Wpis z mikrobloga

W ubiegłym miesiącu miała premiera Godota 3.1. Od tego czasu została wprowadzona masa poprawek i nowych funkcjonalności, których powinniśmy się spodziewać już w jesieni w wersji 3.2 edytora.

Poradniki
Szybkie łączenie broni z dłonią - https://www.youtube.com/watch?v=A2JMYQBWeig
Shader terenu w Godocie(robi wrażenie) - https://youtu.be/a51TH_YoS8Y
3D Trail - https://www.youtube.com/watch?v=QUxyI33AFNo
Tworzenie Clickera za pomocą Visual Scripting - https://www.youtube.com/watch?v=iMWdf0qvXEc
Porady do tworzenia gry w 2,5D - https://www.youtube.com/watch?v=XK5qpEmUA6w
Używanie edytora Tileset - https://www.youtube.com/watch?v=V9OoaOlXc_4
Nowy wygląd edytora 3.1 - https://www.youtube.com/watch?v=TjuK1ijv5KA
Visual Shader Editor - https://www.youtube.com/watch?v=sf_Dc4ew3eM
2D Mesh Deformation - https://www.youtube.com/watch?v=Cqp3PJQIrUc
CSG w Godocie - https://www.youtube.com/watch?v=fL76VNl2_5Q&t=436s

Dodano w tym miesiącu do dokumentacji:
Optymalizacje dla dużej liczby obiektów(2D i 3D)- https://docs.godotengine.org/en/latest/tutorials/optimization/index.html

Gry/Programy/Trailery/Testy
Dlaczego wybrałem Godot zamiast Unity, Unreal czy GMS(en) - https://youtu.be/JH8xwNOQ0TM
Lot smokiem - https://twitter.com/november_dev/status/1120400917751324674
Eksperymenty z GridMapą - https://twitter.com/HungryProton/status/1120003480779935744
Zabawa w Spidermana - https://giant.gfycat.com/SpottedSomeAoudad.webm
Tricky Wizard - https://www.reddit.com/r/godot/comments/baep8v/gameplay_video_from_my_first_game_tricky_wizard/
Vapowave FPS - https://gfycat.com/felinelawfulasianlion
Ciekawa gra w stylu MMO - https://www.reddit.com/r/godot/comments/bbdphm/theres_still_a_lot_of_work_to_do_but_some_basic/
Hyperspace Drifter - https://www.reddit.com/r/godot/comments/bfjil6/just_published_hyperspace_drifter_for_free_on/
Cloud King's Gauntlet - https://i.redd.it/g3ful6euknq21.gif
Baildrop - https://www.youtube.com/watch?v=yhKnGPcZmE4
Infinistate - https://twitter.com/fracteed/status/1119523572769120256
BugCity - https://twitter.com/DumpKingdoms/status/1119516694920220672

Inne Wydarzenia
Godot 3.1.1 RC 1 - https://godotengine.org/article/release-candidate-godot-3-1-1-rc-1
Dotacja w wysokości $50,000 przez Mozillę(MOSS) - https://godotengine.org/article/godot-engine-awarded-50000-mozilla-open-source-support-program
Prezentacja gier tworzonych w Godocie - https://www.youtube.com/watch?v=NlKEO1N8wMM
Pseudo 3D w widoku 2D - https://godotengine.org/article/godot-32-will-get-pseudo-3d-support-2d-engine
Godot pozwala na blokowanie niektórych funkcji (np. całego edytora 3D) - https://godotengine.org/article/godot-32-will-allow-disabling-editor-features
Nowe funkcje Audio - https://godotengine.org/article/godot-32-will-get-new-audio-features
Przywrócenie wsparcie dla Atlasów - https://godotengine.org/article/atlas-support-returns-godot-3-2
Google rozpoczyna "Season of Docs" w stylu "Summer of Code", które może pomóc w rozwoju dokumentacji Godota - https://developers.google.com/season-of-docs/

Przydatne Linki
Link do pobrania wersji Godota 3.1 - https://godotengine.org/download
Link do dokumentacji Godota - https://godot.readthedocs.io/en/3.1/
Linki do Discorda i QA pomocne gdy macie problemy z grą - https://discordapp.com/invite/zH7NUgz i https://godotengine.org/qa/
Link do zgłaszania błędów z silnikiem - https://github.com/godotengine/godot/issues
Wersje niestabilne edytora i szablonów eksportu oraz dokumentacja offline - https://hugo.pro/projects/godot-builds/

Nieco chora Godette pożyczona od użytkownika 01lifeleft z twittera

#gamedev #godot #kursy #godette
q.....n - W ubiegłym miesiącu miała premiera Godota 3.1. Od tego czasu została wprowa...

źródło: comment_EnzHsFzu3sIQn8jEyK4SFcm0bWaNFHGz.jpg

Pobierz
  • 4
@alienv: Godot ma fenomenalne tempo rozwoju i wygląda bardzo obiecująco, ale cierpi również na typowe przypadłości projektu open source - każdy developer robi w swoim kierunku i często nie zwracają uwagi na to, co przy okazji psują. #deltav jest od dawna na Godocie 3.1 (kompilowanym z mastera) i conajmniej kilkanaście razy nadziewałem się na sytuacje, gdy zmiana w silniku całkowicie wywracała mi grę. Dlatego teraz jednak trzymam się 3.1, chociaż ficzery