XII JESIENNA EDYCJA #mirkowyzwanie
Drodzy,
Po czterech miesiącach przerwy wracamy z podwojoną siłą. Wszystkich tych (i nie tylko) dla których rutyna życia jest przytłaczająca a doczesność nie niesie ze sobą wielu ciekawych wyzwań zapraszamy do wzięcia udziału w zabawie.
-
Drodzy,
Po czterech miesiącach przerwy wracamy z podwojoną siłą. Wszystkich tych (i nie tylko) dla których rutyna życia jest przytłaczająca a doczesność nie niesie ze sobą wielu ciekawych wyzwań zapraszamy do wzięcia udziału w zabawie.
-
![FHA96 - XII JESIENNA EDYCJA #MIRKOWYZWANIE
Drodzy,
Po czterech miesiącach przer...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/comment_2uw1zEliktdetHJecyKU9qJyUSlQaEC2,w400.jpg)
źródło: comment_2uw1zEliktdetHJecyKU9qJyUSlQaEC2.jpg
Pobierz
Start rakiety ma istotny wpływ na ruch lotniczy, który trzeba zamknąć w strefach gdzie rakieta leci oraz zrzuca swoje części składowe, aby samoloty nie przeszkodziły rakiecie a rakieta samolotom. Aby ograniczyć ruch w danym miejscu (z jakiegokolwiek powodu - rakieta, ćwiczenia wojskowe, zła pogoda, chmura pyłu wulkanicznego itp) poszczególne kraje, w których coś takiego się odbywa, wystawiają depesze lotnicze zwane NOTAM'ami (notice to airmen, notamy wystawiane są na prawie wszystko co się dzieje w świecie lotniczym i wpływa na planowanie lotu i sam lot). Dzięki nim zarówno dispatcher planujący lot i pilot znają restrykcje i zmiany w przestrzeni powietrznej. Notamy to więc codzienność każdego pilota i musi je przeczytać przed lotem w briefingu. No i takie coś czytaj, jeśli jego lot dotyka jakiegokolwiek 'składnika' notama. Oczywiście w języku angielskim, chociaż wiele krajów publikuje notamy w swoich językach.
Notamy wystawiane na czas startu rakiety z Przylądka Canaveral są charakterystyczne i bardzo złożone. Wystawiane są na dzień startu oraz jeden lub dwa po, jeśli pogoda niepewna i start może być przeniesiony. Notam ów - akurat na start 5 grudnia, wygląda tak:
A1821/19 NOTAMN
Q)KZMA/QWMLW/IV/NBO/W/000/999/3126N07728W255