolumny są liniowo niezależne (definicja rzędu).
  • Odpowiedz
kyaroru
kyaroru
18.12.2017, 11:40:41
  • 1
@nicrovishion: Jeśli "algebraiczny" rachunek nie pomaga Ci wyrobić intuicji, to jeśli przez μ(P) oznaczymy n-wymiarową objętość (cokolwiek by to nie było) równoległościanu P, to wyznacznik mówi nam jak się ma objętość równoległościanu do równoległościanu po potraktowaniu go przekształceniem liniowym, konkretnie μ(AP) = |det A| μ(P) (na przykład odwzorowanie liniowe płaszczyzny o wyznaczniku 2 przekształca równoległobok o polu 1 na równoległobok o polu 2). Teraz przypomnij sobie, że kolumny macierzy przekształcenia
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 2 z 3
  • >

M.

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 29.10.2017

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 19.03.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking