Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko177
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

devml
devml

devml

Dołączył 9 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1114
  • Znaleziska 104
  • Mikroblog 1010
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 18
  • Dodane (0)
  • Komentowane (175)
  • Plusowane (835)
RSGApps
RSGApps
RSGApps
16.07.2015, 17:46:30
  • 12
Do końca miesiąca uda się wypuścić. #fuzzycritters
https://youtu.be/y8l_xYrF0ak

#gamedev #unity3d #fuzzycritters
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 16.07.2015, 22:22:40
  • 1
@RSGApps: Wygląda świetnie :)
Powodzenia z launchem, napisz koniecznie jak poszło.
  • Odpowiedz
Fitoplankton
Fitoplankton
Fitoplankton
14.07.2015, 15:47:47
  • 7
Witam mireczki spod #programowanie #gamedev #cpp
Jako iż mam ambitne plany dostania się na staż równolegle z rozpoczęciem studiów, to chciałem w końcu użyć tego, co #licbaza mi wpoiła. Właśnie ogarnąłem tak 25% ProGit, więc gierkę zrobię od razu z wersjonowaniem i pushowaniem tego na Githuba. Zamierzam napisać ją w vc++ z uwagi na możliwość późniejszego podrzucenia exe do testów znajomym ( ͡° ͜ʖ ͡
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 15.07.2015, 00:02:06
  • 1
@Fitoplankton:
ad 1) Odrazu zacznij z aplikacją okienkową + opengl/dx, wbrew pozorom proste wyświetlanie można szybko zrobić, w sieci jest dużo tutoriali na ten temat. W ten sposób zdobedziesz pogląd na podstawy działania gier pod windows. Ta wiedza Ci się napewno przyda w gamedevie.
Z wyświetlaniem na konsoli nie kombinuj, o ile nie robisz gry tekstowej - bedzie z tym dużo dłubania a efekt i tak zostanie kiepski.

ad 2)
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
jasiek13
13.07.2015, 19:48:52
  • 30
Minęło sporo czasu od ostatniego wpisu. Co prawda prace nad grą zwolniły, ale w między czasie sporo się zmieniło. Ogarnąłem działalność, podopinałem zlecenia i zaopatrzyłem się w nowy sprzęt po drodze przekopując się przez masę papierkowej roboty.

Ostatni wpis pod #lukzdev na temat rozwoju gry był jeszcze przed digital dragons, na którym zgarnęliśmy nagrodę za najlepszą grę arcade (YAY!). Jak zauważyliście do zespołu tuż przed DD dołączył Dawid, który ogarnia muzykę i
jasiek13 - Minęło sporo czasu od ostatniego wpisu. Co prawda prace nad grą zwolniły, ...

źródło: comment_4mJAmi6isb3DWnFGQ8vd2fxPuxWAZR4v.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 13.07.2015, 21:03:43
  • 0
@jasiek13: Podobają mi się interpolacje ruchu i kamery, daje to fajny arcade'owy feel.
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 13.07.2015, 21:54:41
  • 2
@jasiek13: mam na myśli przemieszczanie obiektów ze zmienną prędkością. Na animację też zwróciłem uwagę, szkieletowa fajnie pasuje do tego szybkiego tempa gry :)
  • Odpowiedz
RSGApps
RSGApps
RSGApps
13.07.2015, 00:26:55
  • 9
Kilka dni temu pisałem o grze którą tworzę. Zrezygnowałem z całego wolnego czasu, jak i z większości swoich hobby aby pracować nad projektem. Planuję wydać grę do końca miesiąca więc jestem cały czas zajęty ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Dzisiaj skonstruowałem listę zadań, które muszę wykonać i listę bugów, które muszę załatać przed wydaniem gry. Jest tego trochę.

Gra nazywa się Fuzzy Critters #fuzzycritters

Najbardziej żmudna praca która mnie czeka to konstruowanie
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 13.07.2015, 21:29:06
  • 2
@RSGApps: Dla mnie grafika jest ok, voxele zawsze na propsie :)
Ponadto dobrze dobrana paleta kolorow i bardziej szczegolowe modele od tych z CR.
Ciężko się było do czegoś przyczepić :)
  • Odpowiedz
InnyKtosek
InnyKtosek
InnyKtosek
11.07.2015, 22:13:03
  • 12
#programowanie

Ile godzin jesteście wstanie dziennie pisać kod? Bo ja zwykle, o ile nie pracuje nad czymś wybitnie ciekawym po 3, góra 4 godzinach mam dość i po prostu choćbym nie wiem jak się zmuszał mój mózg mówi "nie!". Patrze na kod i czuje się jakbym nie potrafił już programować. Mój mózg odmawia pracy nad czymś tak wybitnie nudnym ;)

Z początku miałem wyrzuty sumienia ale jak gadam sobie ze
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 11.07.2015, 23:11:17
  • 0
@InnyKtosek: Najlepszą motywacją jest zbliżający się deadline :)
A tak na poważnie, to po 4-5h wydajność zaczyna znacząco maleć.
  • Odpowiedz
D.....g
D.....g
konto usunięte 11.07.2015, 16:05:19
  • 2
Mireczki programujące w C++ musicie mi pomóc, błagam!
Na czym polega problem? Już tłumaczę. Więc.
Mam sobię listę liczb w pliku .txt i chce je wczytać. Problem w tym, że są one zapisane w postaci binarnej, przykład: 01010101010. I tu moje pytanie, jak mam je wczytać do zmiennej, aby c++ rozpoznał, że są to liczby binarne?
#programowanie #cplusplus #c++
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 11.07.2015, 22:50:13
  • 0
@DizzyEgg: Trochę namieszałeś :)
Prościej będzie użyć coś takiego:
http://pastebin.com/YC4jgYjh
(bez znaku i sprawdzania poprawności argumentu)
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 12.07.2015, 02:41:28
  • 0
@DizzyEgg: lub troche poprawioną wersję:
http://pastebin.com/suiBGHi9
  • Odpowiedz
RSGApps
RSGApps
RSGApps
09.07.2015, 23:55:11
  • 30
Od trzech miesięcy robię grę mobilną, wiem ostatnio to tutaj popularne.
Jako że dopiero wczoraj założyłem tutaj konto nie będę się reklamował.
Zadam pytanie: Czy są chętni poczytać o początkach, procesie tworzenia, narzędziach, dodatkach, publikacji, zainteresowaniem grą, aso, itd?

Na początek parę faktów, bez zbędnej reklamy.

Od
RSGApps - Od trzech miesięcy robię grę mobilną, wiem ostatnio to tutaj popularne.
Ja...

źródło: comment_stnUHV9Ks6pkBsUgdfjqdSV3UWQkEXyL.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 10.07.2015, 02:58:34
  • 0
@RSGApps: Wyglada fajnie, dobrze widziec gre 3d :) masz jakis filmik z gameplay?
Widze, ze jest sporo geometrii na scenie, jak wyglada sprawa z wydajnoscia?
[edit] to jest full 3d, czy 2d w rzucie izo? nie moge poznac po jednym screenie.
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 10.07.2015, 17:29:58
  • 0
@RSGApps: Z checią bym potestował tą gre i poczytał o Twoich doświadczeniach.
  • Odpowiedz
zranoI
zranoI
zranoI
09.07.2015, 10:54:08
  • 4
Co sądzicie o singletonie? Stosujecie go często? W Internecie (SO) piszą, że jest nadużywany i niewskazane jest jego używanie, ale jednak jest chyba dość popularny.
#programowanie
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 09.07.2015, 17:29:23
  • 2
@zranoI: Nie ma co demonizowac tego wzorca, tylko dlatego, ze jest nadużywany.
W gamedevie są sytuacje, gdy znacznie ułatwia pracę, jeżeli się wie, co się robi.
Używam singletonów (2-3 w całym projekcie) - pewnie, że mogłbym się obejść bez nich, jednak w tych konretnych przypadkach korzysci z ich stosowania przeważają nad wadami.

@patste: > @zranoI: Singleton Why We Regret Using It
Część argumentów z tego wpisu
  • Odpowiedz
patste
patste
patste
07.07.2015, 17:19:42
  • 4
Jak lepiej nazywać funkcje w c? klasaMetoda czy normalnie?
threadCreate, threadJoin vs createThread, joinThread
userSetName vs setUsername
processKill vs killProcess

#programowanie #cpp
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 08.07.2015, 11:50:32
  • 1
@patste: Używanie określonej konwencji to sprawa indywidualna. Najważniejsze jest zachowane spójności i konsekwencji w obrębie projektu.
Zasada rozpoczynania nazwy metod od czasownika dotyczy głownie języków zorientowanych obiektowo, ale tam nie robi się b----l dzieki hermetyzacji.
W c jest z tym różnie - często można spotkać nazwę modułu jako prefiks nazwy funkcji, lub układ rzeczownik_czasownik().
Zerknij sobie na: https://www.kernel.org/doc/Documentation/CodingStyle
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 08.07.2015, 11:59:45
  • 1
języków zorientowanych obiektowo

*języków obiektowych ofc :)
  • Odpowiedz
Nikas
Nikas
Nikas
07.07.2015, 13:57:48
  • 23
NO ELO.
To znowu ja, dzisiaj powracam z gameplayem oraz grywalną Alfą z gierki do której jakiś czas temu postnąłem tutaj GIF.

https://www.youtube.com/watch?v=4ctr4xjELZ0
http://gmclan.org/up1486_4_NIGHTHAW_X3000_Alpha_0_1.html

Poczuj
Nikas - NO ELO.
To znowu ja, dzisiaj powracam z gameplayem oraz grywalną Alfą z gier...

źródło: comment_ayWTVlZPbgFedv8r4X4qeUOBQO8KzG3R.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 07.07.2015, 18:39:39
  • 0
@Nikas: Gra wygląda świetnie, zmieniłbym jedynie efekt spadania po niszczeniu przeciwników - psuje perspektywę.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 9 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 07.07.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl