Reduz - główny deweloper silnika Godot Engine, przekazał wiadomość, że rozpoczął prace nad implementacją API Vulkana, nadchodzącą wraz z wersją 4.0 silnika, z której będziemy mogli skorzystać w przyszłym roku.
W tym jeszcze roku zadebiutuje wersja 3.2 silnika zawierająca takie rzeczy jak: - Możliwość uruchamiania silnika w przeglądarce - Wsparcie dla pseudo 3D w 2D - Wyłączenie, niepotrzebnych/nieużywanych opcji w
@alienv: Chodzi o odpalenie samego edytora w przeglądarce. Na tym skorzysta przede wszystkim edukacja; zresztą - obecnie Godot jest właśnie lubiany w uczelniach, bo nie wymaga instalacji i można go puścić praktycznie na każdym stanowisku. Udostępnienie przez przeglądarkę jeszcze to rozszerzy.
W ubiegłym miesiącu miała premiera Godota 3.1. Od tego czasu została wprowadzona masa poprawek i nowych funkcjonalności, których powinniśmy się spodziewać już w jesieni w wersji 3.2 edytora.
@alienv: Godot ma fenomenalne tempo rozwoju i wygląda bardzo obiecująco, ale cierpi również na typowe przypadłości projektu open source - każdy developer robi w swoim kierunku i często nie zwracają uwagi na to, co przy okazji psują. #deltav jest od dawna na Godocie 3.1 (kompilowanym z mastera) i conajmniej kilkanaście razy nadziewałem się na sytuacje, gdy zmiana w silniku całkowicie wywracała mi grę. Dlatego teraz jednak trzymam się
Jeszcze się nie poddałem z swoją grą. W ostatnim czasie więcej uwagi niż kodowi poświęciłem ticket trackerowi, efekty tutaj: https://i.imgur.com/2d8Z4aE.png Część zadań posiada bardziej rozbudowane opisy, pierwsze dwa już zaimplementowałem(kamera i mouse input, widać na wideo).
Ogólnie ostatnie tygodnie to było głównie patrzenie na kod i zastanawianie się w jaką stronę rozwinąć projekt. IMO nie był to czas w większości zmarnowany, przerwa od kodu pozwoliła mi spojrzeć jak część rzeczy mogę od siebie odseparować
Kilka aktualizacji temu przypadkiem wyłączyłem limit czasowy demka mojej #gry. ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ Złapałem się za głowę, lecę do statystyk i co widzę? Widzę, że nic się nie zmieniło. (ʘ‿ʘ)
Stosunek demek do wishlist jest dokładnie taki sam. Nie będę więc januszem #gamedev i zostawiam tak jak jest. Bo skoro nie widać różnicy, to po co graczy wkurzać?
@jigsaw96: Jeżeli chodzi o marketing, to nie widzę korelacji wydatków do efektów - no chyba, że uwzględnimy mój czas. Najlepszy efekt przynosi osobiste zaangażowanie się w promocję, najgorsze - zwykłe reklamy.
Steam to nie powinno być miejsce gdzie grę się promuje tylko sprzedaje.
@GlobalEliteShop: Jeżeli Steam to tylko sklep, to stanowczo za drogą prowizję mają. Ich prowizja opłaca się tylko pod warunkiem, że w zamian oprócz hostingu załatwiają Ci też organicznych graczy, polecając produkcję osobom, którym może się ona spodobać.
W moim przypadku to akurat działa, widzę ciągły przypływ nowych graczy przez samą obecność na Steam.
@GlobalEliteShop: No ale widzisz, Steam oferuje developerowi więcej. Nie jest tylko sklepem, dają jeszcze znalezienie graczy, którym Twoja produkcja może się podobać. To dzieje się przez kolejki odkryć, pojawianie się w "podobnych to tej gry" i innych miejscach.
Zastrzeżenia, które @TymRazemNieBedeBordo wkleił dotyczą właśnie algorytmów tej usługi znajdywania graczy (bo jest to dodana usługa) - że zostały najwyraźniej zmienione na wyraźną niekorzyść niektórych developerów.
@TymRazemNieBedeBordo: Zacząłem odpisywać, przeczytałem jeszcze raz Twój komentarz - i chyba się gdzieś tutaj pogubiłem. Nie widzę powiązania Twojej wypowiedzi z moją - wydaje mi się, że czytam u Ciebie przeformułowanie moich argumentów w tonie polemicznym.
Ten miesiąc był dość ekscytujący ze względu na premierę Godota w wersji 3.1. W ciągu najbliższych dni należy oczekiwać wysypu PR naprawiających różne błędy lub dodających nowe funkcje, które od czasu wydania wersji Beta, oczekiwały z powodu Feature Freeze.
W tym jeszcze roku zadebiutuje wersja 3.2 silnika zawierająca takie rzeczy jak:
- Możliwość uruchamiania silnika w przeglądarce
- Wsparcie dla pseudo 3D w 2D
- Wyłączenie, niepotrzebnych/nieużywanych opcji w
źródło: comment_VaWPOL6zYHq5T1Yt4vMwcOXy4K1nV90x.jpg
Pobierz