Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko301
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

leo68
leo68

leo68

Dołączył 9 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 698
  • Znaleziska 591
  • Mikroblog 107
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 6

2

Pomnik Polskich pilotów w centrum Londynu

Podpisz petycję w sprawie wzniesienia w centrum Londynu pomnika polskich pilotów walczących w Bitwie o Anglię

piotredarew
z
petition.pl
dodany: 23.02.2018, 12:41:25
  • 8
  • #
    polscy
  • #
    piloci
  • #
    uk
  • #
    polska
leo68
leo68
leo68 23.02.2018, 14:02:12
  • 2
@piotredarew: Skąd wzięła się informacja, ze nasi piloci zestrzelili 60% niemieckich samolotów w czasie Bitwy o Anglię? Sam to wymyśliłeś? Wszystkie sensowne źródła podają ok. 12% (170 samolotów). Idea szczytna (choć jeden taki pomnik już jest), ale sposób realizacji kretyński (oparty na kłamstwie robiony z założeniem, że odbiorcy to idioci). Brzydzę się takim postępowaniem. Tym bardziej, dzieło naszych pilotów w BoA broni się samo i bez takich debilizmów. Zakop.
leo68
leo68
leo68 23.02.2018, 18:08:46
  • 1
@piotredarew: Rozumiem:) to kogoś ostro poniosło.
leo68
leo68
leo68 24.02.2018, 11:20:23
  • 0
@piotredarew: A! To zmienia postać rzeczy. To może być prawda. Słowo klucz "day" po "Battle of Britain". To przeoczyłem.

278

Atak na Tokio - największy nalot II wojny światowej

Atak na Tokio - największy nalot II wojny światowej

23 lutego 1945 r. lotnictwo amerykańskie przeprowadziło pierwszy nalot na Tokio z użyciem bomb zapalających. (...) Ataki rozpętały szalejącą z prędkością 45 km/h burzę ogniową, która zabiła 100 tys. osób. Tyle ofiar nie pochłonęły nawet Hiroszima i Nagasaki razem wzięte (...)

HaHard
z
opinie.wp.pl
dodany: 23.02.2018, 08:45:31
  • 124
  • #
    historia
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    japonia
  • #
    lotnictwo
  • #
    wojna
leo68
leo68
leo68 23.02.2018, 20:57:58
  • 10
@Pan_Marszalek: Wojna z Chinami i embargo to jest efekt wcześniejszych wydarzeń. Problemy zaczęły się od Traktatu Waszyngtońskiego w 1922r i USA bardzo dużo zrobiła, żeby w Japonii do głosu doszli zwolennicy wojny.
leo68
leo68
leo68 23.02.2018, 21:19:28
  • 1
@Pan_Marszalek: "To że Japończykom o------o i zaczęli masowo zniewalać i mordować Chinczyków i Koreańczyków chyba nie jest winą Amerykanów."

To na pewno nie jest winą Amerykanów, ale pozwolę sobie przypomnieć, że tematem dyskusji do której po raz pierwszy się odniosłeś nie był "kto ponosi winę za masakry Chińczyków i Koreańczyków" a "jaka była sekwencja wydarzeń, która doprowadziła do wojny na Pacyfiku". A to dwie różne sprawy.
leo68
leo68
leo68 23.02.2018, 21:45:41
  • 0
@Pan_Marszalek: Chyba trochę Ci się nicki pokręciły:) Spójrz na dyskusję. Pierwszy był @frutson, Ty mu odpowiedziałeś, a potem ja się włączyłem.
Z pewnością teza kolegi @frutson była zbyt daleko idąca, ale też i Twoja teza o dziewiczej niewinności USA w tym temacie słabo wytrzymuje konfrontację z faktami.

70

Metoda Macierewicza. Dzięki niej wciąż udaje się szokować rewelacjami oSmoleńsku

Metoda Macierewicza. Dzięki niej wciąż udaje się szokować rewelacjami oSmoleńsku

Antoni Macierewicz wymyślił cudowna metodę na istnienie w polityce i mediach. Wybiera z rozległej i wielowątkowej sprawy mniej znane wątki i zaczyna wokół nich tworzyć spiskowe teorie. O tym, że sprawę dawno wyjaśniono nikt już nie pamięta. Po pierwsze: "już wkrótce". Po drugie: "nowe dowody"...

konto usunięte
z
opinie.wp.pl
dodany: 22.02.2018, 12:53:40
  • 24
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    smolensk
  • #
    macierewicz
leo68
leo68
leo68 22.02.2018, 17:42:29
  • 13
@mieszalniapasz: Ciekawe podejście. A jak na wp.pl napiszą, że "dwa dodać dwa równa się cztery" to też uznasz że to nieprawda?
leo68
leo68
leo68 23.02.2018, 13:28:16
  • 1
@michalszklarski: Niestety bardzo słuszna diagnoza, ale co robić. Społeczeństwo mamy takie a nie inne. Zresztą nie tylko my. Właściwie to chyba wszystkie społeczeństwa mają ten sam problem. Mnie najbardziej dziwi fakt, że od wieków politycy, niezależnie od strony, którą reprezentują, kłamią jak najęci w imię swego egoistycznego interesu, media te kłamstwa powielają i wzmacniają. Niby wszyscy o tym wiedzą a dalej dają się wkręcać w tą idiotyczną grę. Mogę zrozumieć

677

Patryk Jaki o kulisach sporu Polsko-Izraelskiego - WARTO...

Patryk Jaki o kulisach sporu Polsko-Izraelskiego - WARTO...

Patryk Jaki tłumaczy wściekłej babie sytaucję wokół nowelizacji ustawy o IPN. "Skąd mieliśmy wiedzieć, że strona izraelska ma jakieś wątpliwości, skoro przez rok cz...

rochudzki
z
youtu.be
dodany: 03.02.2018, 04:27:50
  • 99
  • #
    polityka
  • #
    polska
leo68
leo68
leo68 03.02.2018, 13:06:17
  • -6
@HaHard: Ja mam podobne do Twoich wątpliwości co do p. Jakiego. Też nie mam wątpliwości co do potrzeby ścigania za "poś" ale co do reszty to już tak. W nie pisowskich mediach jest głośno o tym, że na zapisy w obecnym kształcie najbardziej nalegał p. Jaki i p. Świrski z Polskiej Fundacji Narodowej. IPN w ogóle takiego zapisu nie chciał. MSZ kilka razy ostrzegał, że będzie z tego dym. Wszystko
leo68
leo68
leo68 03.02.2018, 22:30:21
  • 0
@HaHard: Przeczytałem z zainteresowaniem Twoje wpisy w innych wątkach i muszę przyznać, że Twoja wiedza na ten temat wielokrotnie przewyższa moją. Wielu ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Ze swojej strony mogę co najwyżej dodać jedną rzecz.
Jednym z argumentów na nieskalaność naszych przodków jest argument, że tylko na naszych ziemiach za pomoc Żydom karano śmiercią. I to jest bezsprzeczny i udokumentowany fakt. Ale kiedyś coś mnie naszło i próbowałem znaleźć w Internecie dane, ilu Polaków zostało zabitych za taką pomoc. I jak to zwykle bywa nie ma pełnych danych, są tylko szacunki, które mnie mocno zaskoczyły. Najmniejsza liczba jaką znalazłem to ok 500 osób (chyba najwcześniejsze gdzieś z lat 60-tych). Niemieckie dokumenty z tamtych lat(z pewnością mocno niepełne) mówią o ok 1000 osób. Są szacunki wskazujące na ok. 2500 osób (chyba nasz IPN), a największe - ponad 5000 osób przez całą okupację.
Oczywiście to dużo. Nawet jedna osoba zabita za ten czyn to za dużo. Ale 5000 Polaków zabijano z innych powodów średnio w ciągu kilku dni, może tygodnia. Jeśli znalezione przeze mnie liczby są prawdziwe to statystycznie łatwiej było być zabitym przez Niemców bez żadnego powodu lub za szmuglowanie nielegalnej rąbanki niż za pomoc Żydowi. Wniosek z tego taki, że albo zagrożenie śmiercią albo skala pomocy była stosunkowo niewielka.

Jednocześnie nie jest tak, że Polacy byli be, a Żydzi cacy. Wręcz przeciwnie. Antysemityzm na naszych ziemiach wśród ludu nie wziął się znikąd. Wręcz można powiedzieć, że Żydzi latami ciężko na ten antysemityzm pracowali. Miałem okazję posłuchać opowieści z pierwszej ręki jak wyglądały relacje między Żydami i Polakami na prowincji przed wojną i jak Żydzi traktowali Polaków. Włos się czasem na głowie jeżył. Ale sięgając jeszcze bardziej w przeszłość też można zrozumieć dlaczego Żydzi tak się zachowywali. I można by tak drążyć w przeszłości bez końca. Świat nie jest biało-czarny i nie ma prostych odpowiedzi na trudne pytania.
Wracając do czasów okupacji to uważam, że jak na warunki, jakie wtedy panowały i biorąc pod uwagę całość uwarunkowań to Polacy jako naród w tych dramatycznie ciężkich czasach zachowali się więcej niż przyzwoicie. Nie mamy się czego wstydzić i nie ma powodów do uciekania się do tak kretyńskich zagrywek jak

35

I ty przeciwko nam Brutusie?! Zobacz o co Tusk oskarżył polski rząd!

I ty przeciwko nam Brutusie?! Zobacz o co Tusk oskarżył polski rząd!

Rząd polski musi odpierać ataki Izraela i Stanów Zjednoczonych w związku z ustawą o IPN. W całej sprawie chodzi o to, by z przestrzeni społecznej zniknęło pojęcie "polskie obozy koncentracyjne". Im bardziej rząd idzie w zaparte,

rafal-kraska
z
shareinfo.pl
dodany: 01.02.2018, 13:58:44
  • 18
  • #
    polska
  • #
    donaldtusk
  • #
    ipn
  • #
    niemieckieobozyzaglady
leo68
leo68
leo68 01.02.2018, 14:42:39
  • 0
@Ravenlot: No i co z tego, że ma rację? Ważne jest to, że Tusk, że rudy, że niemiecki kundel itp.
Ch... że to nie jest problem, który się pojawił za PO tylko dziesiątki lat wcześniej.
Ch... że przed PO rządziły i inne partie np. PiS z Kaczyńskimi na czele i g---o z tym robili.
Ważne jest to, że Tusk, że rudy, że niemiecki kundel itp.
Na tym polega nowoczesna logika:)

36

Polskie obozy i naród niepokalany

Polskie obozy i naród niepokalany

Łatwo narzekać, że znowu świat Polaków nie rozumie – tyle że najpierw należałoby coś zrobić, żeby temu światu pomóc nas zrozumieć. Wątpliwy jest sam pomysł kryminalizowania sporów na temat historii...

Andreth
z
laboratorium.wiez.pl
dodany: 30.01.2018, 13:30:44
  • 6
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    holokaust
  • #
    germandeathcamps
  • #
    neuropa
leo68
leo68
leo68 30.01.2018, 15:29:40
  • -4
W końcu rozsądny i wyważony artykuł w tym temacie. Jasno wskazuje gdzie leży problem z tą ustawą. Oby wszedł na główną.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

leo68
leo68
leo68 30.01.2018, 23:30:40
  • -1
@Ogar_Ogar: Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą.
Przykłady, które użyłeś ewidentnie są obraźliwe i tu nie ma żadnego pola do interpretacji. Jeśli się mylę to proszę podaj przykład argumentacji, która mogłaby usprawiedliwić tego typu zwroty.

Ustawa o której mowa dotyczy spraw, których rozstrzygnięcie nie jest tak jednoznaczne jak Twoje przykłady. My mamy swoje argumenty i spojrzenie na temat, Żydzi mają swoje argumenty i swoje spojrzenie na temat. Wprowadzenie takiej ustawy nie spowoduje, że wątpliwości znikną, a jest ewidentnie próbą zakneblowania jednej ze stron.

Mamy podobny problem z Ukraińcami jak Żydzi z nami. Większość Ukraińców w ogóle nie ma pojęcia co się na Wołyniu stało, a duża część z tych, którzy wiedzą próbują ten fakt umniejszać i relatywizować. Wyobraź sobie, że Ukraińcy wprowadzają niemal identyczną ustawę np. "Kto zaprzecza, że UPA, OUN itp. walczyły u niepodległość Ukrainy i przypisuje Ukraińcom zbrodnie przeciwko ludzkości podlega karze grzywny lub więzienia do

396

Zaskakujący opis żołnierzy radzieckich płk. Adama Eplera

Zaskakujący opis żołnierzy radzieckich płk. Adama Eplera

Zamieszczam opis jeńców sowieckich pojmanych przez 60. Dywizję Piechoty znaną jako zgrupowanie"Kobryń". Fragment pochodzi z książki płk. Adama Eplera pt. "Ostatni żołnierz polski kampanii 1939 roku".

slkt
z
wykop.pl
dodany: 11.01.2018, 21:52:41
  • 92
  • #
    historia
  • #
    drugawojnaswiatowa
  • #
    wojsko
  • #
    kampaniawrzesniowa
  • #
    zsrr
  • #
    2wojnaswiatowa
leo68
leo68
leo68 11.01.2018, 22:17:43
  • 24
@slkt: Co w tym opisie jest zaskakującego?
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

leo68
leo68
leo68 11.01.2018, 22:43:02
  • 83
@slkt: Jasne, teraz rozumiem. Chłopów w kołchozach nie rozpieszczano. Właściwie to ich status niewiele był wyższy od zwierząt, którymi się opiekowali, a już na pewno dużo niższy od chłopów pańszczyźnianych za głębokiego caratu. Właściwie nawet nie byli obywatelami. Nie mieli dokumentów, a bez nich nie wolno było się poruszać po kraju. Do tego co jakiś czas klęski głodowe im urządzano.

473

Zdrada Roosevelta. Dlaczego Amerykanie wydali Polskę na pastwę Stalina?

Zdrada Roosevelta. Dlaczego Amerykanie wydali Polskę na pastwę Stalina?

Dzięki poparciu Amerykanów Polska mogłaby odrodzić się większa i silniejsza. Ale pielgrzymki naszych premierów i ministrów za ocean były skazane na porażkę. Dlaczego? Relacje ze Stanami Zjednoczonymi miały dla Polski duże znaczenie od początku II wojny światowej. Poparcie ze strony (...)

HaHard
z
ciekawostkihistoryczne.pl
dodany: 10.01.2018, 20:21:20
  • 128
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    usa
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    zainteresowania
leo68
leo68
leo68 10.01.2018, 21:12:22
  • 291
@Justycjariusz: 100% racji. Z punktu widzenia USA jesteśmy mało znaczącym krajem położonym gdzieś na drugim końcu świata. Od strony ekonomicznej całkiem niezły rynek zbytu, ale od strony politycznej to raczej więcej z nim kłopotów niż korzyści.
leo68
leo68
leo68 10.01.2018, 23:21:58
  • 9
@bartja: A gdzie Ty wypatrzyłeś zdradę Polski u piszącego ten artykuł? Czytałeś go chociaż? Przecież tam jest napisane niemal to samo co Ty w swoim komentarzu.
leo68
leo68
leo68 10.01.2018, 23:30:30
  • 2
@bartja: Ciekawe, ja też go czytałem i nie odniosłem takiego wrażenia.
Możesz wskazać fragmenty nieprawdziwe i ewidentnie wybielające USA?
leo68
leo68
leo68 11.01.2018, 02:06:18
  • 7
@bartja: Wybacz, ale nadal nie rozumiem, w którym miejscu widzisz w tym fragmencie zakłamanie.
-Czy uważasz za nieprawdę stwierdzenie że Amerykanie (Roosevelt) wspierali plany ZSRR w Jałcie?
-Uważasz, że walczyli jak lwy ze Stalinem w obronie niezależności Polski od ZSRR i przedwojennych granic?
-Gdzie tu jest bicie w Amerykę na niby i proamerykańska propaganda?
Dla mnie ten fragment ewidentnie znaczy, że Ameryka miała nas w du...e, najważniejsze dla nich były
leo68
leo68
leo68 11.01.2018, 07:48:11
  • 105
@Swistaq612: Ciekawe rzeczy piszesz. Masz gdzieś więcej informacji na ten temat?
Mnie na historii uczono, że konferencja w Jałcie była w lutym 1945 a wojna jeszcze trwała. Pierwsza próbna eksplozja atomowa -lipiec 1945, a pierwsza sowiecka próba atomowa -4 lata później.
Albo mnie na lekcjach historii bezczelnie okłamywano, albo Ty cos pomieszałeś.
leo68
leo68
leo68 11.01.2018, 10:48:52
  • -1
@wierzbolas: Roosevelt nazwałbym raczej zapatrzonym w siebie dupkiem, przedkładającym swój prywatny interes ponad wszystko niż idiotą. Idioci raczej nie docierają do stanowisk prezydenckich w demokracji. Zbyt wiele pośrednich weryfikacji muszą przejść. Zgadzam się z Tobą, że Stalin był bardzo skutecznym, wręcz genialnym politykiem, o głowę przerastającym Roosevelta. Dotąd się zgadzałem, z resztą Twojej wypowiedzi się zgodzić nie mogę, bo świadczy o dużej naiwności i małym zrozumieniu tematu. Z punktu widzenia
leo68
leo68
leo68 11.01.2018, 11:19:01
  • 1
@Swistaq612: Po doedytowaniu wszystko się zgadza. Łap plusa Mirku.

31

Podkomisja smoleńska: lewe skrzydło Tu-154 M zniszczone w wyniku eksplozji.

Podkomisja smoleńska: lewe skrzydło Tu-154 M zniszczone w wyniku eksplozji.

Lewe skrzydło samolotu Tu-154 M zostało zniszczone w wyniku eksplozji wewnętrznej, istniało kilka źródeł eksplozji, a brzoza nie miała wpływu na pierwotne zniszczenie skrzydła - to jedna z kluczowych konkluzji raportu technicznego podkomisji smoleńskiej.

tomekkp
z
polskieradio.pl
dodany: 10.01.2018, 14:36:25
  • 11
  • #
    polska
  • #
    smolensk
  • #
    polityka
  • #
    europa
leo68
leo68
leo68 10.01.2018, 14:56:57
  • 17
No tak, dziesiąty dzień miesiąca bez jakiegoś newsa smoleńskiego to dzień stracony.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

leo68
leo68
leo68 10.01.2018, 20:54:33
  • 1
@kaganiec_oswiaty: Trudno się dziwić. Ja mam ten sam problem. Chyba nie sposób nadążyć za tak kreatywnie-zmienną narracją. Ja chyba jakąś przestarzałą logikę na studiach miałem.

2

SZOKUJĄCY raport komisji smoleńskiej. PiS zmieni historię. Fizykę też. USTAWĄ

SZOKUJĄCY raport komisji smoleńskiej. PiS zmieni historię. Fizykę też. USTAWĄ

Podkomisja smoleńska wydała komunikat. 10 kwietnia 2010 roku wszystko mogło wyglądać inaczej. Nawet PiS nie może uwierzyć w raport komisji smoleńskiej

Genowefa1940
z
pikio.pl
dodany: 10.01.2018, 19:07:46
  • 4
  • #
    polska
leo68
leo68
leo68 10.01.2018, 19:57:20
  • 2
@myszkowy: Ciekawe to co piszesz. Masz może link do raportu gdzie jest tak napisane? Chętnie bym przeczytał.

21

Polskie imperium zła. Rzeczpospolitą jako wrogie, zaborcze mocarstwo?

Polskie imperium zła. Rzeczpospolitą jako wrogie, zaborcze mocarstwo?

Czy można mówić o polskim imperializmie? W ostatnich wiekach Polska częściej sama padała ofiarą drapieżnych sąsiadów, ale nie zawsze tak było. Zanim polskie imperium upadło, władcy znad Wisły bez litości

darosoldier
z
opinie.wp.pl
dodany: 08.01.2018, 19:38:01
  • 21
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    sredniowiecze
  • #
    husaria
  • #
    europa
leo68
leo68
leo68 09.01.2018, 16:10:47
  • 5
@karajtemiszcz: Mnie to jakoś specjalnie nie zastanawia. Wikingowie z pewnością najeżdżali i rabowali Pomorze, jest po tym trochę śladów archeologicznych. Z pewnością wyprawiali się wgłąb lądu. Ale generalnie to nie było tu co rabować. Lasów to i u siebie mieli pod dostatkiem. Ich największe podboje przypadały na VIII-IX w. W tym czasie to na naszych ziemiach to jakieś małe osady lub drewniane gródki były. Gdy w Polsce panował Chrobry to
leo68
leo68
leo68 09.01.2018, 20:51:11
  • 0
@karajtemiszcz: Tereny Kazarów i Rosjan pewnie nie były bardziej urodzajne czy zaludnione ale miały tą zaletę, że przez nie łatwo i wygodnie można było przedostać się do Bizancjum. Pomiędzy wpadającą do Bałtyku Dźwiną a wpadającego do Morza Czarnego Dniepru jest kilkadziesiąt kilometrów po płaskim i to był główny powód ich tam obecności. Wikingowie przede wszystkim byli handlowcami, napady miały niższy priorytet. Płynąc w górę Wisły czy Odry dopływa się do
leo68
leo68
leo68 09.01.2018, 21:03:33
  • 0
@dzester: Mogło być tak jak piszesz. Istnieje też teoria, że sam Mieszko był wikingiem.
Największym problemem z historią tamtych czasów jest brak źródeł. Przed Gallem Anonimem dzisiejsze tereny Polski są opisane chyba tylko w trzech źródłach. Tak, że nasza najstarsza historia zawiera pewnie z 95% legend i ok 5% faktów.
Zresztą z wikingami jest niewiele lepiej. Ich sagi zostały spisane z przekazów ustnych chyba 400 lat po ich erze najazdów,
leo68
leo68
leo68 09.01.2018, 21:23:45
  • 0
@karajtemiszcz: Jasne, rozumiem:)

19

To może być koniec Airbusa A380 - największego pasażerskiego samolotu na...

To może być koniec Airbusa A380 - największego pasażerskiego samolotu na...

Porażka A380 to też porażka modelu "hub" na rzecz B787 lub A350 i modelu "peer to peer". Do przemyślenia dla rządzących czy koncepcja Centralnego Portu Komunikacyjnego aby na pewno ma sens.

leo68
z
technowinki.onet.pl
dodany: 29.12.2017, 00:50:30
  • 1
  • #
    transport
  • #
    lotnictwo
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    samoloty
  • #
    gospodarka

113

Kłopoty Macierewicza z kolejnym kluczowym przetargiem. Do patriotów, śmigłowców

Kłopoty Macierewicza z kolejnym kluczowym przetargiem. Do patriotów, śmigłowców

To miał być jeden z tych przetargów, które gładko zakończą się sukcesem i podpisami w blasku fleszy.Wszystko wskazuje jednak na to, że również rozmowy z koncernem Lockheed Martin dotyczące zakupu elementów składowych systemu artylerii rakietowej Homar też nie układają się zgodnie z oczekiwaniami MON

Zdejm_Kapelusz
z
money.pl
dodany: 28.12.2017, 05:32:20
  • 62
  • #
    polska
  • #
    wojsko
  • #
    polityka
  • #
    neuropa
  • #
    bekazpisu
  • #
    dobrazmiana
leo68
leo68
leo68 28.12.2017, 06:37:07
  • 22
@ShutUpGreg: Masz rację. Negocjacje rzadko kiedy bywają łatwe i przyjemne. To wie każdy, kto choć raz w takowych uczestniczył.
Tym bardziej powinien to wiedzieć człowiek stojący na czele Ministerstwa Obrony Narodowej. Pan Minister nie powinien nie traktować naszego społeczeństwa jak idiotów obiecując gruszki na wierzbie i zgrywać teraz zdziwionego, pokrzywdzonego chłopaczka, który czuje się oszukany przez złych, wiarołomnych partnerów.

870

Centralny Port Komunikacyjny? Ludzie, trzeba się opamiętać.

Centralny Port Komunikacyjny? Ludzie, trzeba się opamiętać.

Trzeci pas na Heathrow będzie kosztować 15 mld funtów. Jak to się ma do 30 mld zł za nowe lotnisko budowane w szczerym polu? Szacunki kosztów są istotnie zaniżone. Port w Baranowie nie tworzy żadnej nowej jakości. Tworzy problem dla rządu, który będzie musiał finansować go przez najbliższe dekady.

Takiseprzecietniak
z
biznes.interia.pl
dodany: 27.12.2017, 07:15:08
  • 345
  • #
    polska
  • #
    transport
  • #
    lotnictwo
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    ciekawostki
leo68
leo68
leo68 27.12.2017, 08:08:01
  • 326
@mlesz: Pewnie jakieś korzyści z CPK będą, ale nie dla społeczeństwa, a dla polityków i firm.
Faktem jest, że mało jest dużych miast mających duże lotniska w obrębie miasta. Ale jak się spojrzy na strukturę ruchu Okęcia to okaże się, że bardzo dużą część tego ruchu generują tanie linie (Wizz, Ryan), czartery czy cargo. Po to budowano Modlin, żeby taki właśnie ruch obsługiwał. Na Heathrow, Schiphol czy we Frankfurcie takiego
leo68
leo68
leo68 27.12.2017, 08:45:59
  • 4
@ms93: Do września tego roku choćby Wrocław czy Gdańsk.
leo68
leo68
leo68 27.12.2017, 08:58:17
  • 19
@mlesz: Wystarczy wynieść czartery, cargo czy tanie linie i liczba obsłużonych samolotów spadnie. Cisza nocna to kolejny mit. Zobacz ile ich teraz w nocy ląduje. Sprawdź też rozkłady JFK, Heathrow czy innych dużych lotnisk. W nocy generalnie nie prowadzi się operacji lotniczych na lotniskach. Nikt nie lubi odlatywać czy przylatywać o 3ciej nad ranem. Nocne godziny to domena cargo, które może być spokojnie przeniesione.
leo68
leo68
leo68 27.12.2017, 09:06:47
  • 2
@ms93: Masz rację. Akurat Ryan niewiele z Okęcia latał. Za to Wizzair obsługuje prawie 50 tras. Niewiele mniej niż Lot.
leo68
leo68
leo68 27.12.2017, 11:50:07
  • -1
@krootki: Modlin na pewno nie jest obecnie idealny. Do tego dochodzą wojenki z Okęciem. Ale rozbudowa i skomunikowanie tego lotniska do sensownych wymiarów to malutki ułamek w porównaniu z kosztami CPK
leo68
leo68
leo68 27.12.2017, 14:01:04
  • 4
@dabek86: Właśnie ILS kat. 2. rozwiązuje problem mgieł w większości przypadków. Myślisz że Ryanair wykonywałby z Modlina tyle połączeń gdyby mgły były problemem? W dzisiejszych czasach niemal każdy samolot pasażerski czy transportowy jest wyposażony w urządzenia do korzystania z ILS kat 2.
leo68
leo68
leo68 27.12.2017, 15:30:39
  • 0
@dabek86: Zgadza się ale też nie do końca. Na Okęciu owszem, na jednym kierunku jest ILS IIIa, ale tak naprawdę to lwia część samolotów lądujących na Okęciu w ogóle z niego nie korzysta, bo jest wyposażona tylko w oprzyrządowanie ILS kat 2.
O ile dobrze pamiętam, to poza arabskimi liniami (Emirates, Qatar, Etihad) mało która linia wyposaża swoje samoloty w ILSIII (LOT chyba nie ma). Oprzyrządowanie jest drogie a liczba
leo68
leo68
leo68 27.12.2017, 15:42:30
  • 0
@megawatt: Masz racje, akurat FRA ma cargo i trochę lowcostów. Ale tam lotnisko jest dalekie od przeładowania, leży kawałek poza miastem i duży ruch nie przeszkadza ludziom.

721

Holenderska straż pożarna życzy Wesołych Świąt

Holenderska straż pożarna życzy Wesołych Świąt

Wpisz brakujący tekst.

Reginald911
z
youtu.be
dodany: 23.12.2017, 21:10:08
  • 42
  • #
    holandia
  • #
    strazpozarna
  • #
    swieta
leo68
leo68
leo68 23.12.2017, 22:39:53
  • 89
Jak dla mnie b---a! Wesołych świąt dla wszystkich!
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

leo68
leo68
leo68 24.12.2017, 11:31:49
  • 14
@Makabrator: No takie dość ciężkie poczucie humoru.
A jeśli to na serio, to bardzo współczuję Tobie i Twoim bliskim.
Wesołych Świąt.
leo68
leo68
leo68 24.12.2017, 12:31:05
  • 3
@Makabrator: Myślę, że liczba minusów przy Twoim pierwszym wpisie powinna dać Ci trochę do myślenia czyje poczucie humoru jest tu cięższe.
Nie jest to dobry dzień na kłótnie i przekomarzanki.
Z mojej strony temat skończony.
Jeszcze raz -Wesołych Świąt.
leo68
leo68
leo68 24.12.2017, 11:35:51
  • 3
#kiciochpyta #pytanie #pytaniedoeksperta #bordo #gownowpis

Zostałem bordo!
Co teraz? Co robić? Jak żyć?
Pomóżcie!
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

333

Pogłębienie do 12,5 metra toru wodnego Świnoujście-Szczecin z dofinansowaniem UE

Pogłębienie do 12,5 metra toru wodnego Świnoujście-Szczecin z dofinansowaniem UE

Podpisana w czwartek w Szczecinie umowa na dofinansowanie inwestycji zakłada pogłębienie toru wodnego do 12,5 metra. Podpisano także umowę na wsparcie unijnymi środkami trzech inwestycji tramwajowych w Szczecinie. Razem dla obu inwestycji to blisko 1,3 mld zł wsparcia z UE.

WroTaMar
z
portalmorski.pl
dodany: 22.12.2017, 18:08:48
  • 51
  • #
    polska
  • #
    szczecin
  • #
    swinoujscie
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    transport
leo68
leo68
leo68 23.12.2017, 16:08:31
  • 5
@tombeczka: Z tego co czytałem, to przez Cieśniny Duńskie mogą przepływać statki o zanurzeniu max. 15m. Te nowoczesne kontenerowce to tylko po Bałtyku pływają?
leo68
leo68
leo68 23.12.2017, 16:26:21
  • 0
@tombeczka: Jasne, teraz rozumiem. Ale czy to oznacza że do Gdańska takie kontenerowce też nie idą w pełni wyładowane? A może są używane do pływania po Bałtyku?

528

Złoża gazu w Pakistanie, na które koncesję ma PGNiG, są 4x większe niż zakładano

Złoża gazu w Pakistanie, na które koncesję ma PGNiG, są 4x większe niż zakładano

Historyczny przetarg na 25-koncesję na wydobycie gazu ziemnego w Pakistanie, okazuje się być jeszcze bardziej historyczny, bo przy tym poziomie wydobycia da radę pokryć ponad 20% zapotrzebowania Polski na gaz.

konto usunięte
z
forsal.pl
dodany: 22.12.2017, 16:48:26
  • 33
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    pakistan
  • #
    ekonomia
  • #
    wygryw
leo68
leo68
leo68 22.12.2017, 18:24:54
  • 100
Dobry news, ale opis znaleziska raczej mylący. Chyba PGNiG sprzedaje ten gaz na lokalny rynek.
O ile się nie mylę to do Polski nie za bardzo jest jak go przerzucić. Czy ktoś zna głębiej ten temat?
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

leo68
leo68
leo68 23.12.2017, 09:46:59
  • 7
@minvt: Oczywiście, że ważne i chwała im za to. Ale ważne jest również to, żeby wykopki takie jak @Lawrence_z_Arabii w swoim patriotycznym uniesieniu (co jest bardzo dobre) dodając znaleziska i tworząc opisy nie próbowali się ścigać z TVP czy TVN w manipulacjach (bo to już nie jest dobre)

5

Tak sie sprzedaje skrzydla do Golfa

Tak sie sprzedaje skrzydla do Golfa

Golf II do skrzydel gratis.

Everlostify
z
allegro.pl
dodany: 22.12.2017, 00:04:16
  • 3
  • #
    allegro
  • #
    auto
  • #
    golf
  • #
    kreatywnosc
leo68
leo68
leo68 22.12.2017, 00:42:30
  • -2
@Sanczessco: Poznaję! To dokładnie to samo! Brawo Sherlocku:)

266

PiS dobrze robi Putinowi - rosyjskie media o wszczęciu przez UE procedury ...

PiS dobrze robi Putinowi - rosyjskie media o wszczęciu przez UE procedury ...

Rosyjskie media, pisząc o środowej decyzji Komisji Europejskiej w sprawie uruchomienia wobec Polski art. 7 traktatu o UE, wskazują, że Warszawa idzie drogą putinowskiej Rosji. Zdaniem Wołołujewa PiS-owscy naczelnicy w swoim konflikcie z Unią starannie kopiują metody Kremla ...

k1fl0w
z
wyborcza.pl
dodany: 21.12.2017, 14:48:27
  • 117
  • #
    polska
  • #
    rosja
  • #
    europa
  • #
    ruskapropaganda
  • #
    neuropa
  • #
    polityka
leo68
leo68
leo68 21.12.2017, 15:31:01
  • 7
@Aeny: Fajnie jakbyś wskazał której gazety, bo w tym artykule jest ich wymienionych kilka. On jest szefem wszystkich tych gazet?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 5 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 08.03.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 03.01.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl