Mój ulubiony moment to jak Kiszak razem z chatem rozwiązywał zadanie na poziomie podstawy matury z matematyki (wspomniane w poprzednim wpisie wybryki z kalkulatorem). Wiem, że niektórzy z Was uwielbiają teatr cringe'u i słabej jakości komedie, ale przysięgam, że akurat na poniższym nagraniu aktor nie udawał.
Przypomnijcie sobie o tym jak obrońcy tej małpy będą mówić cokolwiek o dad-gamerach i casualach, którzy nie znają się na klikaniu w kąkuter, bo w czasie kiedy
Funkcjonują zasady: 1. mamy 4 atrybuty: STR, DEX, VIT, ENE, 2. mamy 98 poziomów, podczas których dostajemy po 5 punktów umiejętności (99 to poziom max) 3. na poziomie 1 nic nie dostajemy, 4. nie ma limitu inwestowania punktów w konkretny atrybut.
Ten cosplayer z uniwersum Harrego Pottera przy pomocy dwóch różdżek przyspieszył szybkość rzucania czarów dwukrotnie [zobacz jak].
Mamy tutaj do czynienia z terminem używanym raczej na studiach, więc nie każdy może wiedzieć o co chodzi. Określenie "deterministyczny" stoi po przeciwnym biegunie słowa "losowy" dokładnie tak samo jak pary epitetów wysoki-niski, łysy-kudłaty czy wolny-żonaty. Jeżeli coś jest losowe, bo loota z potworka z szansą 0.5% i mamy nawet milion podejść, to wciąż istnieje
"ale jakby w diablo była mechanika że po 100 biciach zawsze loota item to byłby mechanizm deterministyczny" - tak, to prawda, ale takiej mechaniki nie ma ( ͡°͜ʖ͡°)
@MshL: z sensem, bo człowiek nie jest wystarczająco precyzyjnym narzędziem, by móc rozpatrywać możliwość zadecydowania o akcji z dokładnością do nanosekund (w w grach sieciowych dochodzą losowe czynniki atmosferyczne lub wpływające na rozchodzenie się fal w światłowodzie jak mikrougięcią, zanieczyszczenia szkła czy spadek na złączach)
Pojęcie wartości oczekiwanej i odchylenia standardowego niestety wykracza poza zakres nabytej wiedzy przez co poniektórych streamerów. Nasz karciankowy grandmaster zapomniał czym jest ryzyko (pewnie przez dziury w głowie powstałe na skutek artefaktów antyaliasingu). Warto o tym pamiętać, kiedy usłyszycie cokolwiek o DLSSach, regrywalności i wertykalnym świecie.
@Elemis: wartość oczekiwana dla N rzutów kością jest średnią ważoną liczby oczek symbolizujących wynik i jest zawsze stałą, dla sześciennej kości wynosi 3.5
odchylenie standardowe jest pojęciem statystycznym, ale de facto jest tym samym co wariancja, która określa jak bardzo zmienić się może wynik wraz z kontynuowaniem eksperymentu względem wartości oczekiwanej i maleje wraz z liczbą prób
@Elemis: Brakuje kontekstu czyli gier. Jeżeli gra dla jakiejś klasy oferuje ci dodatkowe rzuty kością żeby zaważyć o sukcesie lub porażce zdarzenia (DnD), to im więcej rzucisz razy, tym wynik będzie bliższy wartości oczekiwanej, ponieważ na sam koniec dzielisz sumę wszystkich wyników przez liczbę rzutów. DnD ma dość niski próg wejścia, Kiszak niejednokrotnie wypowiadał się o DnD (porównywał ze sobą różne edycje) jakby był regularnym wymiataczem, a okazuje się, że
najtrudniejszym do pokonania bossem przez naszego wąsatego pigmeja jest matma na poziomie szkoły średniej (a nawet nie), bo ciąg porażek ciągnie się nieprzerwanie
jak można ufać osobie pieprzącej o artefaktach antyaliasingu, upscalingu DLSS czy źródłach światła, jak do tego jest wymagana dużo bardziej techniczna wiedza niż na poziom podstawowy matury, której nie posiada?
cz1 - rumuński bonzo pokazuje maciusiom jak można rozłożyć liczbę 70 * 10^9
źródło: IMG_1417
Pobierz