Dobra czas znowu zacząć coś pisać, bo ostatnio tylko wykopa lurkuje, a autyzm modów do naszego kochanego gothuczka sam się nie objawi. Znaczy objawi się, ale jak wszyscy dobrze wiemy zostanie on uznany za plus, bo to mistyczny “klimacig”, a wgl to “kiedyś to były gry, a teraz już nie ma gier”.
Nic tak nie pokazuje w ostatnim czasie autyzmu większości graczy jak Kroniki Myrtany, więc to je dzisiaj sobie rozłożymy na czynniki pierwsze, pojawi się jeszcze co najmniej jedna część tego wysrywu w której dokładnie przyjrzyjmy się fabule i tak mój anonimowy czytelniku SPOJLERY BĘDĄ, więc jeśli nie chcesz sobie zepsuć wspaniałej przygody zaprzestań czytanie w tym miejscu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Zaprzestałeś? Nie? No to spoko, ale dalej zagłębiasz się na własną odpowiedzialność, użytkownik Tzui nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zespojlowanie cudownych plottwistów i ewentualne zniszczenie światopoglądu ( ͡~ ͜ʖ͡°). Więc
@mirindo: Dirty swamp, fabularnie średniaczek, ale mechaniki i umiejki to czyste złoto. Zaskoczył mnie tym ile fajnych rzeczy wycisnął z gothucowego drewna.
@spike10: nie powiedziałbym "przereklamowane", raczej użyłbym "przyjmowane bezkrytycznie", bo gothuc, bo "nastolgia". Tylko przez takie podejście jest większe prawdopodobieństwo, że dostaniemy kolejnego tardingna, zamiast kolejnych kronik
@AtsuAtsu: co do mobów z Vardhal to cytując klasyka "niby tak, ale k---a nie do końca", bo jeśli twórcy zdecydowali sie na wstawienie tam nieumarłych, to sam projekt mobów (po prostu żywe trupy i przeklęci) ich ograniczał. No niestety tutaj większość pomysłów jest nudna, bo jest taką, lub śmaką wariacja na temat chodzącego trupa. Twórcy chcieli to zmienić dając przeklętą faunę, ale cóż wyszło jak wyszło.
@nightrain: właśnie dlatego uważam że kroniki trafiły w sweet spota, bo nie możesz sobie bezmózgowo wybić wszystkiego co się rusza, ale też nie wmurwiają biciem ścierwojada 2h. Plus czujesz progres, bo bronie są użyteczne nie jak w nocy kruka
@Antorus: Może masz rację, bo juz od kilku osób słyszałem, ze stare returningi są nieironicznie ok. No ale (nie)stety swoja przygodę zacząłem od 2.0, potem jeszecze próbowałem jakieś wersję nb, czy tam ab, a to już samo gęste.
Plus dalej wychodzą kolejne, więc siłą rzeczy powinno być tak że to one w teorii są najlepsze, no ale jest jak jest ¯\_(ツ)_/¯
ej może ktoś mi wyjaśnić dlaczego pomimo tego że obie gry wyszły w tym samym roku to gothic II jest najlepszy a morrowind to najgorsze g---o? Skąd aż take różnica jakościowa pomiędzy tymi dwoma produktami?
Już za kilka dni ma wyjść mod Przebudzenie do Gothic 2. Mod w skrócie jest Gothiciem 1 przepisanym na silnik 2 dodającym trochę nowych zadań i innych pierdół typu tarcze/hełmy. Szczegóły na filmie i tutaj https://www.sefaris.eu/przebudzenie #gothic
@typbezkasy95: K---a ale g---o XD. Wygląda jakby był synem z nieprawego łoża tardinga i mrocznych tajemnic. Podsumujmy, fani chcą remastera a nie rimejka, żeby nie zaburzyć lore i klimatu, ok jakiś argument to jest nie zgadzam się z nim ale rozumiem. Ale za to nie rozumiem: -nie ma zmian co do gildii -został wprowadzony guru
-fani nie chcą zmian w oryginale -zostanie wprowadzony balans podobny do nocy kruka, mmmm wyczuwam tardingowy poziom s----------a (poza tym to chyba w inną noc kruka grałem bo poziomów trudności sobie nie przypominam ( ͡
@typbezkasy95: a niech se chłopy robią co chcą, mnie to nie boli, mogą nawet dodawać nawet całe MT i tardinga do G1, ale to robienie k---y z logiki, ze będzie to oddani klimatu oryginału (czytaj nie do końca wiemy na czym polega ten mistyczny klimat, ale my go oddamy) i p---------e na siłę jaki to rimejk będzie c-----y, przy czym większość argumentów to "przestawili mi drzewo - 1/10 niegrywalny crap"
@Antorus: co to za argument, że jak znasz exploity i wszystkie mechaniki to gra będzie łatwa? No k---a niesamowita sprawa. Tym samym tokiem rozumowania można stwierdzić że Dark Souls jest proste, bo możesz sobie uchigatanę na samym początku gry ogarnąć i grać z nią do końca robiąc tylko dex build. No ale ilu ludzi po prostu grając na to wpadło? Pewnie niewielu, bo zakładam że gracze też jednak chcą rzeczy
@Antorus: Imo lepiej jak tych PNów jest za dużo niż za mało, bo wolę już być zbyt silny niż zbierać każdą pieprzoną jagódkę na tardingowy kompocik. W G1 pierwszy raz grałem jako gówniak lvl 6 czy 7 więc nie jest to miarodajne, ale kilka lat temu wróciłem i grałem tak jak "pomyślały" (XD) piranie czyli najpierw 1h + łuk, potem 2h+ kusza i nie powiem żeby było jakoś mega łatwo,
Uwaga! Moderzy wpadli na FAJNY pomysł - zrobić Gothica I na silniku Gothica II, balansując, dodając wybór poziomu trudności, uzupełniając brakujące rzeczy z jedynki jak dołączenie do Guru, możliwość grania pod łuk, skalowania pod zręczność/siłę. Generalnie dużo fajnych pomysłów
@farowy: Pisałem to pod ostatnim postem o tym "cudzie" moddingu, więc tylko przekleję. K---a ale g---o XD. Wygląda jakby był synem z nieprawego łoża tardinga i mrocznych tajemnic. Podsumujmy, fani chcą remastera a nie rimejka, żeby nie zaburzyć lore i klimatu, ok jakiś argument to jest nie zgadzam się z nim ale rozumiem. Ale za to nie rozumiem: -nie ma zmian co do gildii -został wprowadzony guru
#gothic #kronikimyrtany Chciałbym się dowiedzieć was, co sądzicie o takim sposobie rozwiązywania problemów, przez osoby odpowiadające za dział obsługi gracza na facebooku? Proszę o szczere opinie.
JA: Witam. Chciałbym przedstawić w jaki sposób zostałem potraktowany przez jednego z devów moda kronik myrtany stacjonującego na platformie steam odpowiedający za dział pomocy z misjami. Prosze o jakiekolwiek informacjie w tej sprawie w przeciwnym razie skontaktuję się z kimś z wyższego szczebla. Pozdrawiam
@hahahehehihihuj: a tak serio to czego od supportu oczekiwałeś? Imo cały wątek kopali araxos jest s---------y i dodany na siłę, takie kwiatki jak ten mnie tylko w tym utwierdzają, ale to ty się przeczitowałeś więc no sucks to be you ¯\_(ツ)_/¯
W końcu i ja ukończyłem #kronikimyrtany. Nie będę się rozpisywać za dużo, bo wiele osób już opisało dlaczego ten mod to przede wszystkim świetna część Gothica, natomiast ja chcę wspomnieć o jednej rzeczy, która sprawia, że moim zdaniem Kroniki Myrtany stoją poziom wyżej niż zwykły Gothic od Piranha Bytes. Nieoznaczone spoilery jedynie ze zwykłego Gothica i G2NK, z Kronik jest tylko jeden oznaczony na końcu.
Wiele osób mówiąc o Gothicu, jako największą zaletę podaje klimat - i z tym się zgadzam, w Kronikach też świetnie czułem brud świata i to, że niektórym ufać nie warto. Tylko jedna rzecz moim zdaniem tam kulała - rozwój postaci. Wiem, pewnie uderzyłem niektórym w czuły punkt ( ͡°͜ʖ͡°) ale już tłumaczę.
Otóż w Gothicu i Gothicu 2 brakuje mi wyrazistych postaci. Pewnie, jest sobie Bury Zenek, który rzuca śmiesznymi tekstami o całowaniu w dupę co chwila, tylko że jednoczesnie nie widzę w nim żadnego rozwoju postaci przez te wszystkie gry - mówię tu tylko o dwóch pierwszych częściach, bo dalej słabo kojarzę. Z innych postaci - jest sobie Gorn, który lubi mieć ubezpieczone plecy i to w sumie tyle, mamy resztę ziomali, których jedyne cechy charakterystyczne to bycie ziomalami. W zasadzie to wydaje mi się, że jedyną postacią wzbudzającą autentyczne emocje jest Gomez, bo faktycznie gość jest takim s---------m, że łatwo go znienawidzić. Generalnie to oryginał (a zwłaszcza Gothic 2) jest mocno sielankowy pod tym względem - zazwyczaj jak ktoś jest "zły" to dlatego, że jest dupkiem i wyłudza kasę od innych, a jak jest "dobry" to dlatego że zrobiliśmy z nim questa i był uczciwy albo dał nam coś gratis ¯\_(ツ)_/¯ A najbardziej rozczarowujący jest "główny zły" który jest po prostu demonem służącym swojemu bogowi... No
@Sachees: nareszcie jakaś dobra recka a nie "mmmm klimacig gothuczga, kiedyś to były gry". No i podoba mi się że zauważyłeś co poprawili względem orginału
#gothic siema, co robić jak w komnacie ze skarbami w vardhall buguje się cutscenka? Postacie nic nie robią tylko się na siebie patrzą. Okno dialogowe tez się nie odpala, można to jakoś naprawić/obejść?
@Pejkol: wyjdź z gry i wczytuj do skutku, jak tylko ci się uda przejść cutscenkę to zapisz. Ja musiałem 4 razy próbować, niektórzy musieli i po 10, no lae mod ma tylko kosmetyczne bugi ( ͡°͜ʖ͡°)
Od jakiego momentu można się uczyć mistrzowskiej alchemii u Hershlika? Bodowin mi gdzieś spieprzył, a miastowego alchemika wybrałem jako drugiego mistrza. Problem jest taki, że nauczyłem się wszystkich mikstur na 1 i 2 poziomie, sprzedałem mu tego od groma, a opcji nauki nadal nie ma. To jest bug czy trzeba czekać? #gothic #kronikimyrtany
@Caleb88: jeśli wybrałeś Hershlika jako 2 to on cie nie nauczy. A jeśli wykonałeś wątek Bodowina to cóż ¯_(ツ)_/¯ z tego co się orientuje to insert ch tylko zostaje
przechodze drugi raz kroniki myrtany, przy pierwszym przejsciu bylem czeladnikiem w dwoch miejscach (z czego w drugim zostalem pod sam koniec gry) i teraz moje pytanie to jakis bug, czy moge byc czeladnikiem (na poczatku gry) u ilu mistrzów mi sie podoba ? #gothic #kronikimyrtany #gothic2
@Chlebek_Pyszny: ja tam dalej sie zastanawiam jak on go do kolonii przemycił, mam pewna jest jedna możliwość, która dodatkowo tłumaczy szybki awans ( ͡°͜ʖ͡°)
Jak zacząć wejście do Vardhal? Bo zebrałem wojowników i tych dwóch typów, Kessel zebrał plebów, w dzienniku pisze że mogę zaczynać a dialogu ni ma? Czyżby to był jeden z tych niewielkich błędów modyfikacji? ( ͡º͜ʖ͡º) #gothic
@ossadagowah: no o tego mi chodziło, mam go, varina, swoich wspaniałych wojowników, kessel zebrał plebów a ja zebrałem zapasy i z tego co wiem powinien się teraz z nim pojawić dialog, że wchodzimy, po czym on skieruje mnie do riordiana, tylko że dialogu ni ma ( ͡°ʖ̯͡°)
Gdzie w mieście znajduje się ratusz? Mam tam rozpocząć zadanie "W służbie jego królewskiej mości", ale sprawdziłem 2 potencjalne miejsca: - naprzeciwko Gildii Kupieckiej, tam gdzie dostawaliśmy obywatelstwo i jest kolejka uchodźców; - na starym mieście, tam gdzie siedzi gubernator; i nigdzie tam nie ma żadnych nowych NPC gotowych do interakcji. #kronikimyrtany #gothic
@c_loud: głowny plac w górnym mieście, tam gdzie jest gubernator, na najwyższym pietrze masz namiestnika królewskiego, ale chain questów zaczyna się dopiero ja wystarczająco popchniesz fabułę
Nie wiem czy coś robię nie tak, czy to błąd gry, ale nie pojawiło mi się zadanie Po nitce do kłębka. Jestem w Wilczym Leżu, porozmawiałem z Ivy w wejściu do tej twierdzy, i nic nie mam. Rozmawiam z nią, rozmawiam z kowalem, nic o grotach, nie ma śladu po trym zadaniu. Miał ktoś taki problem? Czy coś muszę zrobić wcześniej, żeby to zadanie dostać? #kronikimyrtany #gothic
Jestem w drugim rozdziale, strażnik, przed misja z szukaniem jakiegoś Antonio. W zasadzie wszystkie lokacje dostępne już mam zrobione, obozy węglarzy i drwali też. Przez przypadek wyczaiłem że do wilczego leża można dostać się po lewej stronie skacząc po skałach. Jak mniemam dostęp do zamku będzie w dalszym etapie fabuły i teraz pytanie czy jak wskoczę sobie tam na lewo i porobie dostępne misje to czy s-------e sobie fabułę? Jakoś może to
@luke4539: samo wejście, bez interakcji z npc może niczego by nie s---------o, ale nie ma co ryzykować, bo to gothuc i nawet bez próbowania lubi się sypnąć. A jeśli coś tu się s-------i to temu sejwowi możesz powiedzieć arrivederci, bo zablokujesz sobie później wątek główny (jednym z questów jest dostanie się na zamek wilczych szczynów)
A pamietacie jak raport z ich prac mial sie okazac przed swietami 2020 a ukazal sie dopiero w styczniu? ( ͡° ͜ʖ ͡°)