Chyba każdy o nich słyszał. Popularne odpowiedzi na to pytanie to coś typu: "wektory to listy liczb, które można dodawać i mnożyć!" albo "wektory to takie strzałki, które można dodawać i mnożyć!". Obie odpowiedzi nie są do końca prawdziwe, chociaż zbliżają się do prawdziwej natury wektorów, kiedy odnoszą się do ich własności, czyli faktu, że można je dodawać i mnożyć.
@tyrytyty @kartofel może frytki do tego? mówi się proszę (╯°□°)╯︵┻━┻
V = V* *:
Przestrzeń dualna do przestrzeni wektorowej (V, F, +, ·) to przestrzeń funkcji liniowych z V do F, oznaczana V*. Prostymi słowami to zbiór wszystkich funkcji liniowych, które biorą wektor i zwracają liczbę, a jak ktoś lubi mądre zapisy to V* = Hom(V, F). Dla przestrzeni o skończonym wymiarze (dim V < ∞) mamy dim V = dim V*, a przestrzenie o tym samym wymiarze są izomorficzne, więc V ~= V*. Niestety żeby stworzyć
kwaterniony to pierścień nieprzemienny z jedynką i odwrotnościami (pewnie da się zwięźlej opisać, niektórzy mówią chyba nieprzemienne ciało, ale nieważne). Czyli zbiór wyposażony w dwa działania: dodawanie i mnożenie, które spełniają wymagania podobne do na przykład liczb całkowitych.
Kwaterniony składają się z elementów, które w ogólności zapisać można tak: q = a + b i + c j + d k, gdzie a, b, c i d to liczby rzeczywiste, a i, j
Chciałabym lepiej poznać polską scenę #hiphop #rap Co według Was każdy zainteresowany gatunkiem powinien znać? Jakich albumów (poza Kinematografią, Światłami miasta czy Skandalem ( ͡~ ͜ʖ͡°)) trzeba koniecznie posłuchać?
@important_sample Autentyki od Vienio i Pele. Na legalu i NOJA od Slums Attack. WWO - We Własnej Osobie. Pierwsze dwa Kodexy od Magiery i LA. Pierwszą płytę Kasty. 4 pory rapu od 3 Wymiaru.
Generalnie lata 01 - 05 to praktycznie każdy album był kox
@important_sample: Sos Ciuchy i Borciuchy od Kaza i Belmondziaka Problem - ArtBrut Muzyka Klasyczna i Poważna od Pezeta Smarki Smark - N--------y EP Kaz Bałagane - Lot022 i Radio Gruz Mobbyn - Mobbyn LP twórczosć Herwy i LSO
Mirki, Mirabelki i osoby mirkujące! Jak piszecie aplikację robiącą cokolwiek z kolorami to zadbajcie o to, żeby wszystkie działania na nich wykonywać w liniowej przestrzeni, ok? Szczególnie jeśli piszecie gierkę, renderer albo cokolwiek co miesza ze sobą kolory. Mam wrażenie, że do color science mało kto podchodzi poważnie i wiedza na temat prawidłowego zarządzania przestrzeniami barw nie jest zbyt popularna.
Po pierwsze, nie ma czegoś takiego jak przestrzeń barw RGB! RGB to model barw - umowa, że kolory będą reprezentowane za pomocą 3 współrzędnych, odpowiadającym mniej więcej kolorom o wiadomych nazwach, ale dopóki nie dostaniemy jakiegoś punktu odniesienia - tego jak zdefiniowany jest "czerwony", "zielony" i "niebieski" to nie mamy przestrzeni. Mówienie bez tego o kolorach to tak, jakby podać komuś losowe 3 liczby jako nasze współrzędne i oczekiwać, że nas znajdzie. Punktem odniesienia jest przestrzeń CIE XYZ.
@important_sample: Ja opiszę z punktu widzenia programów biznesowych/użytkowych, gdzie wbrew pozorom dobór może być trudniejszy, niż w przypadku gier czy grafiki. Problematycznie się robi, jak programista projektuje coś na jednym monitorze i nagle na innym nie widać zupełnie czegoś, co on widzi. To, jaką przestrzenią będzie dysponował docelowy monitor i jak będzie on ustawiony (w tym jego gamma dla każdego z kolorów składowych) jest wielką niewiadomą. Stąd właściwy dobór jest
Lista reżyserów w postaci popularnego formatu mema! ( ͡°͜ʖ͡°)
Starałem się wrzucać wartościowe postacie, więc nie jest aż tak edgy i fani kina pewnie większość znają (⌐͡■͜ʖ͡■) W komentarzu wrzuciłem listę nazwisk. Zachęcam do zainteresowania się twórczością tych ludzi oraz narzekania w
Czym są wektory?
Chyba każdy o nich słyszał. Popularne odpowiedzi na to pytanie to coś typu: "wektory to listy liczb, które można dodawać i mnożyć!" albo "wektory to takie strzałki, które można dodawać i mnożyć!". Obie odpowiedzi nie są do końca prawdziwe, chociaż zbliżają się do prawdziwej natury wektorów, kiedy odnoszą się do ich własności, czyli faktu, że można je dodawać i mnożyć.
Prawdziwa
V = V* *:
Przestrzeń dualna do przestrzeni wektorowej (V, F, +, ·) to przestrzeń funkcji liniowych z V do F, oznaczana V*. Prostymi słowami to zbiór wszystkich funkcji liniowych, które biorą wektor i zwracają liczbę, a jak ktoś lubi mądre zapisy to V* = Hom(V, F). Dla przestrzeni o skończonym wymiarze (dim V < ∞) mamy dim V = dim V*, a przestrzenie o tym samym wymiarze są izomorficzne, więc V ~= V*. Niestety żeby stworzyć
kwaterniony to pierścień nieprzemienny z jedynką i odwrotnościami (pewnie da się zwięźlej opisać, niektórzy mówią chyba nieprzemienne ciało, ale nieważne). Czyli zbiór wyposażony w dwa działania: dodawanie i mnożenie, które spełniają wymagania podobne do na przykład liczb całkowitych.
Kwaterniony składają się z elementów, które w ogólności zapisać można tak:
q = a + b i + c j + d k, gdzie a, b, c i d to liczby rzeczywiste, a i, j