Obalanie płaskej Ziemi generatorem panoram
Dyskusja z pewnym płaskoziemcą zainspirowała mnie do stworzenia symulatora widoków krajobrazów. Artykuł mówi o powstawaniu programu i wynikach z niego uzyskanych.
z- 11
- #
- #
- #
- #
- #
Dyskusja z pewnym płaskoziemcą zainspirowała mnie do stworzenia symulatora widoków krajobrazów. Artykuł mówi o powstawaniu programu i wynikach z niego uzyskanych.
zale gotowe skompilowane paczki są płatne. Chyba Synergy kiedyś coś takiego robiło
Drugi (po dłuższej przerwie) z planowanej serii wpisów o teorii względności. Tym razem przyjrzymy się transformacjom Lorentza, jak mają się do obrotów, a także czym są i skąd się biorą stożki świetlne.
zCzyli jak dyskusja z płaskoziemcem pomogła mi pogłębić swoją wiedzę
zistnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś sobie może wylosować ten same bajty skoro losowanie masz równo co pół godziny
A później
return main_domain.encode("utf-8") + domains.encode("utf-8") + challenge
MaidSafe to firma tworząca rozproszony Internet, który ma być bezpieczny, wolny i chroniący prywatność. Nowy algorytm konsensusu ma leżeć u podstaw jej funkcjonowania. Disclaimer: jestem jednym z pracowników MaidSafe, pracowałem nad tworzeniem algorytmu. AMA!
zJak niektóre strony radzą sobie z wchodzącym w życie RODO (wymagany angielski)
zJa jestem staromodny, na desktopie chcę natywnego kodu, który nie zjada 100 MB RAMu na "Hello World".
Kilka miesięcy temu wrzuciłem znalezisko o kształcie horyzontu czarnej dziury. Matematyka okazała się zbyt skomplikowana dla wielu Czytelników, więc uruchamiam dzisiaj serię, w której spróbuję przybliżyć zagadnienia teorii względności prostszym językiem. Zapraszam do czytania i zadawania pytań!
zParę dni temu jeden z użytkowników Wykopu zadał pytanie o kształt czarnych dziur. Okazało się, że problem jest bardziej złożony, niż się wydaje, a szybko wirujące czarne dziury mają kształt wręcz niemożliwy do przedstawienia. UWAGA: sporo matematyki.
zWykop.pl
Mam sobie obrazek i chcę na każdym pikselu wykonać jakąś operację. Mogę to zrobić np. tak:
for pixel in image.pixels_mut() {
// zrób coś z pikselem
}
Albo, równoważnie:
image.pixels_mut().for_each(|pixel| {
// zrób coś z pikselem
});
Akurat tak się złożyło, że każdy piksel mogę przetworzyć niezależnie od innych. Chciałbym wobec tego wykorzystać pełnię możliwości mojego wielordzeniowego procesora, puścić to na kilku wątkach i przetwarzać piksele
A w Ruście masz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak spróbujesz coś takiego odstawić, to kod się nie skompiluje.
Np. załóżmy, że chciałbym zliczać przetworzone piksele:
let mut pixels_count: usize = 0;