#motocykle Przeciskałem się dzisiaj w korku po wymianie manetek (i ciężarków, bo stare nie pasowały do nowych manetek) i jakimś cudem zahaczyłem typowi o lusterko :/ Odgięło się w przód, stanąłem, odgiąłem z powrotem, przeprosiłem i pojechałem ale głupio mi się zrobiło mocno ( ͡°ʖ̯͡°)
Newbie here, Jak redukujecie biegi na dojezdzie z prawdopodobnym zatrzymaniem np. do ronda. Redukcja z miedzygazem pokolei 6,5,4,3? Bo ja robie to take ze dojezdzam do ronda np. na 6 biegu, hamulec + hamowanie silnikiem I w ostatniej fazie gdy obroty sa nisko wciskam sprzeglo I zbijam na wcisnietym bez puszczania 6,5,4,3 puszczam i przemykam na 3 biegu. Dobrze robie? Nic nie zgrzyta
@stulejman_themagnificent leniwie do tego podchodzisz, warto ćwiczyć odruch trzymania klamki i redukcji z przegazem, przyjemność duża, a jak już raz na ruski rok się przyda to uratuje ci dupę.
@sierzchula dlaczego, to bardzo miłe chłopaki (choopki, o tych drógich mało wiem), z jednym jak ostatnio rozmawiałem mówił całkiem do rzeczy, na koniec stwierdził, że na przyszły sezon szuka f4... jest dla nich nadzieja ;)
Ten kto wymyślił żeby ochraniacze bioder wkładać przez nogawki powinien pójść do piekła... Niniejszym ogłaszam że mam w skórze wszystkie ochraniacze które można mieć chyba. Teraz zostają już tylko poduszki powietrzne ( ͡°͜ʖ͡°) #motocykle
Od kilku miesięcy posiadam Yamachę YBR250. Przy zakupie zaciągnąłem motocykl do serwisu w Poznaniu, tam wszystko zostało sprawdzone. Po zakupie motocykl zostawiłem w tym serwisie gdzie mi przygotowali motocykl do sezonu (wymiana napędu, zrobione przednie lagi oraz wymieniona tylna opona).
Motocykl ładnie jeździł ale po ok 700km luz na łańcuchu wynosił już ok 5-6 cm. Postanowiłem naciągnąć łańcuch, ale gdzieś wyczytałem aby nie liczyć ilości obrotów śruby na napinaczu tylko ustawić na znaki. Ustawiłem na znaki (jest idealnie) i od tej pory motocykl zaczęło ściągać w lewo. Jak postawie na moto na podnośniku, zapodam bieg i spojrzę na kręcące się koło to widać, że szczyt opony przy asfalcie lekko ok. 0,5 cm przesuwa się podczas obrotu na boki (w poziomie). Na zębatce też delikatnie widać coś takiego. Próbowałem na różne sposoby ustawić koło aby wyeliminować ten efekt, ale nic z tego. W ostateczności nawet na kręcącym się kole kręciłem napinaczami i nie udało się wyeliminować problemu - można było zrobić tylko gorzej.
@rama88 ale ale, jeżeli opona w miejscu styku z asfaltem przy obrocie podróżuje lewo prawo to raczej nie kwestia napinacza łańcucha, niech się spec jakiś wypowie, ale przy źle ustawionej geometrii koło powinno iść "krzywo", ale stabilnie, bez bicia na boki. Chyba że coś źle zrozumiałem z twojego opisu.
@rama88 coś mi się wydaje że nie wyciągniesz tego na naciągu, jeżeli zębatka też chodzi to raczej coś z piastą, jeżeli na prawdę nie chcesz jechać do mechanika, to przynajmniej sprawdź jeszcze raz naciąg łańcucha czy nie przesadzileś bo jeszcze napęd sobie s---------z i problemy zaczną się mnożyć, a obecnie u ciebie są raczej dwa (zesrana geometria + prawdopodobnie coś w okolicy osi koła), być może ten drugi zauważyłeś wywołując pierwszy
@rama88 na googlach znajdziesz "domowy" sposób na złapanie geometrii przy pomocy sznurka :), twój moto ma w miarę duży prześwit, powinno dać dobry efekt.
Wszyscy zaczynają rozmyślać na temat nowych motocykli to przychodzi pora na moje wzdychania... Myślałem o sporcie, ale jak sobie to przemyślałem to jedyny plus sporta jest taki, że wpadam na autostradę i mogę lecieć te 160-200 bez większego wysiłku... Na każdym innym polu praktycznie sport przegrywa z nagusem (przynajmniej dla moich potrzeb) (zwrotność i zachowanie w mieście, wygoda, dostęp do wszystkiego w silniku - serio jak rozbieraliśmy Sticza CBR to się za głowę łapałem :D)
Do rzeczy.. Jechałem GSX-S750 i... zakochałem się... Moto tak lekkie.. zwrotne.. a do tego przepaść mocy w porównaniu do SV. Spojrzałem w cenniki i kosztuje koło 40k więc w sumie.. sporo :D W każdym razie mam na co zbierać!